Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

    Korting op 420shop
    Last edited by Dikkiedik; 10 July 2015, 13:39.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

      Hey Dikkiedik, kijk hier eens => http://groenvrij.24uurshop.nl/

      http://www.stichtingmediwiet.nl/

      Comment


        #4
        Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

        Als het goed is kan je ook knipresten gebruiken voor de olie, zijn deze in de coffeshop te koop of krijg je dan zulke troep dat je beter wat meer kunt uitgeven?...
        Knipresten zijn zover ik weet niet te koop in een coffeeshop, deze zal eerder verkregen moeten worden via eigen kweek of via vrienden, kennisen etc.

        En dan, wat is werkzamer, "boter", tinctuur of olie? Het moet vooral pijnstillend en ontspannend werken en de spieren tot rust brengen, hoe minder kans op high hoe liever.
        Wietboter word je meestal wel aardig stoned van, verder weinig ervaring met tinctuur of olie.. maar mijn vermoeden zegt olie.

        Ook de tinctuur recepten klinken makkelijk genoeg. Ook het doseren lijkt me vrij eenvoudig en als de kracht van het product niet hoog genoeg is, dan neem je een paar druppels meer. Of zie ik dan iets essentieels over het hoofd?
        Dosering voor jezelf uitvinden is meestal de sleutel inderdaad.
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #5
          Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

          Mediwiet geeft aan dat er legaal Cannabladeren gekocht kunnen worden in een coffeeshop in Haarlem. Ik heb hier geen ervaring mee.
          Ik zou niet zomaar bij een coffeeshop gaan vragen om knipafval, er zullen gerust betrouwbare shops zijn, maar de kans is groot dat je slechte kwaliteit krijgt wel of niet verontreinigd met verboden middelen.

          De eenvoudige manier getoond om zelf wietolie te maken mbv 2 babyflesjes, speen, flessenwarmer, watjes en alcohol ga ik ook na de komende oogst doen. De link die Ganjax geeft verwijst naar de shop van mediwiet.nl. De cbd olie Golyoli gebruik ik zelf en ik merk hier wel resultaat van. Een relaxend effect en minder pijn in mijn schouder zonder enige vorm van high. Bedenk wel dat thc olie ook zeer krachtige medische eigenschappen bevat en als je daar weinig van gebruikt kun je het zo doseren dat je niet high of stoned wordt. Indica werkt goed tegen pijnklachten.

          Soms duurt het even voordat je lichaam goed reageert op de thc/cbd.
          Dat klinkt raar, maar ik heb dat ervaren met de HBO olie.
          Of dit bij dieren ook zo werkt weet ik niet, maar daar zal het ook door de spijsvertering moeten worden opgenomen.

          Ik kan je niet zeggen wat sneller of beter werkt. Ik heb thc olie( hbo verdund in rijstolie) en de cbd olie- Golyoli en bij beiden duurt het ruim een uur voordat ik wat merk bij orale inname. Dat is dus uitproberen met doseren, neem ik meer in dan is de werking sterker. Het verdampen werkt heel snel, binnen een kwartier.

          De tinctuur is eigenlijk een zeer pure en geconcentreerde vorm, vandaar de verdunning in olie. Ik heb geen ervaring nog met wietboter of wietthee.

          Op zich denk ik dat de verdunde olie het makkelijkst te geven is op een plakje worst aan je hond. Hou er wel rekening mee dat de olieen niet echt lekker smaken. Je moet de dosering voor je hond wel navragen bij mediwiet. In Amerika wordt al vaker CBD producten aan huisdieren gegeven, er is vast meer info te googlen.

          Weet ook dat de verschillende terpenen elk een verschillende werking hebben. Bij verschillende planten kan het effect dus verschillen.

          Wat is RSO olie eigenlijk ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

            mijn 14 j oude hond krijgt wiet olie, 5 druppels s'avonds ( 7x verdund) , en een beetje thee door ochtend eten ( 3/4 pollepel ).
            alles van tot nu toe gekochte white widow en cheese.
            Spieren werden zwakker en pijnlijk ; zodra ik een dag of 5 door omstandigheden geen thee heb kan hij bijna niet meer opstaan .
            Dit doe ik al enige jaren , cannabis heeft het leven van mijn hondevriend draaglijker gemaakt.

            Comment


              #7
              Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

              Heel erg bedankt voor alle antwoorden!

              De webshop van mediwiet had ik gevonden, daar heb ik een flesje golyoli besteld (merk geen verschil, het cbd gehalte is ook wel heel erg laag, maar hij vind ze wel lekker) en ik kreeg inderdaad de info over de cannabladen in Haarlem. Ik denk dat ik die shop maar even ga bellen, ik weet niet zo goed wat ik me bij dat legaal voor moet stellen. Haarlem is niet om de hoek dus als ik maar 5gr. mee kan nemen schiet het niet hard op.

