Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extraheren dmv alcohol + glycerine??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Extraheren dmv alcohol + glycerine??

    Korting op 420shop
    Kan kk mn extractie (tinctuur),bekomen met alcohol, achteraf (als de alcohol helemaal verdampt is) mengen met glycerine om te vapen of kan dit niet? Omdat ik enkel recepten vind zonder alcohol om e liquid te bekomen. Dit zou makkelijk zijn omdat ik in de eerste plaats druppelflesjes zou maken met hennepolie + tch, cbd en alle entourage cannabinoiden.

    #2
    Niemand? Of het gwn zo een domme vraag

    Comment


      #3
      Ik heb geen idee sorry
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        Ik heb eens ergens gelezen waar ze deze methode gebruiken en kokosolie om daar vervolgens zetpillen van te maken. Dit voor mensen die de K-ziekte hebben. Rectaal inbrengen dus ... voor de rest rook ik gewoon recreatief, dus ik zou het ook niet weten. Glycerine vapen is niet iets dat ik zou doen, maar da's gewoon een onderbuik gevoel.

        Comment


        • Blazer9000
          Blazer9000 commented
          Editing a comment
          Er is een methode om te infuseren met gmycerine, perfect goed om te vapen maar ik vraag me af of vapen goed is met een alcoholextractie. Ik ga sws al de alcohol eruit proberen verdampen maar mss is dat kleine percentage schadelijk? En ik ga het grootste deel in hennepzaadolie doen maar zou graag een klein deeltje in vapeolie doen zonder een extra methode te gebruiken..

        • Woodiewood
          Woodiewood commented
          Editing a comment
          Als er wat alcohol in je vape vloeistof (e-liquid) zit kan dat geen kwaad. Heb toen ik mijn eigen vape vloeistof maakte er ook eens alcohol in gedaan om het prikkelen in de keel zoals bij een gewone sigaret na te bootsen. Dat kan je overigens ook door de verhouding PG/VG te verhogen.
          Dit was dan wel ethanol die er in de liquid zat, geen butanol.
          Wat je kan doen is je wiet toppen grinden en dan in PG (propyleenglycol, een van de twee basisstoffen in e-liquid) laten trekken, daarna filteren en vapen.

          Btw: meng NOOIT iets van olie in je e-liquid, hier gaan je longen echt kapot van!

        • Blazer9000
          Blazer9000 commented
          Editing a comment
          Nee zeker geen olie maar ik bedoel dus de tinctuur die ik ben bekomen met alcohol extractie, kan nie gemengd worden met een e liquid om daarna te vapen?

        #5
        Zelf heb ik er geen ervaring mee maar hier lees ik iets in #4 dat je de extractie kunt oplossen in PG om te vapen in een e-sigaret.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...2-thc-e-liquid

        2e
        3e

        Comment


          #6
          Het is niet precies de methode waarover jij het hebt, maar ik heb hier wel ervaring mee.

          Ik heb onderstaand recept al 2x gemaakt. De eerste keer maakte ik het met propyleenglycol in plaats van alcohol. Mijn bedoeling was ook om het dan te kunnen vapen. Met plantaardige glycerine, wat ik liever vape, kan je het beter niet doen omdat daar bij het opwarmen slechte stoffen schijnen vrij te komen.

          In elk geval was het bij mij niet mogelijk om het te vapen omdat het resultaat niet clean genoeg was om in mijn toenmalige (basic) ecig te dampen. Ik heb het zelfs meermaals door koffiefilters laten lopen om te verdunnen, maar mijn coils zaten bij elke poging dichtgekoekt na 5 min gebruik. Ik heb inmiddels een rda, ik vermoed dat het daar wel zou gaan, als je regelmatig de watten vervangt en een burn-off van de coil doet.

          Ik heb uiteindelijk de thc-propyleenglycol gewoon onder mijn tong gedruppeld in kleine porties en dat beviel me geweldig. Daarom heb ik dit later dan herhaald met 96% alcohol, waarin de extractie vlotter gaat en je dus een potenter resultaatzzou moeten krijgen. Het is wel linker om te maken uiteraard, gezien je pure alcohol moet verwarmen. Let dus goed op als je dit zou doen. Als je voorzichtig bent is het goed te doen. Druppel best het resultaat hiervan niet onder je tong, want dat valt behoorlijk tegen (brandt nogal). Ik spreek uit ervaring. Ik doe nu gewoon met een pipetje wat in een bodempje water ofzo.


          Love Potion recept (kleine hoeveelheid, maar kan gewoon in verhouding kruiden/alcohol verhoogd worden indien gewenst):

          ​​​​Verbrokkel 3,5 gr kruiden

          Verspreid de kruiden over de bodem van een overschotel die je goed inwikkelt met zilverpapier

          Verwarm de oven voor op 120 graden

          Zet de ovenschotel 30 minuten in de oven.

          Laat de schotel 10 min afkoelen met het zilverpapier er nog over, zodat de damp op de kruiden neerdaalt

          Doe de kruiden samen met 60 ml pure alcohol in een glazen bokaal (zonder het deksel erop)

          Zet de dampkap op!

          Verwarm het mengsel au bain marie in een pannetje voor 20 minutes op 76 graden celcius

          Giet alles door een kaasdoek, pers die met alle macht uit en laat uilekken in een maatbeker.



          ​​​​​​Edit: Een draagbare vaporizer zou ook misschien wel iets voor jou zijn. Ik heb zelf net de Arizer Go gekocht en ben daar nogal blij mee.

          Comment


          • Blazer9000
            Blazer9000 commented
            Editing a comment
            Bedanlt voor het uitgebreide antwoord!

          #7
          Graag gedaan! Ik ben benieuwd om je resultaten en of ontdekkingen te horen als je zelf iets gefabriceerd hebt.

          Comment


          • Blazer9000
            Blazer9000 commented
            Editing a comment
            Superhandig om te weten dat die plantaardige glycerine geen goed idee is. Want ik ging er van uit dat dit het beste was.
            Ik zou eerst willen proberen voor de met ultrasone geluidsgolven in alcohol bekomen tinctuur meerdere malen te voorzien van gwn water tot zeker al de alcohol eruit is verdampt. En dan gwn PG aan toevoegen

          #8

          Comment


          • Blazer9000
            Blazer9000 commented
            Editing a comment
            Het is zeker interessant omdat het alle cannabinoiden extraheert + alle schimmels envoedingsoverschotten vernietigd. En duur is het niet vind ik
        Bezig...
        X