Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Achterlijke boter of te goed? Inclusief chocochip cookie recept!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Achterlijke boter of te goed? Inclusief chocochip cookie recept!

    Korting op 420shop
    Nou mijn 1e topic

    Het leek mij een goed idee om eigen boter te maken en voordat ik dat doe behoort daar bij heel wat dagen onderzoek zoals ik met alles doe. Wat mij opviel van verschillende topics, forums dat de berekeningen erg uiteen lopen en vaak niet duidelijk is of er nat of droog word gebruikt. Uiteindelijk voor dit topic gekozen https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...et-boter-maken vond ik een mooie tussenin zeg maar. Nadat ik zag dat sommige wel heel weinig gebruikte en ik wel dacht dat ik een ervaren gebruiker ben.

    Ben dus begonnen met eerst 100gr knipafval van 1 van me favoriet de Gorilla te decarboxyleren en hield 30gr daarvan over dus heb nog een 50/70gr gebruikt als ik me niet vergis om uiteindelijk 50gr gedecarboxyleerde wiet te hebben en hele huis rook er heerlijk van doet me denken als droge vape wiet wat ik weer minder vind maar goed.

    Dus ik beginnen met au bain marie en even temperatuur gecontroleerd dat was 80c prima dus gooide me 50gr bij de 250gr botor en viel me gelijk op dat het er niet uit zag zoals op de foto's die ik zag en al het gedecarboxyleerde wiet had de boter opgezogen.

    20200425_194659.jpg
    (Let maar niet op de pan lijkt verbrand maar is een oude pan)

    Zal wel normaal zijn dacht ik was tenslotte mijn 1e boter. Eerst 3 uurtjes laten staan en uiteindelijk toch maar in de water gedaan want er kwam maar weinig botor toen ik de wiet met de lepel perste water was overgens nog steeds 80/90c . Hoeveel water dat was weet ik niet maar pan onder was zeker nog voor kwart vol en groter dan dit pannetje. Als ik me niet vergis nog eens 2 a 3 uur laten staan af een toe controleren en roeren. Uiteindelijk gewoon door een theedoek gezeefd en zag er zo uit.

    20200425_202629.jpg
    Prima dacht ik aparte geur wel lekker

    In de ijskast en volgende dag was het zo geworden.

    20200426_125955.jpg
    Hield er 165gr van over en kon niet wachten dus had het eerst geprobeerd met wafels wat verassend lekker was
    2 a 2,5 gr per wafel. Ik voelde niks... wat jammer toch even in thee proberen met melk a 3 of 4gr en ook niks

    Dan maar vrouwtje lief aankijken
    Zo gezegd zo gedaan.

    je hebt nodig:
    230gr boter (150gr wietboter waarschijnlijk te veel?)
    2 1/4 cup meel ( weet niet wat het gewicht is gebruik maat beker)
    1 theelepel baking soda
    1theelepel zout
    1 theelepel vanille extract (mag aroma maar is niet echte vanille)
    3/4 cup suiker
    3/4 cup bruine suiker
    300gr melk chocolade ( in brokken snijden)

    20200510_184743.jpg
    IMG-20200502-WA0058.jpeg IMG-20200502-WA0065.jpeg IMG-20200502-WA0068.jpeg

    Ergste is nog dat ze verdomd LEKKER zijn dus ik eten dacht laten we maar alvast 2 proberen maat van me ook en vrouw 1. Ongeveer 1,45/2 uur later tijdens douchen voelde ik ineens alsof ik een paar hijsen had genomen. Uit de douche maar even me vrouw gevraagd of ze het al voelde nou zag duidelijk dat het effect op der had ze was al aan het vliegen en toen een uur later begon het. Om mijn verhaal kort te houden heb ik een topic van een koppel gevonden wat goed uitlegt hoe ik en me vrouw voelde en me weekend verknalde tot aan 3 dagen toe en geloof me ben wel wat gewend maar dit wil ik nooit meer meemaken maar het zal me niet weerhouden om het weer te doen mijn vrouw daarentegen.

    https://www.wietforum.nl/topic/2469-...#comment-16288

    Hoe deze ts zich voelde komt wel het dicht bij ons kwa gevoel als het niet erger is.

    Hoop dat iedereen hier wat aan heeft en weet wat ik verkeerd ( goed?) heb gedaan. Hierbij waarschuw mensen tegelijkertijd pas op met edibles je onderschat het snel en nogmaals geloof me ik kan wat hebben. Gelukkig kan je niet dood gaan er aan maar zo voelde dat wel ook al blijf je tegen jezelf zeggen dat het niet zal gebeuren en weet je dat ook op dat moment toch krijg je zulke gedachtes vooral het zorgen maken om mijn vrouw en schuldig voelen vooral omdat ik dacht ze overdrijft.