              Gisteren heb ik van 5gr topjes uit de shop (naam vergeten maar mee gekregen na uitleg van doel) een tinctuurtje gemaakt via dit recept: http://www.zamnesia.nl/blog-maak-je-...tincturen-n115 In een topic over tincturen las ik dat de pijnstillende werking eerder in zou treden dan bij de olie vanwege het vervliegen van de alcohol onder de tong.
              Ik vind het best eng om het hem te geven dus ik ga sowieso eerst zelf testen komende zaterdag. Hoewel ik me realiseer dat dit niet veel zal zeggen over zijn reactie. Hopelijk zal het me wel iets zeggen over de sterkte. Ik ben van plan om mezelf 2 dagen ervoor aan een enorme spierpijn te helpen, ik hoop daardoor iets te kunnen zeggen over de mate van pijnstilling. Geen hufterproof manier maar je moet wat :/ Een aangezien hij iets meer weegt dan de helft van hetgeen ik zelf weeg, heb dan de halve dosis geven van die waarvan ik geen high krijg.

              Het zal allemaal wel uittesten worden, wel decarboliseren of net niet. Olie of alcohol.

              Doorman, heel erg fijn om te lezen dat jouw hond er in elk geval al bij gebaat is. Ik hoop dat wij hetzelfde succes gaan boeken!
              Stemma, RSO is rick simpson olie

              Mijn zaadjes zijn woensdag de grond in gegaan. Hopelijk wordt het wat maar dat is voorlopig allemaal nog niet aan de orde.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oh, ik ga net kijken... er zijn er 2 boven de grond! Daarmee zijn we er natuurlijk nog lang niet dat weet ik maar toch.

              Comment


                #8
                Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                Succes !
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                  Ik vind het best eng om het hem te geven dus ik ga sowieso eerst zelf testen komende zaterdag.
                  Alhoewel het in het algemeen goed is om te starten met een kleine dosis zodat jij en je hond wennen aan de effecten , hoef je je absoluut geen zorgen te maken over het effect op honden ;Ik heb veel ervaring met het toedienen van diverse sterktes en soorten mengsel , hooguit wordt de hond wat slomer eventjes, of /en wordt juist iets actiever , wat hijgen , actief dromen ed.
                  Maar het effect op pijnstilling is afhankelijk van de hond en de bereiding. Ik heb over het algemeen geweldige resultaten.
                  Geef niet te snel op , kan enige tijd duren voor de werking begint.

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                    Dank je wel! Ik hoop dat mijn plantjes aanslaan en ik mijn eigen spul kan gaan gebruiken voor het maken van verschillende bereidingen. Wel en niet verwarm, tinctuur, olie... om te zien waarop hij het beste reageert.

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dikkiedik View Post
                      Dank je wel! Ik hoop dat mijn plantjes aanslaan en ik mijn eigen spul kan gaan gebruiken voor het maken van verschillende bereidingen. Wel en niet verwarm, tinctuur, olie... om te zien waarop hij het beste reageert.
                      Veel succes gewenst , ik heb tot nu toe met gekochte wiet gewerkt, nu voor het eerst wat plantjes buiten gezet ; is nog niet zo simpel...

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                        Van de 5 gezaaide zaadjes zijn er nu 4 opgekomen. De laatste ziet er wel wat kneuzerig uit. De 5e komt denk ik niet meer, volgens mij had er een muis oid in de pot gezeten, er lag een zaadje op de aarde gisteren en ik denk dat dat het zaadje was waarop ik zat te wachten. Weer in de grond gestopt en nu maar afwachten. De tinctuur met gekochte wiet staat sinds zaterdag te trekken. Zaterdag maar eens testen of het wat doet, uiteraard bij mezelf en om hopelijk een beetje een idee van de pijnstillende werking te krijgen, mezelf donderdag en vrijdag eens aan een flinke spierpijn helpen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                          Ook het 5e zaadje is alsnog opgekomen, de anderen doen het allemaal goed. Maar wat nog veel beter nieuws is, is dat de tinctuur van de coffeeshop wiet werkt!! Ik heb er wel een flesje CBD olie bij gekocht en als hij nu ticks heeft in zijn poten of pieperig op zijn kussen ligt geeft ik he, 1 druppel tinctuur en 1 druppel CBD 4%.

                          Binnen tien minuten stoppen de ticks en stopt het piepen! Hij blijft helder en allert zonder dat ie alerter wordt dan normaal. Ik ben super blij

                          Comment


                            #14
                            Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                            Super zeg,
                            Fijn voor dat beesje,
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #15
                              Re: Cannabis olie, tinctuur of 'boter'...

                              Dat is wel een felicitatie waard !
                              Goed dat je dit pad bent ingeslagen DikkieDik
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X