Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

    Mag ik vragen of je zoon baat heeft bij CBD-olie of juist bij wietolie?

    Comment


      #62
      Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

      Wij denken dat hij meer baat heeft bij de THC olie. Hij heeft een tijdje alleen CBD gekregen, hij had toen minder tics maar bleef wel onrustig en had woedeaanvallen, was niet te corrigeren. Met de THC olie heeft hij deze aanvallen minder en is hij sneller voor rede vatbaar.

      Mijn vrouw en schoonmoeder gebruiken de CBD voor gewrichtspijnen, een tante is bijna van de Prednizon af die ze moest slikken voor de fibromyalgie. Ik heb het idee dat CBD beter lichamelijk werkt en THC geestelijk.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #63
        Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

        Super dat je zo je kleine kunt helpen. Echt wel Top dat hij mag blijven! Vroeger was je gewoon druk en tegenwoordig heb je een "probleem" Persoonlijk zie ik de voordelen van olie ook zo, en net wat je zegt die ritalin is praktisch het zelfde als amphetamine oftewel speed. Weet niet of dat chemisch gezien ook zo is, heb dat nooit uitgezocht maar de werking ervan vond ik exact zo alsof ik ritalin had gehad.

        En dan die huisartsen... onder welke steen hebben ze uitgehangen de laatste tien jaar?! Die van mij is ook zo bekrompen als wat en spreekt nog steeds van drugs, terwijl dat gene wat hij me voor wil schrijven rotzooi van de hoogste plank is.

        Wat denkt de school nu dan? aan de medicijnen of? dat lijkt me wel lastig in jullie situatie dat jullie nu dus een oplossing hebben waarover je, je doorgaans niet wilt uitlaten gezien de maatschappelijke acceptatie.

        wbt de olie, de THC olie werkt voor mij ook het best.

        Comment


          #64
          Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

          Erg frustrerend die artsen. Je moet het echt treffen met een huisarts die wat meer openminded is.
          In eerste instantie op zich schokkerend dat je een kind wietolie geeft, maar ik snap heel goed je beweegreden als het enige alternatief Ritalin is.

          Comment


            #65
            Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

            De molecularie samenstelling van Ritalin en amphetamine is bijna hetzelfde. Speed heeft op mij een kalmerende werking daar waar anderen beginnen te stuiteren, hetzelfde effect als Ritalin (De laatste wordt op de zwarte markt verkocht om lekker lang te kunnen studeren of op houseparties).

            Bij ADHD is er een verstoorde dopamine afgifte, dopamine komt vrij bij het gebruik van Ritalin maar ook coke, speed of wiet en diverse andere stofjes. Even een kort door de bocht uitleg, het is iets gecompliceerder maar voor nu voldoende.

            Als ik dan moet kiezen voor mijn zoon dan kies ik toch voor de natuurlijke weg in de vorm van wietolie. Na zo'n 23 jaar dagelijks blowen kan ik niet zeggen dat het mij veel kwaads heeft gedaan, ik merk weinig negatiefs, op een lege bankrekening na :p

            O ja, op school denken ze dat hij alleen CBD krijgt, laat ze maar in de waan. Wat mij betreft mag iedereen alles van mij weten, ben een open boek. Om mijn kinderen te beschermen tegen vooroordelen van klasgenootjes en ouders laat ik alleen de kaft lezen.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #66
              Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

              Ik heb onlangs iemand met een heftige angst aanval binnen een minuut bij zien komen nadat ik olie van de wilde Cannabis uit Hongarije had gegeven.

              Dat was goed te zien. Weer een reden om Nederland vol te zaaien met dat spul.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #67
                Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                Sinds een kennis van mij ritalin heeft vervangen door wiet is hij wel behoorlijk veranderd. Ten goede, kan iedereen die dit soort spul gebruikt (ritalin en allerlei soorten pammetjes en zo) alleen maar zeggen dat wiet beter helpt. Soms even zoeken maar het is bijna altijd de moeite waard.

                Comment


                  #68
                  Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                  M'n vrouw heeft MS en Crohne.....na alle aandacht (en vooral positieve berichten in de media) besloten
                  om zelf te gaan kweken.
                  De eerste oogst hangt inmiddels te drogen en de superdeluxe grinder van 420 staat al klaar.

                  Comment


                    #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door ScoobyPorsche View Post
                    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                    M'n vrouw heeft MS en Crohne.....na alle aandacht (en vooral positieve berichten in de media) besloten
                    om zelf te gaan kweken.
                    De eerste oogst hangt inmiddels te drogen en de superdeluxe grinder van 420 staat al klaar.
                    Hoe is dat verlopen als ik vragen mag? Heeft je vrouwtje er wat aan gehad? Wat hebben jullie dan geprobeerd? Olie gemaakt of gewoon roken of verdampen?
                    alvast veel succes nog!

                    Comment


                      #70
                      Ik ben hoogsensitief en heb al jaren een depressie door pesterijen op de middelbare school.

                      ik geloof niet meer in die chemische brol, wil geen bijwerkingen zoals gewichtstoename.

                      hopelijk kan cbd mij een beetje helpen.
                      Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                      Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                      Comment


                      • Hoeloes
                        Hoeloes commented
                        Editing a comment
                        Idd medicijnen komen vaak samen met verschrikkelijke bijwerkingen.
                        Hopelijk heb je meer baat bij cbd.

                      #71
                      Helaas kan ik als Belgische niet aan cannabis raken met weinig thc. Omdat in coffeeshops geen Belgen toegelaten worden (Maastricht).

                      Amsterdam ligt dan wel uit de richting.

                      cbd helpt ja maar ik moet binnenkort een operatie ondergaan. Mag ik dan mijn capsules nemen of wachten?

                      30 maart controle bij neus keel en oren.

                      pff ingewikkeld
                      Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                      Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                      Comment


                        #72
                        In eindhoven komen belgen weer gewoon binnen hoor in Tilburg ook.
                        Ik zou altijd aan je arts vertellen dat je cbd slik en gebruikt en aan hem vragen of je ze mag door slikken
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #73
                          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                          In eindhoven komen belgen weer gewoon binnen hoor in Tilburg ook.
                          Ik zou altijd aan je arts vertellen dat je cbd slik en gebruikt en aan hem vragen of je ze mag door slikken
                          Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                          Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                          Comment


                            #74
                            Geweldig onderwerp, heel erg bedankt hiervoor.
                            Last edited by QnQ; 6 April 2018, 21:25. Reden: Rare tekens vertaald. Praat Nederlands op dit forum aub.

                            Comment


                              #75
                              enorm daarbij!!!

                              Alleen niet te betalen in mijn benodigde hoeveelheden, dus ben ik zelf gaan kweken. Op dit moment thc wiet, in de toekomst wil ik hier wat cbd soorten bijzetten om olie te maken.

                              Op dit moment zijn mijn klachten goed te bestrijden met de wiet die ik dagelijks rook, en de druppeltjes olie die ik neem. Thc wiet en cbd olie, gemaakt van marokkaanse hash. Het een versterkt bij mij het ander en ze helpen beide bij meerdere klachten, maar kwa pijn kan ik niet zonder wiet.


                              Nou, dit is mijn verhaal. Ik zal eerst eens rustig meer van jouw posts lezen voordat ik met vragen strooi, als jij iets wil weten, tips wil geven ofzo dan lees ik het wel



                              Grote Groeten

                              Takketoelli




                              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                              "Ajeto" - Buurman en Buurman

                              Comment

                              Bezig...
                              X