Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verdampen

    Korting op 420shop

    Wat is een verdamper

    Een verdamper
    is een apparaat waarmee je gedroogde kruiden kunt en harsen. Bijvoorbeeld: Pepermuntplant, Marihuana of Cannabis, Kamille, Hysop, Tijm, Venkel, Salie, Eucalyptus.

    Verschillende kruiden in de Verdamper

    Je kunt de kruiden zelf kweken, of los kopen in een kruidendrogisterij of natuurvoedingswinkel. Kamillebloempjes vallen ook goed te combineren met marihuana. het verzacht en is krampstillend. Daardoor zouden hoestreflexen verminderen. Zeker bij mensen die gewend zijn tabak te roken.
    De toe te passen temperatuurstand is dezelfde als die van de marihuana, het kan ook iets lager.
    Het beste is rustig in te ademen aan de buis en de damp dan zolang als prettig is vast te houden in de longen.
    Hoe langer je vasthoudt hoe beter de stoffen worden opgenomen.
    Dan weer rustig uitblazen.
    Het is een techniek die iedereen persoonlijk op zijn gevoel vorm moet geven, hoe diep en hoe lang enz.


    Lavendel - antiseptisch vooral voor de luchtwegen, pijnstillend, zenuwsterkend

    Tijm - bij longemfyseem, antiseptisch, verzachtend, vochtafdrijvend

    Hysop - bij longemfyseem, hoeststillend, slijmoplossend, bij ademnood en asthma

    Salie - bij onstekingen van de luchtwegen, desinfecterend, krampstillend en aanbevolen bij depressiviteit

    Eucalyptus - antiseptisch voor de luchtwegen, krampstillend, opwekkend

    Rozemarijn - heilzaam voor de maag, krampwerend, gasverdrijvend en opwekkend
    Sterke kamfergeur

    WAAROM VERDAMPEN EN NIET VERBRANDEN?
    Verdampen heeft 4 grote voordelen t.o.v. verbranden:
    Verdampen is schoon voor de longen.
    Daardoor zeer goed voor medicinale toepassing.

    Je gebruik is veel zuiniger, omdat je dezelfde wiet 3 tot 4 x opnieuw kan gebruiken in de Verdamper met goed resultaat.

    De damp, die je inhaleert is zacht voor je longen en heeft de lekkere smaak van een groen en bloemig aroma.

    De uitwerking is heel zuiver waarbij je niet stoned of hangerig wordt.

    Bron:
    http://www.de-verdamper.nl/pag1n.html
    God was never on your side..

    #2
    Re: Verdampen

    Heb ook al gekeken maar die dingen zijn zo duur helaas. Een goeie dan toch...Doe nu af en toe waterpijp als ik te gestressed geraak. Maar eigenlijk lijkt zo`n vaporiser mij ook veel beter. Ooit komt ie d`r. Mooi draadje overigens Sandra!
    "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

    Medigebruiker

    Comment


      #3
      Re: Verdampen

      Goed te lezen dat het verdampen een goede optie is.
      Ik wil nu niet echt zeggen dat ik het om medicinaal reden wil nemen.
      Al denk ik dat het wel reden voor mij is want ik wil er rust in vinden en wat afleiding.
      Maar wat bedoeld men je wordt niet stoned of hangerig ?.
      Wat moet ik me voorstellen bij verdamping ?

      Bijvoorbeeld een collega (die wel rookt) gaf het een geweldige rust zo als hij het noemt.
      En voor mij zou het heerlijk zijn als ik even na een dag stres afleiding heb.
      En al mag ik het misschien niet zeggen maar ik zie dat het medicinaal voor mij is dan..
      (ik hoop dat ik niet teveel mensen boos maak nu)

      Grt
      A.

      Comment


        #4
        Re: Verdampen

        Voor veel mensen is het medicinaal om even tot rust te komen even kunne ontspannen
        Dat lukt met een joint maar zeer zeker ook met dampen.
        Er zijn coffie shops waar je bv dampen eerst is uit kan proberen of zoek iemand die een verdamper heeft en probeer het daar is even
        Je stoor hier niemand tegen het hooft hoor als het voor jou medicinaal werkt is dat ge woon zo
        Suc 6 heb je vragen gewoon stellen

        Je kan ook gewoon is wiet thee proberen
        Haal 1 gram wiet inde shop , laat het 1 uur in 1 liter water met beetje melk koken en drink 1 kopje op.
        Zet de rest in de koelkast end rink elke avond 1 kopje werk zeer ontspannen
        Last edited by belladonna; 6 July 2009, 11:33.
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Verdampen

          Mooie uitleg bella.
          Die verdamper is zeer handig voor mensen die het om medicale redennen gebruiken.
          Weinig/geen slechte stoffen, alleen de pijnstillende stoffen krijg je binnen.

