Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Last edited by Xtreme; 30 December 2009, 11:36.

    Comment


      #32
      Re: Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

      Bella,

      je bent een engel. thanks

      Moreweed,

      ik zocht een nieuwe verzekering, zodat ik mijn mediwiet vergoed kan krijgen, maar dat lukt dus niet. Als ik stervende ben aan een willekeurige, dodelijke ziekte, dan mag dat wel.

      Als ik me dus aan de wet wil houden, moet ik noodgedwongen terug aan de hard drugs. Maar ik wil niet meer aan de hard drugs. Dit is geen sarcastische opmerking he! Amfetamine en opiaten.

      Als er een rechtzaak van komt denk ik niet dat ik die nog eens aankan. De vorige was me bijkans fataal, maar het zal er waarschijnlijk wel op gaan uitdraaien. We zien wel.

      Xtreme,

      ik voel met je mee.

      bedankt voor jullie steun.

      Comment


        #33
        Re: Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

        Academica zo goedkoop ? toch maar eens rondsnuffelen dan, ik zit bij een clubje speciaal voor lui werkzaam bij academische ziekenhuizen en betaal me nog steeds suf aan zorgkosten die ik niet afneem.
        Selectie op basis van medische zaken is volgens mijn studiemateriaal verboden wat betreft de basisverzekering Xtreme, maar goed > studiemateriaal is verre van heilig natuurlijk. De verzekeringsclubjes mogen wel weigeren je toe te laten tot aanvullende verzekeringspakketten.
        Persoonlijk ben ik geen voorstander van het huidige stelsel > zorg moet niet bepaald worden door commerciele motieven of de waan van de dag. Tis van de gekke dat je wel naar een hypnotherapeut mag (75% vergoed via menzis bv) maar geen fatsoenlijke vergoeding krijgt voor zaken die kwaliteit van leven verbeteren (zoals mediwiet).
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #34
          Re: Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

          en toch... commerciele clubjes hebben een zwak punt : ze willen zo min mogelijk geld uitgeven/maximaal verdienen.
          Stel dat Meneer van der Buis zou kunnen aantonen dat hij met mediwiet-gebruik minder zorgkosten maakt dan bij gebruik van "reguliere" middelen > daar zou wel wat mee te doen zijn denk ik. Het begint in elk geval met aantonen dat mediwiet beter werkt/minder schadelijk is dan de al genoemde middelen.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #35
            Last edited by Xtreme; 30 December 2009, 14:38.

            Comment


              #36
              Re: Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

              Meneer Van der Buis, u bent voor mij geen held, maar wel iemand die mijn respect verdient.(voor wat dit waard is) Dit respect is gegrond op het volgende feit: ondanks dat u door uw beperking wellicht meer moeite hebt dan anderen om een confrontatie aan te gaan, schuwt u dit niet. Vandaar mijn respect.
              Yesterday is history, to morrow is a mistery, to day is a gift.

              Comment


                #37
                Re: Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

                Damn Xtreme, ik zou graag eens een bakje koffie met je doen, volgens mij hebben wij ettelijke uren gespreksstof voorradig

                Overheidsbemoeienis is zoals het in nederland gebeurd veelal ongewenst, no discussion there. Commercie en marktwerking mogen echter niet de bepalende factor worden in de zorg, want dat gaat ten koste van de kwaliteit. Let wel : ik zeg niet dat er helemaal geen plaats is voor dergelijke begrippen, kostenbewust zorg aanbieden is een must. Het zwaartepunt moet liggen bij kwaliteit, en dat voor een zo gunstig mogelijke prijs, bij voorkeur met zo gestroomlijnd mogelijke administratieve processen. Juist in dat laatste vlak valt denk ik de meeste winst te behalen. Met behulp van commercie en marktwerking
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #38
                  Re: Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

                  Mijn echtgenote liep 2 jaar geleden bij een tennistoernooi gescheurde kruisbanden en een kapotte meniscus op: wachttijd voor de MRI-scan 6 weken! Een telefoontje naar een particuliere instelling: mijn vrouw kon de zelfde dag in de scan, mits we bereid waren om ons om 21.00 uur te vervoegen in -s-Hertogenbosch. Dat is service waar ik op wacht. De niet door de verzekeraar vergoede 180 euro zal mij worst zijn.
                  Last edited by Xtreme; 30 December 2009, 14:51.

                  Comment


                    #39
                    Re: Vormt de eigen bijdrage van mediwiet aftrekbare ziektekosten

                    Het is inderdaad een vaststaand feit dat er qua servicegerichte instelling nog een grote sprong gemaakt kan worden... Wachttijden zijn voor relatief simpele zaken extreem (door ronduit vage planning, eilandjesmentaliteit en een hoop andere vermijdbare problemen).
                    Ik wil ook zeker niets goed praten, hell mijn voornaamste motivatie om in de gezondheidszorg aan de slag te gaan is gelegen in het feit dat dergelijke zaken alleen van binnenuit veranderd kunnen worden.
                    Last edited by moreweed; 31 December 2009, 01:22. Reden: teveel van 't goeie ;)
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    Bezig...
                    X