Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het perfecte recept voor wietboter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het perfecte recept voor wietboter.

    Korting op 420shop
    Hey, Growhead hier! Noem me maar Jason.

    Veel mensen weten hoe belangrijk wietboter/olie is als je een high cuisine wilt.
    Daarom, een lekker receptje van een chef

    Wat ben je er voor nodig :
    - 15 gram droge wiet
    - 250 gram volle roomboter.
    - 500 milliliter water.
    - een kaasdoek ( of in mijn geval 2 zeefjes en 2 koffiefilters.
    1. Decarboxyleren.
    De eerste stap in het maken van een potente wietboter is het decarboxyleren van de wiet, klinkt als een mond vol, dus ik geef gelijk een scheikundelesje erbij. In wiet zit THC, en daarvan wordt je high toch? Fout, in wiet komt geen THC voor, maar een zure vorm van THC : THCa, de letter a staat voor acid, (TetraHydroCannabinolAcid) Deze zure vorm van THC werkt niet, dit komt omdat THCa zich niet aan onze receptoren kan hechten, dus je kan gewoon een rauwe wiettop opeten zonder stoned of high te worden, hoe hoog de thc percentage ook is. Geen zorgen, Decarboxyleren is heel simpel.
    Maar voor wietboter kan je het eventueel overslaan, maar je wietboter zal dan aanzienlijk minder potent worden. zet de afzuiger in de keuken wel aan, want het kan behoorlijk gaan ruiken tijdens decarboxyleren.
    - verwarm je oven voor op 107 graden celcius.
    - verbrokkel de wiet grof en verdeel het over een met aluminiumfolie bedekte bakplaat.

    (Waarom grof en niet heel fijn? omdat 1. er meer thc/trichomen zijn grof (want het zit op de top) en bij bijvoorbeeld een blender/versnipperaar, er veel meer thc/kief/trichomen tussen de randjes blijven.)
    - bak de wiet 60 minuten in het midden van de oven en laat de wiet daarna afkoelen. Door het bakken zal het bruin worden, dit is volkomen normaal.


    Je kan ook gelijk meer doen, voor bijvoorbeeld als je rauwe recepten maakt, zoals een salade, maar toch high wil worden. kan je het in een (oude, of bij voorkeur nieuwe) pepermolen doen

    Ik had foto's gemaakt, maar ik ben een totale technofoob, en de foto's zijn te groot, misschien dat iemand me uiteindelijk mee kan helpen ?
    2. koken.
    Nu de wiet is geactiveerd (gedecarboxyleerd) is, ga je het met de roomboter en het water nog een anderhalf uur koken. tijdens dit preces worden werkzame stoffen opgelost in het vet van de roomboter zodat je het plantmateriaal er daarna uit kunt filteren.

    je kan de wiet ook zonder water, direct in de boter verhitten maar de wietboter zal beter smaken wanneer je wel water toevoegt, Omdat een deel van het bittere blad oplost in water, en wiet zinkt in water, daardoor is het makkelijker te filteren.

    1. breng het water de aan de kook.
    2. zet het vuur op zijn zachts en voeg de boter en de wiet toe.
    3. laat het geheel nu anderhalf uur op een laag vuurtje pruttelen, en vergeet niet te roeren! als je het toch vergeet een tip ; zet een wekkker om de 10 minuten, terwijl je lekker chill een joint rookt en netflix kijkt, of met vrienden een lekker drankje doet (dat doe ik tenminste vaak).

    3. Filteren
    Nu alle werkzame stoffen in de boter zit, kan je het gaan scheiden.

    1. Neem een pan of kom die groot genoeg is en leg daar twee lagen kaasdoek overheen, of pak in mijn geval een zeef en 2 ongebleekte koffiefilters (better safe then sorry)
    2. giet het mengsel wat uiteindelijk je geliefde boter wordt er door terwijl het nog heet is. Let hierbij alsjeblieft op de je jezelf niet verbrandt, gebruik een pannenlikker of spatel of een lepel om de laatste boter eruit te krijgen.
    3. laat je boter lekker afkoelen, en zet hem daarna een nacht in de koelkast. de boter zal op het water stollen zodat je het de volgende dag gemakkelijk van elkaar kunt scheiden.


    Als je dat gedaan hebt, heb je een mooie lichtgroene boter.

    Natuurlijk als je het sterker wilt, kan je altijd meer wiet in de boter doen, of minder, maar als het goed is heb je nu een gemiddeld sterke wietboter.

    ik ben benieuwd naar de reactie's !

    bon appetit!

