Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

    Ik heb jouw verhaal net ff doorgelezen jg2480 en het lijkt net of je mijn tweelingbroer bent op vele punten....mensen doorschouwen, meespelen voor de lieve vrede, tegenslagen cq.falen, agressieve freak.
    Dit alles klinkt me heel bekend in de oren.
    (Nog een kleine toelichting van mijn zijde aangaande autisme; mijn oudste dochter heeft PDD-NOS. Ik zou me eens moeten laten testen werd er jaren geleden
    geopperd , want ik schijn ook een dergelijk soort gedrag vertonen volgens insiders.
    Meerdere familieleden hebben ADHD en aanverwante stoornissen btw, of ik het heb of niet zal mij een worst wezen:
    ik vind dat ik het al 44 jaar redelijk goed doe, ook met cannabis )

    P.S
    Schop maar een eind weg

    Comment


      #32
      Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

      Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
      Ik heb jouw verhaal net ff doorgelezen jg2480 en het lijkt net of je mijn tweelingbroer bent op vele punten....mensen doorschouwen, meespelen voor de lieve vrede, tegenslagen cq.falen, agressieve freak.
      Dit alles klinkt me heel bekend in de oren.
      (Nog een kleine toelichting van mijn zijde aangaande autisme; mijn oudste dochter heeft PDD-NOS. Ik zou me eens moeten laten testen werd er jaren geleden geopperd , want ik schijn ook een dergelijk soort gedrag vertonen volgens insiders.
      Meerdere familieleden hebben ADHD en aanverwante stoornissen btw, of ik het heb of niet zal mij een worst wezen:
      ik vind dat ik het al 44 jaar redelijk goed doe, ook met cannabis )

      P.S
      Schop maar een eind weg
      Ik ben dan toch niet de enige .
      Ik zal er nog wat bijdoen misschien herken je deze ook:

      Als er een bezoeker op mijn plaats zit om te eten, dan krijg ik het moeilijk. In mijn hoofd "f*ck off" dan vanbuiten "Is er iets?" "euh, nee" *kijk naar het plafond*. Dan volgt er wat ijsberen probeer je je plek in te palmen. Lukt dat niet zo ver mogelijk van de originele plaats en ik eet maar de helft van normaal. Gewoon meespelen het bespaard je uiteindelijk meer energie.

      Parkeerplaats net hetzelfde.

      Vergeten te eten een hele dag, zelfs een hele dag lang en als er niemand iets van zegt anderhalve dag.

      Je vertelt nooit hoe je dag is geweest tenzij ze erachter vragen. Of bijna eender wat tenzij dit een specifieke functie heeft.

      Nooit je volledige skills boven halen, mensen houden er niet van dat je goed bent in verschillende dingen.

      Vrienden heb je puur en alleen omdat zij het contact onderhouden. Is zo vermoeiend want vriendschap is 'mutual benefit'. Maar je hebt gewoon niets nodig dus van het geven en nemen verhaal blijft enkel nog geven over.

      Al deze rare eigenschappen dan ook zo goed mogelijk proberen weg te stoppen en nog vele andere want je leeft er uiteindelijk wel tussen.
      Last edited by jg2480; 9 December 2010, 21:41.

      Comment


        #33
        Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

        Ik heb thuis een vaste plaats tijdens het eten, ja. Daar gaat ook niemand zitten, want ik schop ze eraf.
        Vergeten te eten, meestal 's weekends alleen het avondeten, de rest sla ik over. Dit terwijl ik wel een vast patroon tijdens de werkweek heb, waar ik haast nooit van afwijk. Staat het eten te laat op tafel dan smaakt het niet zo lekker meer en zijn de rapen ook nog eens bijna gaar..
        Ik vertel sowieso nooit veel over de dag, want als ik dat aanhoren moet luister ik ook meestal met een half oor
        Het meer kunnen, maar niet laten zien heb ik ook. De hoofduitvoerder heeft mij wel door, want die zegt meestal: jij kan meer dan je laat zien en dan trek ik de schouders maar weer eens op. De meeste collega's denken dat ik een opvliegerige halve gek ben, waar ik ook gretig van gebruik maak. Terwijl ik wel een van de weinige ben die met iedereen kan werken, zelfs met de gasten die eigenlijk niet in mijn straatje passen.
        Vrienden... da's ook zo'n verhaal apart!
        Ik heb genoeg vrienden, die heeft iedereen of niet? Maar ik heb maar een stuk of 3 waar ik echt voor door het vuur wil gaan.
        Maar helaas moeten ze bij mij komen, want anders zie ik ze niet. Ik heb een hekel aan dat gevisiteer, alhoewel ik er vaak aan denk, krijg ik mezelf niet zo ver om het te doen. Ik schaam me er wel een beetje voor, maar neem het ook weer voor lief. Met de kans dat je relatie daarmee verwaterd.... echter 1 bezoekje brengt alles weer boven en het is okay met de vriendschap, net als vroeger.


