Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

    Oke dankje vale voor de uitleg ik snapte het namelijk niet
    Maar die vrouw/moeder vind dus dat haar zoon er baat bij heeft ?
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

      Ik moest ff het hele stuk doornemen..
      Kort door de bocht:
      Ze heeft eerst Marinol geprobeerd, een middel dat synthetische cannabinoids bevat.
      Dit heeft een tijdje gewerkt, maar J bouwde weerstand op tegen dit middel.
      Na een licentie voor het gebruik van cannabis te hebben gekregen, hebben ze via een kweker cannabis geprobeerd in etenswaren, olie, vaporiser.
      Als laatste hebben ze thee gebruikt, wat blijkbaar het beste effekt geeft.
      Zijn autisme is niet verminderd, maar de omgang met hem,het leerproces, school e.d. heeft hierdoor een zeer grote stap in de goede richting gemaakt.
      Dus J heeft er baat bij, en zijn omgeving ook.
      Zo vat ik het kort samen...

      vale.

      Comment


        #18
        Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

        Zijn autisme is niet verminderd, maar de omgang met hem,het leerproces, school e.d. heeft hierdoor een zeer grote stap in de goede richting gemaakt.

        Comment


          #19
          Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

          Denk toch echt wel dat ik dat weet met een autistische dochter, monty.
          En het hele topic gaat hierover, dus......ja, wat moet ik ermee?

          vale.

          Comment


            #20
            Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

            Vale trek het je niet... tof dat je me hebt willen helpen met het begrijpen en vertalen van dat deel.
            Fijn dat ook hier blijkt dat Cannabis een hulp middel zou kunnen zijn bij autisme



            Monty er staat nergens dat cannabis autisme kan verhelpen we weten zelf ook wel dat het nooit zal gaan.


            Groetjes
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

              Ach ja, een impulsieve reactie.....

              vale.

              Comment


                #22
                Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                Denk toch echt wel dat ik dat weet met een autistische dochter, monty.
                En het hele topic gaat hierover, dus......ja, wat moet ik ermee?
                Je moet hier natuurlijk helemaal niks mee Vale. Erg fijn dat je goed op de hoogte bent omdat je er direct bij betrokken bent binnen je gezin. Ik vertel je dus niks nieuws blijkbaar. Er zullen echter ook vele zijn die dit lezen en helemaal niks snappen van autisme. Vandaar me opmerking. Ik begrijp dat dit niet op prijs gesteld word door jullie, jammer ik wilde het alleen verduidelijken voor diegene die niet zo betrokken bij, en op de hoogte zijn van autisme.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                  Vroeger was men niet op de hoogte van het fenomeen autisme.
                  Toen was iemand achterlijk, klaar.
                  Maar sinds de jaren 90 is het bij de gros van de Nederlandse bevolking wel duidelijk wat autisme inhoudt in groter lijnen.
                  En met het internet is het nog eenvoudiger geworden als je iets wilt weten.
                  Bij google intypen van autisme geeft een regiment sites weer.
                  http://autisme.startpagina.nl/
                  Het is voor een buitenstaander anders als voor degene die het dagelijks meemaakt.
                  En dan bedoel ik je kind,broer, zus en dergelijke.
                  Dit ligt zeer gevoelig vandaar!

                  vale.

                  Comment


                    #24
                    Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                    Mee eens monty.

