Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autisme / asperger syndroom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autisme / asperger syndroom

    Korting op 420shop
    Last edited by Meneer van der Buis; 15 December 2009, 07:39.

    #2
    Re: autisme / asperger syndroom

    Hoi meneer van der buis.

    Mooi stukje tekst zet u hier neer. Toch heb ik enkele kanttekeningen, niet bedoeld als negatieve kritiek maar als discussiepunt.
    - er is geen wetenschap over (nee, die moet nog komen)
    Vaak een hoog IQ, of iig een 'gefragmenteerd waarnemingvermogen' als je het aan mij vraagt. (dit past ook wel in de lijn van de evolutie tot nog toe.
    Autisme en IQ staat los van elkaar. Autisme komt in alle lagen van IQ voor. Bij mensen met een gemiddeld of boven het gemiddelde IQ krijgt het de naam Asperger, dit betekend echter niet dat alle mensen die binnen het autistische spectrum vallen een hoog IQ hebben.

    Last but not least: er komen steeds meer mensen met een Autistische stoornis (totdat we in de meerderheid zijn ja)
    Men spreekt wel eens over een autisme epedemie. Dit is naar mijn mening niet helemaal juist. Er worden enkel meer diagnoses gesteld dan vroegen. Vroeger waren mensen zoals jij gewoon die vreemde eend in de bijt, de excentriekeling of het boekenwurmpje en kregen deze mensen nooit een diagnose. Heden ten dagen word er vaak al op zeer jange leeftijd een vorm van autisme vastgesteld. een generatie terug was dit nog niet zo vele van deze generatie krijgen deze diagnose nu pas.


    Verder vind ik het wel zeer mooi dat je je ervaringen en meningen hier durft te delen. Er zijn diverse mensen hier op het forum die binnen het autischtische spectrum vallen.

    Hopelijk kan dit een open discussie worden, me replay is zeker niet bedoeld om je aftevallen, heb groot respec voor mensen die er over durven praten en hun mening geven.

    Grtz

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: autisme / asperger syndroom

        Hallo Menee van der Buis
        Super dat u zzo groot stuk kan schrijven over dit onderwerp en wie kan dat nu beter dan iemand die zelf die ziekte heeft en ervaart hoe het is.
        Ik lees veel herkenning punten in wat u schrijf Hyper focussen, kleuren en geuren die mega hard binnen komen , emotionele intimiteit en moeite daar mee hebben.
        En nog meer
        U schrijft ook over ritalin dat het amfetamine is en troep
        Ik gebruik Ritalin en voor mij is het geen troep het geeft me rust in mijn hooft en ontspanning , het laat me leven in het hier en nu en niet in het verleden.
        Dus niet voor iedereen is Ritalin troep sommige hebben er baat bij andere vinden het troep.
        Cannabis is voor mij al 20 jaar een medicijn en maakt dat ik met de pijn kan leven en er mee om gaan het maakt mijn leven deels een stukkie dragelijker.

        Heb wel paar vraagjes hoor
        Gebruikt u veel cannabis op een dag ?
        Gebruikt u ook andere medicijnen ?
        Wat is het verschil als je geen cannabis gebruikt?
        Rook je cannabis alleen of drink je het ook ? of olie of eten?

        En weet je sommige mensen plaatsen mensen in hokjes en geven ze een naam Adhd, Add , autisme , asperge.
        Het probleem ligt bij de mensen die hokjes maken want we zijn allemaal
        mensen gelukkig niet allemaal het zelfde.
        Alleen sommige mensen kunnen er niet mee over weg en snappen niet dat soms mensen niet zo zijn zoals hun verwachten en dan gaat men hokjes maken.
        Ik geniet van andere mensen want daar kan je pas echt veel van leren die hebben een andere kijk op de wereld en zijn de beste overlevers die er bestaan.
        Dank u wel voor het mooie stuk en de openheid waar u mee schrijft

        Groetjes Belladonna
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: autisme / asperger syndroom

          Je kunt de ene autist niet met de andere vergelijken, en elke stoornis in het autistisch spectrum is ook niet gelijk aan de andere. Een volwassen autist heeft ook een ander kijk op de wereld als een kind, maar dat weet je zelf ook wel.
          Dus alle autisten op een hoop gooien kan dus niet, want hoe jullie persoonlijk de wereld ervaren hoeft niet te stroken met de ervaringen van andere autisten.
          Bepaalde overeenkomsten heb je zeker, maar er zijn ook nog andere dingen die jullie gelukkig niet hebben en dus jullie dus ook niet gehinderd hebben om zover te komen in de maatschappij.
          Hoe ver je zo ver ook wil/kan definieren....


          Dit is niet negatief bedoelt: je mag jezelf gelukkig prijzen dat je het zo goed kunt verwoorden en ook nog wilt delen! Petje af!!!

          Ik heb sinds een jaar of 9 met autisme te maken, ik ken de onderzoeken, psychiaters, medicijnen, het verdriet, de onbegrip, de problemen en noem de rest ook maar op die ik ben vergeten, dus ik weet ook wel wat het inhoudt.
          Deze kleine kanttekening wou ik er als ouder van een autist toch ff bij plaatsen.
          Het zijn niet alleen de autisten die het moeilijk hebben, over de naaste familie hoor je bijna niks.......