        Ff een stukje van de ziel op tafel gooiende:
        Ik had een zeer goede camera gekocht en die werkte niet naar behoren. Eerst normale praat en na een paar standaard opmerkingen van de verkoper, kon ik me niet meer inhouden.. ik heb de hele zaak bij elkaar gescholden, ik ben bijna door het lint waar de andere klanten bij stonden. Maar ik kreeg een splinternieuwe een paar dagen later, i.p.v. een reparatie van de oude.
        Ik heb een keer gedreigd een ruil-tv door de voorpui heen te gooien, omdat me de reparatie van mijn eigen tv te lang duurde. De chef van die winkel groet me nog altijd en is me nooit vergeten (leuke kerel btw)
        En ga zo maar door, als ik ergens ben en ik dreig door het lint te gaan, rent mijn vrouw altijd weg... ze schaamt zich ervoor. Ik, ik schaam me nergens voor op dat moment, ik ga gewoon door....
        Dit alles spoort wel met mijn uiterlijk vertoon.
        Daarentegen kan ik heel gemakkelijk contacten leggen met voorbijgangers die ik als stratenmaker dagelijks zie of spreek of zomaar ergens waar ik op dat moment ben... van 0 tot 100 jaar zeg maar.

        Dus eigenlijk ben ik geen autist, maar eentje met een uitgebreide gebruiksaanwijzing houd ik mezelf altijd voor. Maar duidelijke kenmerken van een autist heb ik eigenlijk op meerdere of andere vlakken dan weer wel...
        Ik ben geen mens die houdt van fysieke aanrakingen, laat vaak geen affectie zien, spreek daar ook niet over, soms een ongecontroleerde boosheid, meer introvert dan extravert, ben graag alleen in alle rust bij mezelf.
        Maar ben in de omgang wel weer een van de meest socialen ( als ik daar zin in heb btw).
        Dus die kant zit er wel in....
        Tot zover een stukje van de achterkant van mijn "autistische" tong.........of type-vingers














        Comment


          #34
          Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

          Alles is schadelijk,alles ligt aan de maat, de dosis.

          Je weet zelf wanneer je goed gebruikt of junkenneigingen hebt.

          Van een biertje gaat bijna niemand dood, maar elke dag flink zuipen en je weet er komen problemen.

          Dus... bij goed gebruik, no worries. Wat is goed? Jij weet het, want jij VOELT.

          Nighty,
          B.

          Comment


            #35
            Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

            Jaja vale je bent inderdaad net mijn tweelingsbroer. Het mag de paus of dekoning wezen, je flapt het er gewoon uit. En ja af en toe het schuldgevoel van dat je vrienden altijd zelf het contact moeten opzoeken. Maar dat schuldgevoel is nooit groot genoeg om effectief het huis uit te gaan.

            Sociaal zijn kan heel goed inderdaad met eender wie. Maar enkel als je er zin in hebt en er de 'sociale energie' voor hebt.

            Van de opvliegerige gek gebruik maken . Sjah zij hebben het niveau niet om te begrijpen waarom. Hoeft niet zolang ze het maar doen al was het omdat ze niet willen dat je lelijk gaat doen. Komt op termijn veel beter uit voor iedereen.

            Ja onze handleidingen zijn duidelijk van dezelfde auteur.

            Comment


              #36
              Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

              Heb heel het zelfde vorm van autisme van jouw en door te smoken ben ik ook helemaal veranderd en heb ik meer zekerheid alsje snapt wat ik bedoel :p

              Comment


                #37

                Comment


                  #38
                  Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                  Oud maar nog steeds bespreekbaar, autisme verdwijnt nooit, dus de vragen ook niet.

                  Zoiets als gesorteerd opruimen doe ik ook liever. Mocht het de andere kant opgaan voel ik me wel gestrest, maar dit weerhoudt me niet (meer) om het toch op een andere wijze te klaren; laten liggen doe ik niet (meer)
                  Net als een "normaal" mens heb ik ook een routine, daarvan afwijken is in elk geval vervelend. Voor een ander is het een klein probleem, ik maak me er druk om.

                  Ik ben nu 46, de jaren hebben me milder gestemd (vind ik), de kids ook. Maar soms, zoals bij bijvoorbeeld onrecht(vaardigheid), is het zwaar me in te houden en ben ik fel, omdat ik vind dat zoiets niet kan en/of mag. Tolereren doe ik dit nooit en soms "backfires" het. So be it! Slikken of stikken.... ervoor wegdraaien is niet mijn ding!