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #25
                      Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                      Ik heb zelf een zoon met een autisme spectrumstoornis en de meesten zullen het wel al geraden (educated guess) hebben, dat heeft ie niet van een vreemde: Van mij dus.
                      Ik heb al veel geprobeerd in m'n leven om hier wat beter mee om te kunnen gaan (goed omschreven monty) en ik wil hier vanuit die ervaring een stukje informatie toevoegen. Pas op met hoge THC gehaltes !! Het gaat echt om al die cannabidoiden en terpenen die je in wiet aantreft. En een wietje dat "uit balans" is, is een slechte ervaring die op je ligt te loeren. Ik heb SLH geprobeerd met 22 % THC en nauwelijks CDB en dat was een ramp. Zorg dat je een hoge CBD in je wietje hebt zitten, want die CBD is een psychoseremmer en THC roept juist een psychose op (helemaal de echte trippy soortjes). Zelf neem ik op et moment een Basic Balance en zo weinig dat ik eigenlijk niet stoned ben, maar wel m'n gedachten goed kan organiseren. Ik denk zelf dat de indica soortjes het beste effect hebben, maar meteen een kant tekening: Iedereen is anders en ASS ook. Dus als er al een goed hulpmiddel is, dan kan dat best slechts voor een enkeling helpen.
                      ik zou graag meer ervaringen zien van anderen, ik ben wel oud, maar niet te oud om te leren.

                      Grtz
                      groene geest
                      .

                      Comment


                        #26
                        Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                        ikzelf heb asperger syndroom, een vorm van autisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroo...rger#Kenmerken)
                        Voor mij is het alsof je de wereld anders ervaart. Iedereen is blauw en jij bent groen.
                        Sociaal contact is dan ook een struikelblok. In situaties die ik niet ken of met mensen die ik niet ken weet ik niet wat zeggen en kan ik moeilijk begrijpen wat de ander net bedoelt (intonatie, ironie, sarcasme enzo gaan allemaal verloren voor mij).
                        Dit allemaal met de nodige angsten tot gevolg. De psychiater noemt het nu een angst neurose, vroeger dacht men dat ik psychotisch was.

                        Cannabis helpt me hierin. Het matigt angsten, laat me meer begrijpen wat anderen bedoelen en doet me socialer worden.
                        Dit is nog altijd taboe, ook hier bij ons thuis. Ik heb verteld dat ik smoor, de eerste reactie was paniek.
                        Mensen begrijpen het gewoon niet. Ze zien cannabis als een drug, niet als een medicijn.
                        Bovendien is stoned zijn ook gewoon leuk!
                        If I had a world of my own, everything would be nonsense.

                        Comment


                          #27
                          Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                          5% zit in de top en beslist voor de 95% die over blijft .
                          Van die 95% is 5% ruimdenkender/anders en gaat zelf opzoek naar een oplossing.

                          Ook al weet jij en ik dat cannabis een oplossing/verzachting kan zijn is het onmogelijk om de 90% van het publiek te overtuigen van deze waarheden omdat ze geloven wat de 5% in de topt zegt.

                          5/95 = 1/19. ... het is bijna onmogelijk om andere te overtuigen van je gelijk omdat zo'n grote groep mensen blind is. **1 tegen 19**


                          ik heb dat ik een beetje duidelijk ben geweest
                          Last edited by misto; 8 December 2010, 15:44. Reden: aanpassing
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                          Comment


                            #28
                            Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                            er zijn sinds een tyd nieuwe medicijnen op de markt met allemaal varianten van het thc molekuul.nu begrijp ik ook de steeds maar negatieve berichten in de krant en andere media.want als het uit een fabriek komt is het goeden uit de natuur natuurlijk slecht.in de praktijk geven natuurproducten weinig of geen bijwerkingen,dat is met die fabriekszooi wel anders.maar pillen tegen de bijwerkingen,zijn natuurlijk de extra centenben zelf niet zo thuis in de medicijnen wereld maar zal een maat effe de verschillende producten laten opzoeken.hij is moleculerbioloog als je het zo schrijft tenminste.het zijn nieuwe pijnstillers en inslaapers die volgens de bijsluiter zwaarverslavend zijn.

                            Comment


                              #29
                              Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                              uit de fabriek kost een pilletje 100 euro ... thc kan je al verkijgen door een plantje buiten te zetten.
                              Natuurlijk willen ze dan niet hebben dan mensen thc gebruiken omdat het zo goedkoop te produceren is.
                              Het is natuurlijk zielig dat de top in de farmaceutische industrie niet genoeg verdiend.
                              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X