    Last edited by Trichomen; 10 May 2020, 19:25.

    #2
    ziet er zeker lekker uit
    sterven , liever aan lekkere koekjes dan aan corona !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Comment


      #3
      Mooi verhaal, lekkere koekjes
      2e
      3e

      Comment


      • Trichomen
        Trichomen commented
        Editing a comment
        Dus 150gr wietboter op een 230 gram recept is normaal?

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Tja, daar is lastig een zinnig antwoord op te geven. Dat is afhankelijk hoe potent de wiet was en hoeveel er in de boter ging. Voorzichtigheid is altijd geboden maar blijkbaar had je zeer stevige boter en heb je flink wat toegevoegd aan je beslag...... Als de volgende batch boter minder potent uitvalt merk je wellicht bijna niets bij dezelfde hoeveelheid.

      #4
      Ja lekker alleen niet leuk maar wat heb ik verkeerd gedaan is de vraag. Had er trouwens 54 van kunnen maken en zijn allemaal even sterk heb er al 15 weggegeven met waarschuwing en iedereen vond ze te hard na een halve of 1 hele genomen te hebben.

      Comment


      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Niets verkeerd gedaan als ze zo potent zijn toch? Alleen zul je er dus (veel) minder van moeten nemen om het effect prettig te houden

      #5
      Duidelijk klinkt logisch! maar dan zou je nooit weten hoeveel je nou nodig hebt? volgende keer maar gewoon 75gr boter proberen want had echt niet verwacht dat het zo potent zou worden zo zag het er ook niet uit eerlijk gezegd. Oh wacht dringt me nou door waarom de wiet niet onder de boter was en alle boter had opgezogen ik had de knipafval totaal niet vermalen/ gegrind ?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vermalen maakt niets uit, het word er uit gekookt.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Mooi verhaal. en ze leefde nog lang en gelukkig

      #6
      Je kan maar op 1 manier echt stommiteiten doen met cannabis en da's met edibles. Ik neem een 30 gram suikerblaadjes voor 250 gram boter en neem voor het recept van koekjes oid 50/50 wietboter/gewone boter. Ben al 15 uur stoned geweest van 1 koekje, van miserie gaan slapen omdat het nog teveel was. Op suikerblaadjes zitten al evenveel trichomen als op toppen. Je gaat ook geen 30 gram in een vaporizer proppen. Als je eet heb je ook ineens alles binnen.

      Je zegt daar je kan er niet van dood gaan, ik vrees van wel. Als je zo ver heen bent kan je makkelijk hartritmestoornissen krijgen die fataal kunnen aflopen. Je voelt beter de eerste keer niks om zo je recept aan te passen dan ineens veel te veel. Klinkt echt ni gezellig.

      Comment


      • Trichomen
        Trichomen commented
        Editing a comment
        Thanks zal dat zeker doen de volgende keer!

      #7
      Jup. Edibles.. Daar heb ik mijn ervaringen ook wel mee gehad... .
      Normaal maakte ik altijd een cake met wietboter van natte knipresten.. meestal een grammetje of 60-80 voor 250 gram boter.

      Ik gebruikte dan altijd de volledige 250 gram boter voor de cake.

      Dit heb ik 3 keer gedaan.
      Elke keer grofweg dezelfde hoeveelhied wiet, uit dezelfde lading knipresten, van 2 dezelfde buitenplantjes.
      Had gewoon een grote zak in de vriezer gegooid.

      De eerste 2 keer ging prima, ik heb beide keren in een uur of 3 tijd de halve cake weg gegeten... Donders lekker
      Flink goed vaag. Echt 2 pure joints in 5 minuten oproken vaag. Maar wel lekker. Zwaar lui en ontspannen, en hetfig maar mooi dromen.


      De 3e keer.. Heb ik de wiet indd ook gedecarboxyleert.... (20 minuutjes in de over op 120 graden tussendoor ff mengen.)

      Nou willen de meningen hier nog wel eens uit een lopen of dit wat uit maakt of niet... Veel mensen zeggen dat het in de boter ook decarboxyleert etc..

      Mijn ervaring is: JA HET IS EEN WERELD VAN VERSCHIL!

      Net zoals de 2 keer hier voor de halve cake in 1 avond opgegeten..
      Tja.. je voelt m al aankomen . Dat was niet zo slim...