    - Jason.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Leuk recept, ik heb zelf nog nooit wietboter gemaakt maar ga het zeker eens proberen.
    Bedankt voor de goede uitleg!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Altijd gelezen dat je water niet mag koken omdat anders de boter gaat schiften en achteraf niet meer stolt. Geen idee of dat waar is, ik gebruik ook geen kaasdoeken. Na een paar uur in de koelkast ligt de boter bovenaan de pot, terug gestold.

      Comment


        #4
        Super recept, heel gedetailleerd! Waarvoor dank.
        Deze ga ik zeker eens proberen

        Comment


          #5
          Thnx voor de positieve reacties!
          ​​​​​​
          De plan is om de x aantal tijd een aantal interessante "space" recepten te plaatsen, helemaal als er positieve reacties te zien zijn, en als ik weet hoe ik eigen foto's er aan kan toe voegen (ook leuk voor mezelf om mijn opmaak van gerechten te oefenen.). Binnenkort maar even voor zitten.

          Tot de volgende topic
          -J

          Comment


            #6
            Dank voor het delen. Ga ik eens proberen.

            Trouwens je kan een programma zoals Icecream image resizer gebruiken voor het verkleinen van de resolutie en grootte van de foto's.
            Ad usum proprium!

            Comment


              #7
              Thnx voor de tip ganjagast ga ik de volgende keer proberen!

              Have fun met de boter ✌

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment

              #8
              Heb alle stappen gevolgd, behalve de hoeveelheid dat verschilt iets.

              - 16 gram Knipafval met wat droge wiet topjes
              - 200 gram volle roomboter. (gezouten)
              - 450 milliliter water.
              - zeef en koffiefilters

              Toch even wat geprobeerd te maken, voor mijn eerste botertje ben ik toch wel tevreden Het water heeft zich al kunnen scheiden van de boter vannacht en zo stond het er net bij nadat ik het uit de koelkast haalde.

              01 - kopie.JPG

              Nogmaals bedankt voor het delen.
              Ad usum proprium!

              Comment


                #9
                ganjagast , ziet er goed uit! Als ik het goed zie, zie ik wel kleine stukjes groen er in, niet dat het veel uit maakt, mij is vroeger altijd verteld 'groen moet je doen'. Door de stukjes kan alleen ietswat bitterder smaken. Maar als je cake of koekjes maakt, een klein beetje extra zoetigheid bijvoegen en je merkt er niks meer van.
                als ik een tip mag geven, een extra koffiefilter zal de verschil maken, voor tegen het groene stukjes.

                Niet teveel snoepen

                -Jason

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Growhead45 View Post
                  ganjagast , ziet er goed uit! Als ik het goed zie, zie ik wel kleine stukjes groen er in, niet dat het veel uit maakt, mij is vroeger altijd verteld 'groen moet je doen'. Door de stukjes kan alleen ietswat bitterder smaken. Maar als je cake of koekjes maakt, een klein beetje extra zoetigheid bijvoegen en je merkt er niks meer van.
                  als ik een tip mag geven, een extra koffiefilter zal de verschil maken, voor tegen het groene stukjes.

                  Niet teveel snoepen

                  -Jason
                  wietboter - kopie.JPG
                  eetwaar 1 - kopie.jpg
                  eetwaar 2 - kopie.jpg
                  eetwaar 3 - kopie.JPG
                  Ad usum proprium!

                  Comment


                    #11

                    Comment


                      #12
                      Knipafval dat in de vriezer lag in de oven gelegd voor een uurtje en nu lekker aan het pruttelen op ongeveer 85-90gradenC. Straks een keer warm door de zeef en dan de koelkast in. Als het gestold is afromen en een cake bouwen.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #13
                        Eenmaal door een grove keuken zeef gehaald en geperst. Rest staat nu in de koelkast af te koelen.

                        EDIT: koelen heb ik vervangen door de vriezer. Na een korte tijd kom ik de bovenste laag eraf tillen en eerste resultaat was 175gram. De.rest staat weer in de koelkast omdat anders het water bevriest.

                        100gram wiet boter samen met 50gram gewone boter in het beslag verwerkt.
                        Last edited by groot; 24 March 2018, 19:36. Reden: Vragen vervangen door foto's en ervaring

                        Comment


                          #14
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 2 photos.

                          Comment


                            #15
                            Ziet er goed uit.. hoe was de.cake qua effect?
                            In de oven voor een uur op welke graden?
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment

                            Bezig...
                            X