                  Vrouwen of meisjes.... wel laat begonnen. Maar alles ingehaald; de drank, de drugs, de one night stands, de festivals BIG time! In een mate die mijn moeder de grijze haren heeft bezorgd, niks wat teveel of te dol
                  Vanaf mijn 23e is het langzamerhand afgezwakt (vrouwtje ontmoet), maar ik weet hoe ik was, de vrouw ook;
                  Zet nooit een vos in een kippenhok, dus we hebben het kippenhok lang geleden afgeschaft

                  Mijn oudste heeft een tijdje Risperdal geprobeerd, onze mening was dat het zonder moeilijker zou zijn, maar die keus was snel gemaakt. Dan maar meer werk van je dochter.. een "zombie" sturen is nog veel erger!
                  Het is een keus die je moet maken ten gunste van je kind, jezelf en je gezin. Voor elke autist is er een andere gebruiksaanwijzing, de kunst is die te vinden en te gebruiken. Eenmaal gevonden valt het meeste op de plaats en vergeet je het bijna.
                  En dat je pa een rare knakker is vind mijn oudste prachtig; ik ben precies mijn vader, dus soulmates forever!

                  Comment


                    #39
                    Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                    Jup het is al een tijd geleden. Mocht het je intresseren, ik heb intussen toch een onderzoek laten doen en de diagnose was asperger syndroom. Zoals ik al dacht dus, ook heb ik nu ook een zoon 7 maand nu en ik herken al veel. En dan zijn we heel trots natuurlijk.

                    Comment


                      #40
                      Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                      Okay, altijd interessant om te horen hoe het leven verder gaat met eventuele "zielsverwanten".
                      Dat je gediagnosticeerd bent, zou mijn kijk op de mens zelf niet veranderen. Ik weet niet in hoeverre jij erdoor bent veranderd eventueel?
                      Mij zou het niks drastisch doen qua kijk in het leven, ik vind het goed zo... misschien zou ik mijn eigen gebruiksaanwijzing beter kunnen lezen en daarvan zou mijn kring van ingewijden van kunnen profiteren; win-win situatie, prima toch?

                      Ouder en kind die een bepaalde dwaling van bedrading delen hebben inderdaad een diepere connectie en voelen elkaar heel goed aan, ik vind het een pluspunt dat mijn dochter kracht kan putten uit mijn opgedane levenservaring.
                      Share and grow both to a higher level..magnificent!!

                      Comment


                        #41
                        Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                        Autisten werden ooit vaak de shaman van een stam..........................
                        Besef dat autisme vaak pas een probleem wordt in een niet autistische omgeving.
                        Richt je beter op waar je goed in bent. Een deel van de massa worden lijkt alleen maar leuk.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #42
                          Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                          Onderscheiden van de massa is nog steeds veel leuker btw

                          Comment


                            #43
                            Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                            Hmmm, leuk is niet mijn ervaring. Maar ik riep heel vaak; "Het is mij een schrikbeeld erbij te horen"
                            Maar dat kwam omdat ik in een Saksische NSB omgeving verkeerde.
                            En ik ben niet compatible met volksverlakkende Saksen. (U weet, de Drenthen vlak onder U )

                            Toch, koeien vormen de massa. Wees beter een stier en neuk ze allemaal
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #44
                              Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                              Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post

                              Toch, koeien vormen de massa. Wees beter een stier en neuk ze allemaal
                              ==> k3 gaat plat
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment


                                #45
                                Re: Autisme /Cannabis oplossing ?-Can cannabis improve autism?

                                Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                                Okay, altijd interessant om te horen hoe het leven verder gaat met eventuele "zielsverwanten".
                                Dat je gediagnosticeerd bent, zou mijn kijk op de mens zelf niet veranderen. Ik weet niet in hoeverre jij erdoor bent veranderd eventueel?
                                Mij zou het niks drastisch doen qua kijk in het leven, ik vind het goed zo... misschien zou ik mijn eigen gebruiksaanwijzing beter kunnen lezen en daarvan zou mijn kring van ingewijden van kunnen profiteren; win-win situatie, prima toch?

                                Ouder en kind die een bepaalde dwaling van bedrading delen hebben inderdaad een diepere connectie en voelen elkaar heel goed aan, ik vind het een pluspunt dat mijn dochter kracht kan putten uit mijn opgedane levenservaring.
                                Share and grow both to a higher level..magnificent!!
                                Ik ben er eigenlijk niet door veranderd, maar mijn omgeving wel. Als ze er een label op kunnen plakken naast 'asshole' blijkt veel mensen toch te helpen. Hoewel sommige mensen die er niets van kennen je gaan aankijken als een homocidal maniac in schaapskleding (je weet het wel ze kennen iets niet en dan is het de duivel, net als weed :-p), krijg je van het grotendeel toch net iets meer steun.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                                Autisten werden ooit vaak de shaman van een stam..........................
                                Besef dat autisme vaak pas een probleem wordt in een niet autistische omgeving.
                                Richt je beter op waar je goed in bent. Een deel van de massa worden lijkt alleen maar leuk.
                                Bekijk even Nicola Tesla's verhaal en dan snap je snel dat in deze maatschappij zeker iets bestaat als te goed in iets zijn. Ik wil geen onderdeel zijn van iets waar het enige doel is mij naar beneden te halen. Een voorbeeld? Het is niet omdat de meeste mensen geloven dat de aarde plat is, dat het dan ook zo is. Raar genoeg blijkt dat dan toch de maatstaf te zijn waarop waarheden op worden gebaseerd.

                                Comment

                                Bezig...
                                X