Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

    Welke alcohol zou ik hier in Nl kunnen gebruiken en waar zou ik dat kunnen halen evt?
    Ik wil het toch ook eens gaan proberen.
    Daar naast heel veel dank voor je topic hier denk dat je er veel mensen mee kan helpen
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

      http://www.ebay.nl/itm/Rasputin-Vodk...5d50325&_uhb=1

      In Nederland is er geen vodka boven de 40% in de slijterij te vinden. Je kan dus alleen op internet met hoger percentage bestellen als je niet in mogelijkheid bent het in Belgie of Duitsland te halen. In Belgie is het gewoon in de grotere supermarkt verkrijgbaar of aan de grenzen in de bierschuren.
      70% is echt minimaal nodig, wil je tinctuur een echt succes worden.
      Ook kan je tinctuur maken van hasj of icolator.
      Het is niet aan te raden om het met 80% strorum te doen, daar deze gekleurd is en de tinctuur de smaak van de strorum laat overheersen. Zelf ben ik geen rumliefhebber. Vodka daarentegen is bijna smaakloos en is dus net als oude en jonge jenever bruikbaar om het alcoholpercentage omlaag te doen als je 94% gebruikt, waardoor je natuurlijk iets minder 94% hoeft te gebruiken.
      Sommige mensen voegen er ook nog water toe, gebruik dan alleen bronwater.
      Als je van Absinthe houd kan je het ook daar mee maken, persoonlijk vind ik het niet aangenaam.
      http://www.denijeslieter.nl/shop/con...nl/d33_01.html

      Even tot zo ver.
      Zoveel vragen.

      Tot later
      Last edited by blowsterke; 28 September 2013, 12:01.
      Enjoy life, it is to short.

      Comment


        #18
        Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

        Maar wat houdt de werking dan tegen als er minder alcohol in zit (zo rond de 40%)? De THC gaat toch gewoon op in de alcohol en niet in het water. Zo lang er maar voldoende alcohol in de fles zit dan zouden de stoffen daar toch gewoon in moeten gaan?

        Net zoals dat ze wietboter maken met water erin.

        Of mis ik ergens iets?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

          Ja dan mis je de helft van de andere stoffen die ook belangrijk zijn om opgenomen te worden in de tinctuur.
          De terpenen CBD THCA CBDA THC CBD

          etcetera.

          http://www.cannabis-med.org/data/pdf/en_2013_01_1.pdf

          Foto s van de korte analyse van mijn vier tinctuurtjes
          Attached Files
          Last edited by blowsterke; 28 September 2013, 12:36.
          Enjoy life, it is to short.

          Comment


            #20
            Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

            Dit is gewoon hier te verkijgen:

            http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stroh

            Sterk genoeg of?

            Comment


              #21
              Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

              De terpenen CBD THCA CBDA THC CBD lossen allen alleen op in alcohol toch? Indien niet dan dus wel in water. Beide zitten ook in Wodka met 40% alcohol. Dus ook daarvoor zou het toch niet uit moeten maken?

              Als je maar zorgt dat je voldoende oplosmiddel gebruikt. Dus inderdaad bijvoorbeeld een hele liter Wodka gebruiken in plaats van 400 ml 94% alcohol. Als je slechts dezelfde hoeveelheid Wodka gebruikt als 94% alcohol dan snap ik dat het minder oplost. Je heb dan per slot van rekening ook minder oplosmiddel beschikbaar.

              De vraag is alleen of dat extra water het proces zou verstoren als je wel zorgt voor voldoende alcohol (in absolute zin).


              Als je bijvoorbeeld olie maakt dan werkt het juist beter om er flink wat water aan toe te voegen en de wiet niet in pure olijfolie te mikken. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek van oa Arno Hazekamp. Het resultaat bij de twee Olijfolie olies (100% olijfolie tegen 20ml olijfolie op 70ml water) is vrijwel hetzelfde, maar ze gebruikten maar de helft van de hoeveelheid wiet bij de water variant.

              Of gaat het er juist om dat ongewenste stoffen wel oplossen in water. Dat de smaak minder wordt omdat ook de chlorophyl daarin gaat zitten? Dan zou je de wiet misschien eerst kunnen water curen om de chlorophyl eruit te halen.


              Aan de andere kant, die analyse die jij hebt laten doen laat zien dat er in jouw tinctuur dus ook wel een groot verschil zit qua terpenen. Alleen sample 2 bevat terpenen en de andere drie niet. Is sample 2 dan degene met 94% alcohol en de andere 3 met Wodka oid? Dat zou inderdaad wel een duidelijk bewijs zijn.



              Ik probeer te begrijpen wat het verschil is. Het is toch best lastig om hier aan dermate sterke drank te komen en ik neem aan dat je zelf ook wel hebt nagedacht over bijvoorbeeld de verschillen in terpenen tussen jouw samples.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                Uit eigen ervaring weet ik dat 70 tot 96% beter effect heeft als 40%. Wil niet zeggen dat 40% niet goed is. Mijn eerste tinctuur was ook maar 40%, werkte goed, maar het dubbele werkte ook het dubbele.

                Je moet het doen naar eigen gevoel, je kan het op zoveel manieren maken. Probeer nog steeds te verbeteren.

                The proof is twice the percentage, so 80 “proof” means that the mixture contains 40% ethanol. The higher the alcohol content used, the better the extraction will work. Ideally, 200 proof ethanol would be best except that ethanol cannot be distilled to this proof so benzene is used to remove the last vestiges of water. This makes “pure” ethanol poisonous.

                http://www.greenbridgemed.com/2009/0...tures-at-home/

                Many folks use “Everclear” which stands at 190 proof or 95% ethanol. Everclear has no taste. Apparently, Everclear is not available in all States.

