Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het perfecte recept voor wietboter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ​​​​​​@greyvol uiteindelijk 60minuten op 160gradenC in de hetelucht oven. Effect ja doet het, blij dat ik niet meer gegeten had. Lekker geslapen met kleurrijke dromen hahaha en 12uur na ben ik nog steeds loom.



    ​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ziet er ook lekker uit, Laat het je smaken groot!

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    #17
    Wordt het niet automatisch gedecarboxyliseerd wanneer je bijvoorbeeld je cake in de oven plaatst? Of wanneer je de wiet laat koken in boter?

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ja. Dat gebeurt inderdaad. Ik snap ook niet waarom mensen decarben.. Afbraak (aan de plant), afbraak (tijdens het drogen en bewaren), afbraak (tijdens decarb), afbraak (tijdens boterbereiding) dan opeens zou het goed zijn, afbraak (bakken), en dan pas nuttigen, en dan breekt het nog eens verder af in het lichaam.. Hoe houd je het minste effect over? Decarben. Ik snap er niks van, die hele logica ontgaat me.
      Het ding is, er is ook geen enkele scheikundige of wetenschapper die het simpel en hapklaar kan uitleggen zonder speculatie of cirkelverwijzing (in de zin van: het bewijs dat het kan geef ik hier op plek Y, en dat staat in artikel X, artikel X verwijst naar Y als bewijs). Er is letterlijk 1(!!!!!) publicatie die HINT dat decarben zin zou hebben, gepubliceerd door... Een producent van een decarb-machine.. Sindsdien is het een eigen leven gaan leiden. Mensen staan graag in de keuken, ik snap het wel. Het is leuk rommelen. Maar het lijkt op niets gestaafd. Gebakken, of gedecarboxyleerde lucht.

    #18
    Heb zelf eens wat info opgezocht. Er zijn wetenschappelijke verslagen die aangeven dat in cannabis zelf voornamelijk THCA zit en nauwelijks THC en dat THCA bij een verwarming van 110C voor minimaal 15 minuten grotendeels om wordt omgezet naar THC1, 23 over decarboxyleren van cannabis (weliswaar niet wetenschappelijk) dat decarboxyleren nodig is als het je het wilt gebruiken als ingredient die niet meer verhit wordt na toepassing (zoals wietolie of het gebruiken van cannabis als toevoeging zoals je zout en peper op tafel gebruikt ((tip))).

    Mijn conclusie is dat het niet nodig is om te decaboxyleren van cannabis als je het gaat gebruiken voor wietboter als je deze nog gaat gebruiken voor een spacecake en dat het wel nodig is om te decaboxyleren wanneer je de boter wilt gebruiken om bijvoorbeeld te smeren op je boterham...

    1. Kimura, M. & Okamoto, K. (1970) Distribution of tetrahydrocannabinolic acid in fresh wild cannabis Experientia, 26(8), 819-820. doi: 10.1007/BF02114192
    2. Tsuda, Y. & Hattori, M. (1967). Tetrahydrocannabinolic acid, a genuine substance of tetrahydrocannabinol. Chemical and Pharmaceutical Bulletin, 15(7), 1075-1076. doi: 10.1248/cpb.15.1075
    3. Mediwietsite (2016, 25 november). Wat is decarboxyleren? [blog]. Opgevraagd van https://www.mediwietsite.nl/wat-is-decarboxyleren

    Comment


      #19
      Mensen, ik heb enkele vragen. Graag alleen antwoorden als je er echt verstand van denkt te hebben en je het goed kan onderbouwen. Ik ben al een tijdje opzoek naar de antwoorden namelijk.
      Ik hoor het graag!!

      Comment

      Bezig...
      X