          Comment


            #6
            Last edited by Meneer van der Buis; 15 December 2009, 22:11.

            Comment


              #7
              Re: autisme / asperger syndroom

              Hoi
              Ik ben 10 jaar terug gestopt met de Ritalin ivm kinderwens nu zo kleine 4 maanden terug weer begonnen en op dit moment kies ik voor de rust in mijn hooft en chaos maakt mijn leven zo zwaar en moeilijk dat ik echt toe ben aan rust
              Ik geloof ook in dat mijn hersenen een stofje niet aan maken wat wel in extc, speed ,ritalin zit
              Een joint of thee of olie heeft me die rust nog nooit kunnen geven
              Wel heeft het gebruik van ritalin er voor gezorgd dat ik geen morfine meer nodig heb dus voordeeltje weg met de pijn .

              Autisme dat is een groot woord
              Wie weet val ik er onder wie weet ook niet maar ik wil het niet weten ik ben klaar me diagnoses die heel mijn leven worden gesteld
              Ik ben Bella en daar zullen ze het mee moeten doen ook ik zelf .
              Als ik hulp nodig heb vind ik mijn weg en vraag er om en voor de rest hoef ik maar 1 ding te doen en dat is mijn dag door komen en gelukkig proberen te zijn.

              Laten we er 1 roken en de mist in mijn hooft laten verdwijnen
              God was never on your side..

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: autisme / asperger syndroom

                  Ik had 1 druppel 5 keer verdunt volgens mij en ik heb geslapen als een roosje
                  en langggggggg werd pas om 12 uur in de middag wakker

                  En slapen is zo belangrijk want als ik goed slaap kan ik de dag weer beter aan
                  het ga mij ook een heel ontspannen gevoel.
                  En om dat je maar een druppel hoeft te pakken is het ook heel makkelijk en snel.

                  Wel fijn dat Wernard ons zo goed helpt en belangenloos hij is echt mijn goeroe

                  Vandaag heb ik rust dag even terug op de plaats komende dagen worden nog moeilijk genoeg kerst pfffff donkeredagen niet mijn ding

                  groetjes
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: autisme / asperger syndroom

                    Ja, ik denk dat ik ook beter kan afbouwen, maar ik ben nog een beetje aan het aftasten. Slapen is zeker belangrijk Ik hoop op een dag (nacht) te leren hoe ik acht uur kan slapen. 20 uur per dag leven kan uitermate vermoeiend zijn.

                    Probeer de kerst maar eens te negeren. Ik weiger iets duurders te eten dan boerenkool. Nu kan ik dat makkelijk zeggen.

                    Twee weken slapen zou mooi zijn. En dan op twee januari weer eruit.

                    Comment


                      #11
                      Re: autisme / asperger syndroom

                      Vaste tijden naar bed gaan
                      Melatonine pilletjes van het kruidvat 10 euro voor 150
                      Niet teveel blowen kan je soms ook niet van slapen
                      Warme melk
                      Sex
                      1 druppeltje Olie
                      Warme deken elektrisch
                      Kamer die prikkel vrij is
                      Maar aller belangrijkste is echt elke dag zelfde tijd naar bed gaan probeer maar is 14 dagen volte houden , word je wakker even uit bed jointje roken geen tv aan of pc en weer terug bed in.

                      Hoop dat je je slaap vind want als is het maar een uur extra je merkt het meteen
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: autisme / asperger syndroom

                        Dank je voor je adviezen Bella. Ik weet niet of ik aan alle gevolg kan geven, maar ik zal m'n best doen.

                        Comment


                          #13
                          JJJ

                          Comment


                            #14
                            Re: autisme / asperger syndroom

                            Halllo Meneer

                            Nou das wel mooi wat ik allemaal lees .
                            Op bezoek bij andere mensen en dan ook nog koken , dat heeft waarschijnlijk een hoop spanning gekost.
                            Het is niet erg dat je het hele feest niet hebt kunnen uit zitten , kleine stapjes voor uit is toch mooi. Hard lopers zijn dood lopers.
                            Je hebt de gordijnen niet dicht gedaan en heb een andere oplossing gevonden waar door de gordijnen open bleven en je toch een fijn gevoel had.
                            Ik vind dat mega knap hoor.
                            Ook dat je bezig ben socialer te worden ik vind het echt heel goed.
                            Fijn om te lezen dat het beter gaat.
                            Ik heb ooit de tip gekregen als ik teveel geluiden en kleuren binnen krijg ga even op de wc zitten af en toe neem daar je rust en stilte.
                            Als je dat meerdere keren doe dan kan je het vaak wat langer vol houden bij andere mensen
                            Misschien hebt u hier wat aan?
                            De olie doet goed zijn werk ik hoop dat u hier blijf schrijven hoe het gaat en lees zelf af en toe is een paar dagen terug dan kan je trots op je eigen zijn.

                            Groetjes en dikke Knuffel Belladonna
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: autisme / asperger syndroom

                              Dank je Bella,

                              ik ben erg blij met je reactie. Ook ben ik zelf best wel een beetje trots dat ik er zo lekker door kom. Alleen de buurvrouw nog een verklarend bezoekje brengen en dan mag 2010 voor mij beginnen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X