      Ik weet nog dat ik op een moment in paniek in mijn bed lag en mijn volledige lichaam verdoofd was.
      Kon mezelf niet eens voelen ademen. Alles wat normaal vanzelf gaat, bijvoorbeeld ademen, of ff je voet bewegen, moest bewust, zonder het te voelen.
      Ik was echt mijn lichaam aan het besturen zonder enige vorm van feedback. Normaal als ik mijn hand samen knijp, adem, loop, praat, dan voel ik dat.
      Nu niet.. Helemaal niet, en Ja dat was best eng.
      Mijn hart ging tekeer en ik zweette me de tyfus.
      Kan me er niet veel meer van terughalen, behalve dat die hele avond/nacht een hel was en ik de 3 dagen erna ook nog goed traag was...

      Ik heb daarna mijn lesje wel geleerd... Onderschat NOOIT je edibles..

      Sinds dien eigenlijk geen edibles meer gedaan. Doe mij maar een rokertje of een vapertje.
      Last edited by Nederhigh; 11 May 2020, 21:17.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Trichomen
        Trichomen commented
        Editing a comment
        Ja heel herkenbaar dus gelukkig is het vrij normaal en komt vaker voor maar om gelijk niet meer te doen vind ik zonde.

      #8
      Nu ben ik hier een domme jongen in zijn maar,
      je krijgt het zelfde gevoel als stonend zijn of
      ligt het anders, ik heb het nooit gemaakt of gegeten.

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Vind het wel fijn. Alleen is teveel teveel en dan absoluut niet meer fijn. Ge gaat zelden nen trek teveel nemen ineens, maar met boter...
        Het blijft ook gewoon veel langer hangen. Oh en boefkicks, altijd. En ook veel erger.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        THC word door de lever veranderd in tetra 11 nog iets, en dat voelt anders aan.

      • Trichomen
        Trichomen commented
        Editing a comment
        Je bent vast geen domme jongen! Nederhigh en Beowolf leggen het wel perfect uit.

      #9
      Been there, done that...won't do it again
      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


      • Trichomen
        Trichomen commented
        Editing a comment
        Jawel joh niet opgeven hahaha.

      #10
      Iedereen bedankt voor je input volgende keer minder snoepen of nog beter gewoon minder boter gebuiken of minder sterk want dan kan ik er wel lekker van snoepen en toch nog genieten van de effecten Ik vraag me dan wel af hoe dat dan zit met tinctuur bijvoorbeeld ? Is dat hetzelfde effect? Als je daar ook niet mee op past gaat het dan ook mis?

      Comment


        #11
        Ja, zijn zo van die vieze dingen waar je naar 80% thc kan gaan. Dat zijn gewoon harddrugs. Hangt ook veel van de soort af. Ik kweek overwegend pure indica's en wat ik daar vanaf knip zit echt vol trichomen. Da's heel potent. Sativa's is meer blad zonder trichomen. Ik had dan vorige rond nog wat last van varenrouwmug en echt alles zat vol trichomen dat het niet meer normaal was. Ik denk dat ze aanvoelen dat er vliegjes op de trichomen vallen en er nog meer produceren. Die planten plakken dat het geen naam heeft. Daar ga ik max 10 gram van gebruiken voor 1 pakje boter. Spreek wel altijd van gedroogd bladafval, geen vers. En als je dan nog is een soort neemt als de Herijuana van Sannie dan is het toch oppassen. Voor ik een vaporizer kocht deed ik enkel edibles. Dan krijg je van die toestanden dat je 1 beet doet van een cake en dan lig je in bed en heb je precies het gevoel alsof je er doorzakt, maar er komt geen einde aan. Zolang het ni begint te draaien is dat wel relaxed In corona tijden is je dag zo snel om ze Dan moet ik ook niet op het forum komen, duurt een bericht typen lang.

        Comment


        • Trichomen
          Trichomen commented
          Editing a comment
          Hahahha klinkt lekker en gezellig! Ik vind trouwens vapen helemaal niks en zonde van me wiet ik had zo een davinci apparaat maar je proefte de wiet alleen bij het 1e haaltje daarna smaakte het altijd naar verband popcorn ofzo bah. Wil nog wel graag concentraten proberen.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ja, maar het verschil met een volcano is groot. Heel groot. Ik heb een flowermate en nog zoiets en dan de volcano. Al maanden niks anders meer gebruikt als de volcano. Het ding kost geld, maar het is elke euro waard.

        #12
        Hehe ja koekjes of cake kan snel te veel worden.

        Laatste keer dat ik er zelf nog eens maakte werd ik in het midden van de nacht wakken en kon ik met moeite m'n trap op.
        Was geleden van toen ik een tiener was dat ik nog zo stoned was, leek alsof ik idd in een eindeloze zetel was beland.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment

        Bezig...
        X