Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Houdbaarheid consumptie alcohol voor olie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Houdbaarheid consumptie alcohol voor olie

    Korting op 420shop
    Halloalloha!



    Beste mensen,

    Ik maak geregeld olie van mijn knipafval, en heb daar sinds kort een doehetzelf destilatie opstellingetje voor gemaakt om de alcohol terug te winnen.


    Zou het kunnen dat de teruggewonnen alcohol na elke destilatie steeds meer haar eigenschappen verliest? Het lijkt namelijk net alsof deze steeds wateriger wordt, en nog maar nauwelijks verdampt.

    Ik heb nu een potje waterige olie staan die ik maar niet verder uitgedampt krijg, er zit nog zoveel vocht in dat de capsules er van oplossen. Ik zie wel geen scheiding tussen olie en water (?) en ik ruik geen alcohol meer. Lijkt dus verdunde alcohol.
    Ook de teruggewonnen alcohol ruikt minder sterk lijkt wel, met wietgeur.

    Mijn conclusie is dus van wel, alcohol verliest zijn werking, maar ik zou dat graag bevestigd willen lezen. Of ik moet iets verkeerd doen in de bereiding, wat mij sterk lijkt,

    Zie 'De wietolie van Takketoelli'




    Iemand??


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    #2
    Oei!!..., voor deze vraag is
    LR2 de juiste persoon denk
    ik, even een berichtje sturen....

    Comment


      #3
      Ik volg even mee interesant : was net van plan een destilatie aparaat te kopen .

      LR2

      je hem ook gewoon taggen Ipie zo gezegd zo gedaan mischien kan hij tp helpen
      Last edited by Nonsense; 10 March 2020, 23:03. Reden: distilatie

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Nooit mijn settings aangepast, maar dat taggen daar zie ik zelf niks melding van.

      • Nonsense
        Nonsense commented
        Editing a comment
        Vreemd beowulf , Ik krijg altijd een melding

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Geloof niet dat het mijn vraag is om LR2 te taggen Nonsense

      #4
      Tijdens een destillatie is er wel altijd verlies door de dampen e.d. en je zult steeds.minder alcohol overhouden.

      Het werkingsverlies Lijkt me eerder de afwezigheid van alcohol.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Inderdaad.
        Waterig worden kan alvast niet met distileren.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is logisch. Ik verlies zo'n 100 ml per keer. Maar wat ik overhoudt lijkt dus minder sterk.
        Ook zie ik de olie niet bubbelen, er verdampt niks terwijl er nog flink vocht in zit

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Hoe hoog is de temperatuur waarbij er niets verdampt?

      #5
      Ik ben geen expert maar zou het zo kunnen zijn dat je teveel terug laat lopen? Alcohol verdampt bij pakweg 70 graden, zodra de temperatuur oploopt verdampt er dus ook water en die wil je niet bij de teruggewonnen alcohol hebben.

      Als het goed is krijg je in het begin de oplossing niet warmer dan 70 (80?) graden gestookt en verdampt de alcohol. Daarna kan de temperatuur wel omhoog en deze vloeistof bevat water en moet je weggooien......
      Ben benieuwd of ik in de buurt zit
      2e
      3e

      Comment


        #6
        EasyW!



        Je hebt mij denk ik oo het juiste spoor gezet!

        Ik ben bekent met de verschillende verdamp temperaturen tijdens een destilatie, bijv om ethanol en nethanol te scheiden.

        'Ik controleer geen temp want ik heb alleen alcohol te verdampen' zei ik tegen mijzelf en toen ging er een lampje branden. 96% alcohol heeft 40 ml water per liter. DAT zal het zijn! Ik hergebruik steeds de alcohol dus loopt concentratie water op en dus ook de concentratie alcohol terug....



        Damn, ik ben er ecbt te lang ujt al, ik ben verdorie chemisch analist!!!



        Mja, we zijn eruit denk ik!!

        Nu dus eff mijn alcohol opnieuw terugdestileren naar een acceptabel percentage. Met temp dus. Ik was ff bang dat ik de alcohol weg kon gooien


        Mooi forum is dit toch


        Bedankt allemaal!!

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Er zal door de alcohol ook wat luchtvochtigheid zijn aangetrokken, restant vocht uit de wiet eventueel ... alcoholgehalte meten.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Alcohol verdampt bij 78 graden, ik zet de destilleer op 90 graden, dan houd je olie met een beetje water over. Deze laat ik een tijdje op 105 graden staan. Zo is het water ook verdampt en heeft er ook decarboxylering plaats gevonden.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Yup, temperatuur is de sleutel. Maar deze jongen gaat niet uren naast de opstelling staan.... ik ga denk ik sparen voor zo'n klein destilatortje

        #7
        Goed plan, al vond ik jouw materiaal erg Mac Gyver, en supercool.

        VidaXL staat in m'n schuurtje, paar keer wat stooksels geprobeerd, maar eigenlijk veel werk voor een litertje booze op die schaal, probeer jaarlijks appelcider te maken en die met suiker wat op te fokken en dan te verstoken dat.lukt aardig. Moonshine heb ik ook al geprobeerd, maar dat was niet te zuipen, slecht plan, ik vind bourbon (Ook uit mais) sowieso niet zo lekker.

        Maar voor 120 euro en twee tientjes voor alcometer en met een kookvuur kun je aan de slag.

        Comment

        Bezig...
        X