Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geur arm bakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geur arm bakken

    Korting op 420shop
    Laatste spacecake had ik toch wel een zweet momentje gezien mijn ramen open stonden en ik qua tijd onhandig mijn wiet in de oven had liggen en er politie uitgebreid achter mijn huis kwam staan/lopen.

    ​​​​Nu dus aan het bekijken wat de opties zijn om edibles/olies te maken die meer geur arm zijn en waarmee ik ook evt kan decarben*.

    Verwarmen/decarb in kokosolie, min of meer gesloten container: onbewerkte olie - 150oC & bewerkte olie - 230oC. Maar beide zitten in de range om te decarben op ca. 105 - 122oC. Dus een goede range van 80 - 122oC. Iemand ervaring dat dit meer geur arm gaat zijn?

    Qua verwarmen heb ik de optie uit een airfryer, een meting geeft aan dat de instelling 105oC op de AF 110oC geeft. Maar goed temperatuur leek redelijk constant over tijd. Deze is ook mobiel en kan buiten op het dak staan.

    Natuurlijk ook een lab heater waarbij ik in de vloeistof kan meten en bijsturen. Nog even glaswerk scoren maar denk dat deze ook redelijk goed te krijgen is.

    Als laatste dacht ik aan een braadzak, die kan ik dicht knopen. Dus ofwel voor decarben of cake te bakken in zon zak. Die gaat ook helpen in de airfryer gezien die nogal waait.

    Iemand nog andere crea manieren voor geur arm koken?

    Dank
    Groot


    * zin en onzin van decarben laat ik even in het midden



    #2
    Geen wiet erdoor doen ?
    Zonder geur zal moeilijk zijn, je moet dat zien te filteren.

    Koolstoffilter mat in je afzuigkap leggen ?
    Ik weet niet hoe goed, en hoe lang die dat kunnen filteren.

    Filter-afzuiger in je keuken hangen, maarja, da's ook zo'n gedoe.
    Dan kun je beter op het dak gaan zitten, zet er meteen een plantje neer, voor de gezelligheid
    Ook niet optimaal natuurlijk, want 's zomers heb je een parasol nodig en 's winters een skipak.

    Ik ben ook wel benieuwd naar andere manieren.
    Die geur weerhoudt mij er van om er nog mee te gaan bakken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Afzuigkap krijgt de geur niet weg, tenminste de ervaring in mijn keuken. Geen wiet is zaai... plan voor nu is inderdaad het dak op.

      Comment


        #4
        Pff lastig.. Misschien kun je het beter zoeken ik geur verbloemers?
        Wierrook, lavendel, citroenplaten, ik hoor vaak van alles dat zogenaamd zou moeten helpen tegen wietgeur..
        Weet niet wat er van waar is

        Of gewoon een lekker kippie braden tijdens het decarben uitje erbij.. . Spek ruikt ook aardig sterk.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Raam open met een bladblazer! ( grapje).......

        #5
        Ik ga vanmiddag op zoek naar een afsluitbare container genoeg voor minimaal 150oC. Kwam ergens een overzicht tegen op een geurschaal van 0-10.

        0 is de oven
        6 de braadzak
        8 gesloten container

        Hoe minder geur hoe beter ik kan maskeren met afzuigkap, wierook, ramen En afhankelijk van afmetingen zou het zelfs in de airfryer kunnen.

        Braadzak zou al moeten lukken en voor €1.90 voor 8 stuks de moeite waard.


        Comment


          #6
          Gewoon s' nachts bakken. Koekjes staan in de oven dus blijft de geur toch binnen in huis?

          Ik blow hier zelfs soms onder de dampkap, soms vergetende dat dat bij de buren uitkomt
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #7
            Vorige week inderdaad gewoon gebakken maar wel direct onbewerkte toppen in de boter. Zo viel de geur goed te behappen.

            Alleen cannabis in de over was too much dus om mijn gezin enigszins te sparen de ramen opgezet. Dan ligt de geur direct op straat idd

            Comment


              #8
              2e
              3e

              Comment

              Bezig...
              X