Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

    Oorspronkelijk geplaatst door Dikkiedik View Post
    Ook het 5e zaadje is alsnog opgekomen, de anderen doen het allemaal goed. Maar wat nog veel beter nieuws is, is dat de tinctuur van de coffeeshop wiet werkt!! Ik heb er wel een flesje CBD olie bij gekocht en als hij nu ticks heeft in zijn poten of pieperig op zijn kussen ligt geeft ik he, 1 druppel tinctuur en 1 druppel CBD 4%.

    Binnen tien minuten stoppen de ticks en stopt het piepen! Hij blijft helder en allert zonder dat ie alerter wordt dan normaal. Ik ben super blij
    Mooi man.

    Comment


      #17
      Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

      Euforie!!
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #18
        Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

        Inmiddels heb ik de dosis moeten verdubbelen, het is natuurlijk ook geen geneesmiddel dus de tumor(en) gaat rustig verder
        Ik heb zelf afgelopen week de tinctuur genomen op zoek naar het punt dat ik wat zou merken, bij 20 druppels nog steeds niets, dus over over doseren hoef ik me geen zorgen te maken denk ik. Wel vreemd hoe het dan kan werken maar dat is toch het geval. Af en toe tickt hij door de druppels heen, maar piepen doet hij niet meer. Hij gaat weer vrolijk mee wandelen, eetlust is goed en wat bijzonder is, zijn vacht zag wat wollig en rook wat muf, nu glanst hij weer en ruikt niet meer.

        De plantjes maken het goed, groeien wel minder hard de laatste dagen met die snert regen. Er zit 1 mongooltje tussen geloof ik, die blijft heel erg ver achter, ik laat het voorlopig maar staan, kwaad zal het ook niet kunnen.

        Comment


          #19
          Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

          Af en toe tickt hij door de druppels heen, maar piepen doet hij niet meer. Hij gaat weer vrolijk mee wandelen, eetlust is goed en wat bijzonder is, zijn vacht zag wat wollig en rook wat muf, nu glanst hij weer en ruikt niet meer.
          Nice, het doet dus schijnbaar goed.

          Comment


            #20
            Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

            Heel fijn dat het helpt Diekkidik
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment


              #21
              Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

              Ja het is geweldig. Overigens helpen de druppels mij ook enorm bij mijn menstruatiepijn, paracetamol helpt dan niet,2 druppels tinctuur en ik voel de pijn wegzakken. Dikkiedik maakt het goed, meestal heeft hij aan 2x 2 druppels van elk genoeg, heel soms geef ik hem tussendoor ook nog 2 druppels tinctuur. Dat is vaak op dagen dat hij extra actief was, we wat langer gewandeld hebben, hele dag visite dus hij minder slaap, of als ie in een puppenbui ineens ouderwets met flostouwen door het huis heeft lopen smijten Hij wordt dan soms weer wat onrustig en pieperig en als ik dan op hem blijf letten zijn de ticks op die momenten vaak terug.

              De plantjes uit de zaadjes maken het goed. 1 is enorm achter gebleven, 1 is maar mweh, en de andere 3 doen het gewoon goed. Omdat de tinctuur goed werkt wil ik sowieso weer tinctuur maken. Ik dacht dat ik er al uit was, namelijk dat ik toppen en knipsel zou spoelen met alcohol en van een deel daarvan AHO maken en de rest weer langer laten trekken voor tinctuur.

              Maar nu las ik ergens dat iemand zijn toppen, knipsel, blad en stengels, direct na het oogsten (dus vers spul niet eerst gedroogd) spoelt met alcohol (minimaal 94% en hoger) daar AHO van maakt en het gespoelde materiaal alsnog laat drogen, verkruimeld, decarboxyleerd en dat vervolgens gebruikt voor olie en tinctuur. Dit met het idee dat niet alle THC en CBD etc aan de buitenkant van de plant zit en er na een eerste spoeling heel veel bruikbaar materiaal overblijft.

              Iemand hier ervaring mee?

              Comment


                #22
                Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                Het gaat hier heel erg goed. Ik heb ondertussen mijn planten geoogst, gedroogd. Van de 5 plantjes hield ik 100gram topjes en suikerblaadjes over en daar heb ik een week tinctuur van getrokken met consumptie alcohol, daarna nog 2x gespoeld en vervolgens ingedampt tot ie stroperig werd. Het laatste restje staat nu nu op kamertemperatuur in het donker verder uit te dampen. Ben benieuwd hoeveel ik over hou.

                Comment


                  #23
                  Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                  Mooi resultaat!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #24
                    Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                    hopelijk gaat het net zo goed werken voor dikkie als het vorige medicijn.
                    Tof dat het ook voor je hond kan werken
                    sigpic

                    Comment

                    Bezig...
                    X