                Ik heb van iemand een tinctuur gekregen met WW 80% alcohol en 20% water. Deze werkt ook super.

                In alle 4 de samples zaten terpenen, alleen sample 2 waar alle landrassen in zitten verwerkt, zaten veel terpenen ten opzichte van de rest. Verhoudingen dus.
                In samplel 1 zaten de minste en dat is die met wodka gemaakt.

                De overige met 80% en meer. Duidelijk.


                Attached Files
                Last edited by blowsterke; 28 September 2013, 14:16.
                Enjoy life, it is to short.

                Comment


                  #23
                  Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door blowsterke View Post
                  Uit eigen ervaring weet ik dat 70 tot 96% beter effect heeft als 40%. Wil niet zeggen dat 40% niet goed is. Mijn eerste tinctuur was ook maar 40%, werkte goed, maar het dubbele werkte ook het dubbele.
                  Blijft nog steeds de vraag of dubbel zoveel Wodka (of eigenlijk 2,5 keer zoveel) niet ook een dubbele werking geeft.

                  Dus 1 liter Wodka 40% gebruiken ipv 400ml 94% om in beide gevallen op een totaal van ongeveer 400ml pure alcohol in de vloeistof uit te komen. Anders heb je inderdaad geheid niet genoeg alcohol om alles op te lossen.

                  Al zul je dan ook wel je gebruiksdosis moeten verdubbelen.

                  Ik zal het zelf in ieder geval wel proberen dan, want dat 94% spul kom ik toch niet zo snel aan.

                  In alle 4 de samples zaten terpenen, alleen sample 2 waar alle landrassen in zitten verwerkt, zaten veel terpenen ten opzichte van de rest. Verhoudingen dus.
                  Er staat toch duidelijk "Nee" bij 3 van de samples voor de vraag of er significante hoeveelheden terpenen aanwezig zijn? Alleen sample 2 bevat een "significant" aantal terpenen volgens die analyse.

                  De "verhouding" is dan dus dat er een verwaarloosbaare hoeveelheid terpenen in die drie samples zit. Anders was het wel "significant" geweest.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #24
                    Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                    Nee 40% en 40% bij elkaar heeft hetzelde percentage namelijk 40% en dus 60% niet!
                    Als je 96% en 40% fifty fifty doet krijg je een percentage van 68%.

                    Ik heb maar een korte analyse op forum gezet. In de grote analyse die ik niet mag publiceren, staat een uitgebreid verslag over de terpenen, ook het verschil tov van AHO, BHO en tincturen, helaas mag ik niet meer naar buiten brengen. Dit zal binnenkort wel door hemzelf gepubliceerd gaan worden. Dus ik wacht geduldig af.
                    Ben al blij dat ik mijn tincturen heb mogen laten testen daar en wil graag een goed contact met hem blijven houden.
                    Enjoy life, it is to short.

                    Comment


                      #25
                      Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                      Ben een grote fan van Tinctuur.
                      Gebruik zelf 80% voor Tinctuur en voor maken van dabs 96% (80% heeft te veel water).
                      voor 80 % zijn we zelf voorziend.


                      Ik maak niet alleen canna Tinctuur maar ook ander kruiden en vooral erg veel TCM.
                      Hier een eeuwen oud receptje in de maak.
                      Erg super tegen rug problemen en slaap problemen.



                      Dank je wel voor dit topic.

                      Black Cat.

                      Comment


                        #26
                        Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                        Black Cat mooi te zien dat je zelf voorziend bent van die 80% voor het maken van tinctuur. Super.
                        Een beetje input van jezelf zou ook mooi zijn.
                        Het begin heb je al gemaakt.
                        Ook jij bedankt.
                        Enjoy life, it is to short.

                        Comment


                          #27
                          Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door blowsterke View Post
                          Nee 40% en 40% bij elkaar heeft hetzelde percentage namelijk 40% en dus 60% niet!
                          Hetzelfde percentage inderdaad, maar je hebt dan uiteindelijk wel absoluut gezien dezelfde hoeveelheid alcohol. Die alcohol is toch uiteindelijk waar de THC etc in oplost.

                          In een liter fles Wodka zit 400ml alcohol (40% van een liter). In 400ml 94% alcohol zit 371ml pure alcohol. Dat is dus vergelijkbaar.

                          Als je van beide 400ml gebruikt dan heb je in die Wodka maar 160ml alcohol zitten tegen die 371ml van de 94% alcohol. Lijkt me logisch dat als je minder alcohol in de vloeistof hebt zitten dat er dan ook minder THC etc in oplost. Ongeacht nog van het percentage.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #28
                            Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                            Helaas is mijn kennis te beperkt om echte input te kunnen geven.
                            blijf het wel vlogen.

                            Black Cat.

                            Comment


                              #29
                              Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                              http://www.brouwmarkt.nl/alcotec-23-...uk-p-1248.html

                              Je kan natuurlijk zelf gaan stoken.
                              Maar in de landen om ons heen zijn de prijzen zo laag, dat het haast niet uit kan.

                              Toch kan ik uit ervaring vertellen dat Herenburg prima werkt.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                #30
                                Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                                Ik heb er nou Rakiya overheen gegooit. Geen idee wat daarvan het percentage is. Dat is zelfgestookt spul met een hoog alcohol percentage. Zal mij benieuwen.

                                Zal later nog wel een vergelijkende test proberen, een pot met net genoeg Wodka om de wiet af te dekken en een pot met een dubbele hoeveelheid Wodka. Moet ik alleen eerst nog even een fles Wodka gaan halen

                                Als ik weer eens in Belgie ben dan daar ook maar eens zoeken naar 94% alcohol. Klinkt ook sowieso wel geinig om zelf "likeur" te maken.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X