Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Products

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Products

    Korting op 420shop
    Hallo broeders en zusters!


    Na veel gelezen te hebben en na pas mijn eerste kweekje binnen met Auto Flowers te hebben afgerond is het nu tijd voor een nieuwe ronde!

    Ik ga een poging wagen om mijn eerste kweek te beginnen en natuurlijk af te ronden met gewoon vrouwelijk zaad.
    Al met al is het de bedoeling om een lekker wietje te kweken, de hoeveelheid is minder belangrijk voor mij.

    Ik heb gekozen voor de volgende soort;

    8 Ball Kush (Barney's Farm) feminized
    Type 100% indica
    Genetica: Afghanistan x Pakistan
    Bloeitijd: 50 - 60 days
    THC 18.5%
    CBD 1.4%
    Opbrengst binnen 400 - 500 g/m2
    Hoogte binnen +/- 60cm


    Mijn kweekruimte is beperkt wat ruimte betreft, de tent is 60x60x160 cm.
    De tent staat in een kleine aparte ruimte waarin verse lucht wordt aangevoerd en lucht afgevoerd wordt middels een bestaand afvoerkanaal.

    Verlichting: 2 x Full Spectrum LED 150 watt maximaal (en eventueel LED spots), vermogen afhankelijk van de groei en bloestanden en of deze beide aan staan.
    En ja, ik kweek onder LED, ik heb hier een tijd geleden voor gekozen hoewel ik weet dat HPS beter is voor de opbrengst etc., toch hoop ik dat jullie mij willen adviseren en steunen, ik zal dat nodig hebben aangezien ik weinig ervaring heb

    Dit zijn de lampen;

    led 2.JPG led3.JPG led4.jpeg ledje1.JPG ledje3.JPG



    Verder heb ik een regelbare afzuiger met thermostaat en uiteraard filter van 220-420 m3/uur van Prima Klima (aangeschaft bij onze vriend van de Urban Garden Shop).
    Met dit setje kan ik later eventueel een wat grotere tent aanschaffen.

    Ik heb een actieve inlaat, simpele buisventilator van 240 m3/uur

    Uiteraard heb ik de nodige meters om de temp, lv en PH waarde van het voedingswater etc. te kunnen controleren

    Verder ben ik er nog niet uit of ik ze in 11 liter of 15 liter potten zal zetten en hoeveel precies (2 of 3). TIPS???
    Ik wil in ieder geval gaan toppen en eventueel gaan scroggen, ik heb al een mooi scrogrooster.

    De vorige ronde met de AF's heb ik succesvol de Canna lijn als voeding gebruikt, nu ga ik aan de slag met de testvoeding welke beschikbaar is gesteld door de Urban Garden Shop, nogmaals grote dank daarvoor!

    Het gaat om de volgende voeding;

    Innovating Plant Products
    http://www.innovatingplantproducts.com/products.php

    En dit is het pakket;

    testpakket.jpg

    Verder gebruik ik lightmix van Janeco aangevuld met wat Xardin tabletten (afgekeken van QnQ)

    Ok, nu is het even wachten op de zaadjes, ik heb er 3 ter ontkiemen gelegd in water, zodra er leven in de brouwerij is wil ik wekelijks een update met foto's plaatsen.

    Dat was het even voor nu, nogmaals, ik hoop op tips, hulp en reacties van jullie, zowel positief en negatief hoewel ik positief als veel prettiger ervaar

    Groet Michevan
    Last edited by Michevan; 18 September 2014, 04:24.
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!



    #2
    Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

    Verder ben ik er nog niet uit of ik ze in 11 liter of 15 liter potten zal zetten en hoeveel precies (2 of 3). TIPS???
    Ik wil in ieder geval gaan toppen en eventueel gaan scroggen, ik heb al een mooi scrogrooster.
    11 of 15 liter is denk ik afhankelijk van wat je wilt. in die 15 liter potten zullen ze waarschijnlijk groter worden als in de 11 liter. Ik heb op mn balkon 11 liter potten en mijn planten zijn nu ongeveer 1.70meter. zijn gefem.zaden. Iig nooit meer dan 1 plant per pot zetten.

    Leuk dat je een led kweek gaat doen. Ik had een led lamp te koop maar uiteindelijk toch zelf gehouden omdat ik noodgedwongen mn planten moest verzetten naar het balkon aan de zijkant en daar vangen ze veel minder zon. Nu staan ze dus als ik tijd heb af en toe een 12 uurtjes in de badkamer onder die lamp. En moet zeggen, worden ze wel heeel mooi groen van onder led!

    Ik ga je zeker volgen!! veel succes iig!
    1 a day keeps the doctor away

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

      Zo mich ik zet als eerste mn stoel.Leuk dat je ons mee laat kijken.Leuke set up,maar ik weet echt bijna niks over led verlichting,maar het ziet er wel
      profesioneel uit.Is die voeding biologisch? De buffertabletten ken ik wel.Dan hoef je de eerste 6 week alleen maar water geven.En de voeding is vast afgesteld op de led vellichting neem ik aan? Nou ik ga je natuurlijk volgen,veel succes.

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

        JAAA, ga je volgen Mich!!

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

          Yeuh ben reuze benieuwd naar die voeding wat dat gaat doen

          succes

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

            Zo luitjes, nadat ik de zaadjes in een glas water ter ontkiemen heb gelegd zijn deze vrijdag morgen in hun 15 liter pot gegaan.
            Gisteren stonden ze alle drie al boven de grond dus het begin is er
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment


              #7
              Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

              He mich
              Zijn ze boven,fijn.
              Begin je met led ook eerst alleen op groeistand?Nou en ik wil ook wel graag je set up zien.
              Nou hopelijk groeien ze voorspoedig.M8 dat zal wel lukken toch.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                Hey Tuin,

                Ja, heb nu alleen de bloeistand aan, doe dat de eerste 2 weekjes ongeveer, dan gaat alles aan.
                Als ze een weekje oud zijn maak ik wat foto's, zie je gelijk de lampen in de tent enzo
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                  denk dat je de groeistand bedoelt

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                    Oeps...... uiteraard
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                      Ga ook mee kijken, succes Michevan
                      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                      Jack Herer in scrog
                      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                        Thanks Jack, een beetje succes kan ik wel gebruiken
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                          Dus nu eerst het groeigedeelte,red je het een beetje met die nieuwe voeding?
                          Nou zal wel goed komen toch die ene is ook groot geworden onder de led.
                          Ben wel erg nieuwsgierig

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                            Hey Tuin, einde van de week start ik met de voeding, de eerste week geef ik niks extra wat voeding betreft.
                            Ik ga in ieder geval mijn best doen, 2 doe ik met de testvoeding en 1 met de Bio Bizz lijn.
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweekverslag 8 ball Kush onder LED met testvoeding van Innovating Plant Product

                              Leuk dan zien we ook wat het beste werkt,echt een test.
                              Maar als je die buffertabletten gebruikt hoef je ze tot aan de bloei geen voeding te geven!!!
                              Of gebruik je ze niet?
                              Nou ben ook nieuwsgierig naar bio bizz want dat ken ik niet.
                              Dus allemaal nieuwe dingen voor mij.
                              Ik wacht geduldig af, hoe je plantjes het doen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X