          Comment


            #6
            Re: Verdampen

            Oorspronkelijk geplaatst door A-nieuwsgierig View Post
            Goed te lezen dat het verdampen een goede optie is.
            Ik wil nu niet echt zeggen dat ik het om medicinaal reden wil nemen.
            Al denk ik dat het wel reden voor mij is want ik wil er rust in vinden en wat afleiding.
            Maar wat bedoeld men je wordt niet stoned of hangerig ?.
            Wat moet ik me voorstellen bij verdamping ?

            Bijvoorbeeld een collega (die wel rookt) gaf het een geweldige rust zo als hij het noemt.
            En voor mij zou het heerlijk zijn als ik even na een dag stres afleiding heb.
            En al mag ik het misschien niet zeggen maar ik zie dat het medicinaal voor mij is dan..
            (ik hoop dat ik niet teveel mensen boos maak nu)

            Grt
            A.
            je maakt hier niemand boos hoor. ook recreatief gebruik mag no problem.

            Of je nu high of stoned word licht niet aan de manier van consumeren maar aan de wiet zelf. en het tijdstip van de oogst.

            Comment


              #7
              Re: Verdampen

              Voor de mensen die wel een vapo willen, maar geen zin hebben om er geld aan uit te geven.


              En geloof me, dit werkt. Heb er meerdere gemaakt.

              Comment


                #8
                Re: Verdampen

                Ik heb er ook 1 gemaakt gehad maar vond het niks zo lamp is ook te klein en wiet verbrand te snel geloof niet dat je dit kan vergelijken met een echte verdamper.

                Groetjes
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Verdampen

                  Ja een echte verdamper is natuurlijk heel wat anders, maar als je je een keer verveelt, en je wilt op een andere manier je wietje binnen krijgen, dan is dit zeker een lollige manier.

                  Comment


                    #10
                    Re: Verdampen

                    Het is ook heel handig dat je er andere dingen in kunt doen.
                    Als je zulke dingen in een jointje zou doen en gelijk zo op zou roken, zou dat nog slechter zijn dan een jointje met wiet.
                    Heel handig ding dus.

                    Comment


                      #11
                      Re: Verdampen

                      Heb net mijn Arizer V-Tower vaporizer binnengekregen. Echt een superapparaat. Het geld meer dan waard.

                      Comment


                        #12
                        Re: Verdampen

                        Ah, leuk om te weten, voordien gebruikte ik hem enkel voor wiet, ik heb Lavendel, Salie en Thym in de tuin staan, Munt ook, zou je Munt ook kunnen verdampen of heeft dat geen specifieke helende werking?
                        Ik ga deze kruiden zeker eens testen, thanks!

                        Ben er wel niet mee akkoord dat verdampen zuiniger is.
                        Ik moet er telkens heel wat insmijten om hetzelfde resultaat te krijgen als van een paar trekjes van een joint, en dan nog is het resultaat anders, meer high, ik krijg er nooit nie echt een klop van, en je kan het al zeker niet met een Bong vergelijken, daar krijg ik zware kloppen van.

                        Ik persoonlijk vind dat in volgorde van sterkte de Bong of waterpijp het meest functioneel is, je hoeft er niet zo heel veel in te doen, en je krijgt meteen een zware klap na het roken van een topje, veel sterkere buzz in vergelijking met een paar trekjes van een jointje.
                        Op 2 zou ik de gewone joint plaatsen, effect is rap merkbaar, en op 3 dan de verdamper, bij mij duurt het altijd even alvorens ik enig effect merk, ik vind het effect ook niet zo bevredigend als van een jointje, er ontbreekt precies iets.
                        Heb je daar ook last van?
                        Last edited by DaZeD; 10 July 2009, 22:45.
                        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                        Comment


                          #13
                          Re: Verdampen

                          Of je nu high of stoned word licht niet aan de manier van consumeren maar aan de wiet zelf. en het tijdstip van de oogst.
                          zijn dan overzichten van ? (een welke soort welk effect etc... zeg maar)
                          Ik klink nu echt als een leek maar moet toch ergens leren

                          A.

                          Comment


                            #14
                            Re: Verdampen

                            Oorspronkelijk geplaatst door A-nieuwsgierig View Post
                            zijn dan overzichten van ? (een welke soort welk effect etc... zeg maar)
                            Ik klink nu echt als een leek maar moet toch ergens leren

                            A.
                            Wat is het verschil tussen Indica en Sativa?

                            Wetenschappelijk (en wettelijk) is alle Cannabis Cannabis Sativa L.
                            In de praktijk zijn Indica en Sativa de namen die worden gebruikt om beide kanten van het cannabis-'spectrum' te onderscheiden. Er is binnen dit spectrum een grote verscheidenheid aan groeipatronen, kwaliteiten en effecten, waarvan de meeste een gevolg zijn van het opmerkelijke vermogen van cannabis om zich aan zijn omgeving aan te passen. Genetisch en wat betreft het onderling kruisen (kweken van hybriden) behoort alle cannabis tot dezelfde familie.

                            INDICA:SATIVA:

                            Comment


                              #15
                              Re: Verdampen

                              Zwaar top deze uitleg
                              Dank voor de moeite top !.

                              Grt
                              A.

                              Comment

                              Bezig...
                              X