Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

    Ook een reden waarom ik hoog percentage zuivere consumptiealcohol wil is omdat ik altijd wat AHO wil maken.

    Deze keer zeer kort getrokken.
    Attached Files
    Enjoy life, it is to short.

    Comment


      #62
      Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.



      En nieuwe in de maak vandaag, ook nieuwe tinctuur

      Enjoy life, it is to short.

      Comment


        #63
        Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

        Vandaag de Vape Poo tinctuur nogmaals geprobeerd. Was eigenlijk nog best lekker qua smaak ook. 2ml gaf een soort "medicijn" gevoel (je voelt het wel, maar ook weer niet echt), later nog 2ml extra genomen en toen had ik een prima 'buzz". Vriendin had last van haar rug en dat was ook meteen over. Nou ja "over", na een paar uur kwam het gewoon terug natuurlijk, maar even was het weg.

        Best tevreden dus over het resultaat en dat van wat eigenlijk afval is (restjes uit de vaporizer). Kan niet wachten tot het echte spul klaar is. Nog een weekje ofzo.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #64
          Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

          Ik heb het voor de zekerheid in laten dampen en de resten verwerkt in vaseline. Ook de thc die achterbleef in het filter heb ik nog toegevoegd. Het is ter behandeling van een chronische eczeem waarvoor ik al 50+ euro's aan middeltjes van de apotheek gespendeerd heb op advies van een dokter die slechts op armlengte bekijkt wat het probleem is.. Laatste poging voordat ik dermatologen ga raadplegen. En het lijkt vooralsnog te helpen. De roodheid is met de helft afgenomen na drie dagen eenmaal te smeren.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #65
            Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

            Ah cool. Ik had inderdaad ook al ergens gelezen dat cannabis zalf zou helpen bij brandwonden. Kon alleen niet zo snel een recept vinden.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #66
              Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Ik heb het voor de zekerheid in laten dampen en de resten verwerkt in vaseline. Ook de thc die achterbleef in het filter heb ik nog toegevoegd. Het is ter behandeling van een chronische eczeem waarvoor ik al 50+ euro's aan middeltjes van de apotheek gespendeerd heb op advies van een dokter die slechts op armlengte bekijkt wat het probleem is.. Laatste poging voordat ik dermatologen ga raadplegen. En het lijkt vooralsnog te helpen. De roodheid is met de helft afgenomen na drie dagen eenmaal te smeren.
              Beter meng je het volgende keer met cocosolie voor de huid in te smeren, dit neemt beter op, in vaseline zit aardolie, is niet zo goed voor eczeem
              Enjoy life, it is to short.

              Comment


                #67
                Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                In die cocosolie kun je dan ook meteen de topjes al gooien toch?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #68
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #69
                    Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.



                    Een foto om het verschil te laten zien van AHO kort en lang getrokken, de kort getrokken is ideaal voor de vaporizer. De lang getrokken medicinaal veel beter.
                    Enjoy life, it is to short.

                    Comment


                      #70
                      Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                      Allemaal erg interessant hier.

                      Zelf heb ik een kennis die last heeft van glaucoom.
                      Deze dame van middelbare leeftijd heeft het niet zo begrepen op het roken van cannabis maar wenst wel eens op andere manieren te experimenteren met cannabis.

                      Zijn er mensen die me kunnen zeggen indien tinctuur een negatieve invloed heeft op de verdere ontwikkeling van glaucoom?
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #71
                        Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                        Zeker werkt het bij glaucoom

                        http://www.cannaclopedia.be/G003.htm

                        Glaucoom


                        Het effect van marihuana op de oogboldruk werd bij toeval ontdekt toen de politie van Los Angeles samen met oogartsen van de Universiteit van L.A. begin jaren 1970 een onderzoek deed naar de eventuele verwijding/vernauwing van de pupil als gevolg van het gebruik van marihuana. Dit in de hoop hierbij personen die van het gebruik van marihuana verdacht werden, te kunnen arresteren. Het verschil in de pupilgrootte (een lichte vernauwing) bleek irrelevant. Er werd echter een opvallende verlaging van de oogboldruk vastgesteld.

                        Met betrekking tot de therapeutische waarde van marihuana bij glaucoom zijn alle rapporten en onderzoeksresultaten eenduidig en gelijkluidend: marihuana is zowel in dierenexperimenteel als bij humaan onderzoek een goede verlager van de oogboldruk met, in vergelijking met de gebruikelijke middelen tegen glaucoom, geringe bijwerkingen. Uit dierenexperimenteel onderzoek blijkt dat marihuana ook als tinctuur werkt (bijvoorbeeld oogdruppels), maar dit heeft nog niet tot het vervaardigen van voor mensen bruikbare ophtalmologische marihuanadruppels geleid.

                        Over de wijze van toediening en dosering is men helaas minder eenduidig: sommigen claimen effect met 2 keer per dag 20 mg zuivere THC, anderen wijzen de pure THC af als minder werkzaam en raden het roken van 2 keer per dag 1 gram marihuana aan. Dit geeft aan dat men het wel eens is over de werking, maar dat onderzoek naar een eenduidige dosis-respons-relatie nog een vrome wens is. Opvallend is dat veel publicaties ten aanzien van de medicinale werking van marihuana datzelfde gebrek vertonen. Alleen onderzoek gedaan met zuivere THC komt hieraan tegemoet, echter het merendeel van de auteurs gaat ervan uit dat de farmacologische werking van THC slechts een deel van de gunstige medicinale werking van marihuana verklaa
                        Attached Files
                        Enjoy life, it is to short.

                        Comment


                          #72
                          Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.



                          Ze staan inmiddels meer als twee weken donker en worden om de dag geschut.
                          Enjoy life, it is to short.

                          Comment


                            #73
                            Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                            heb deze tincture gemaakt maar het is zo'n verschrikkelijk vies smakend spul

                            Comment


                              #74
                              Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                              Dan doe je iets niet goed, hoe heb je het gemaakt en waarmee....
                              Enjoy life, it is to short.

                              Comment


                                #75
                                Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                                Bij mijn coffeeshop verkopen ze bijv. White Widow en Super Silver Haze. Zijn er wietsoorten die voor tinctuur beter geschikt zijn dan andere, of is dit persoonlijk?

                                Heeft het decarboxyleren een groot effect op het uiteindelijke resultaat?

                                Comment

                                Bezig...
                                X