wietboter maken

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ouwehippie
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2023
    • 16

wietboter maken

Korting op 420shop
    Hoi, dit is een vervolg van https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ellen-en-vraag

Nog steeds op zoek naar hulp / ervaringen met wietboter maken.

Rreppellsteeltjam
    Als ik kijk naar alle apparatuur en ellende dan begin ik nogmaals over spacecake.
    Wat is daar mis mee?
    Gewoon een paar joekels in 1 x in de oven en je hebt een jaar voorraad.
    1 browney in de ochtend uit de vriezerd halen en in blokjes snijden en in doosje doen.
    Nou??
    Ik zei al, ik ben geen kweker, dat is me te grootschalig. En eerlijk gezegd vind ik het omslachtiger als zo'n machine en als het misgaat ben ik meteen een hele zooi wiet kwijt.

Wesley pipes?
    Of te weten komen welke wiet voor de edibles van canadelaar gebruikt word, en 5x wiet kopen die erop trekt genetisch gezien, kijken of het meer je ding is dan ?
    Ze hebben me verteld dat ze die snoepjes inspuiten met spul, vermoedelijk soort olie, geen gewone wiet.

• Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2620

Word al moeilijker dan om na te bootsen ... en qua type high , indica of sativa , body stoned of brain high liever ? Dus niet je werkwijze maar wat je mee start . Het handige aan eigen kweek is dat je heel veel potent knipafval erbij hebt soms he.

De zotste wietboter ooit was de traagste manier , met weinig voorhanden uren laten trekken boven theelichtjes , en met zeer weinig enorm potent .

Niet dat je daar veel mee bent maar mss is de temperatuur net te hoog , gaat het te snel, verlies je veel potentie zo . Ik heb nog nooit boter gemaakt of hash uit toppen, altijd bladafval , ook iets waar k minder ervaring mee heb. Het lijkt me zonde maar nood breekt wet , en maak je de toppen altijd hetzelfde klaar ? Fijn grinden ?

Sjdp90

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 1975

Rosin gaat daar in.

Nou, die 20 gram kost 80 euro tegenwoordig , maar dat is voor een cake zo groot als een brood.

Je kan klein beginnen met een 100 gram cake met 5 gram.

Je kan toch wel een cake bakken Jean, jij ouwe hippie!?

Comment

• Nederhigh
        Super Grower
        Lucky Member
        • Apr 2012
        • 1883

Als je ervoor wiet van de coffeeshop moet halen is het volgens mij voordeliger om gewoon zelf edibles te kopen.

Edibles worden zoals gezegd bijna altijd gemaakt van restproduct. Knipafval, kleine topjes. Etc.
        Dat kunnen ze bij de coffeeshop niet verkopen.

Dat maakt ook dat het voor hun een 'goedkoop' product is om te maken.
        Puur omdat ze de beschikking hebben over goedkope wiet die je toch niet kan roken.

Dure rookbare wiet in je cake verwerken is leuk, maar t kan niet uit schat ik zo...
        Helemaal als je ziet wat edibles online kosten.
        (T is niet zo duur..)

Comment

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Vast niet allemaal toch?

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          In de edibles die ik heb gehad zit allemaal rosin.

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Had ik niet direct gedacht.
          Maar opzich.. Rosin kun je prima maken van static, ice-olator of zelfs dry sift. Kan nogsteeds met resten dus
      • ouwehippie
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jun 2023
        • 16

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes
        en qua type high , indica of sativa
        Sativa all the way, indica voor af en toe.
        Ik had me al voorgenomen eens wat meer te gaan expirementeren, nu blijf ik bv bij 110 graad voor decarb maar de machine geeft zelf 116 als suggestie.
        Grinden doe ik met de hand, niet te fijn want dan komt de warmte niet goed erbij.
        [/QUOTE]

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam
        Je kan toch wel een cake bakken Jean, jij ouwe hippie!?
        Ik heb weleens wat dingen geprobeerd te bakken, niet met wiet, gewoon spul, maar groot succes was het niet.
        Als je dat kan zoals jij lijkt me heerlijk,altijd goeie boter.

Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh
        (T is niet zo duur..)?
        Ja is dat zo? Laatste keer dat ik zocht was het zozo, ik ga nog eens zoeken.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Maar ondanks de warmte instelling is de tijd hetzelfde ? Het proces is redelijk snel.. kzeg het ni graag maar ai al es gevraagd ? Of decarb gurus op yt ? Jet enige ik weet is dat het idd niet gemakkelijk is. Mensen hier proberen het ook maar het is wel degelijk een kunst blijkbaar. Wisselende resultaten idd. Maar als je 5x tzelfde maakt en 3 zijn niet potent is het alsof het een niet deelbare pil is , je kan ze kraken maar niet elk stuk heeft evenveel actieve en vulstof gelijk verdeeld erover.

Er is niet veel in het proces die kan anders zijn, de variabelen kunnen niet heel veel afwijken maar toch die uitkomst dan . Kga es wat opzoeken ook erover

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Gewoon wiet in het beslag mengen, geen wietboter.
      • ouwehippie
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jun 2023
        • 16

wesly
        Het recept is vrij standaard, decarboxen op 110 graden (tussen 105 en 115) voor 30 a 35 minuten
        Infuseren in de boter, 80 graden, 2 uur of meer.

Paar gotcha's, bij decarb mag je de wiet niet fijnsnijden maar grof laten, evt knippen, en dan gelijkmatig over de bodem van de machine leggen, maar niet een paar lagen boven elkaar, alleen het oppervlak van de machine bedekken. De machine vantevoren opwarmen naar die 110 anders komen er terpenen vroegtijdig vrij.
        Tweede fase, infuseren, is eigenlijk veel makkelijker.

maar het is wel degelijk een kunst blijkbaar
        Ja inderdaad. Ik blijf proberen.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja de basis ken ik dus zelfs niet die tijden klinken goed traagjesweg en toch wat in het proces die je kunt aanpassen . Mss is het net wat dat van die pillen al weet ik dat niet van wiet, heeft iedere top dezelfde waardes?

Weeg je af wat je laag is , en weegt het anders na decarben ? En bestaan er soorten die zich beter lenen hiervoor ?

Ook is het een dubbel proces , dus infuseer je de decarb in gewone boter ? W8 kga eerst es de basis lezen hier
      • ouwehippie
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jun 2023
        • 16

Dure rookbare wiet in je cake verwerken is leuk, maar t kan niet uit schat ik zo...
        (T is niet zo duur..)
        Heb je een link voor me? Ik zie alleen cbd en thc < 0.2 %.

Comment

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Silas mag ik dat delen? Beetje grijs gebied mbt forumregels en wetgeving...

Als je goed zoekt tussen mijn topics hier de afgelopen 3 maanden kun je het vinden...

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Ligt er aan hoeveel je eet.

Maar ook niemand anders die effe een cake kan bakken?
          Je buren of vrienden.

• Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Je doet maar
      • Wesley pipes
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Mar 2020
        • 2620

Het dubbel proces 2x verhitten , heb hier ander uitleg gebumped in ander topic . Als de uitkomst wietboter is , dan is decarben + infuseren overbodig en zelfs schadelijk voor het resultaat. De thc breekt volledig af en dat is de reden van edibles die niet potent zijn
        Sjdp90

Comment

• ouwehippie
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Jun 2023
          • 16

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes
          Het dubbel proces 2x verhitten , heb hier ander uitleg gebumped in ander topic . Als de uitkomst wietboter is , dan is decarben + infuseren overbodig en zelfs schadelijk voor het resultaat. De thc breekt volledig af en dat is de reden van edibles die niet potent zijn
          Dat verklaart dan niet waarom ik af en toe ook geweldige batches krijg.

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Welja niet helemaal idd, slaagkans verminderd mss met 50% , te zien wat het probleem is he. Heb je al geprobeerd de temp wat lager te zetten voor alles ?
        • ouwehippie
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Jun 2023
          • 16

(T is niet zo duur..)
          Ik heb bij je posts gezocht maar niks gevonden, ik zou wel gebaat zijn bij zoiets!

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Als je wil kan ik een 5 gram cake voor je bakken, zodat je weet wat het doet en hoeveel je nodig bent.

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            @reppel dat dacht ik dus ook naar dat is onzin. Ze importeren gewoon wiet schijnt.

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Dat is al illegaal hè.

Maar daar kunnen ze dat chemisch spul ook nog overheen spuiten.
        • Greyvol
          Amazing Grower
          420 MemberLucky Member
          • Dec 2014
          • 4733

Ik gooi de wietboter in de koffie, halverwege de pagina komt de boter in beeld
          Yep, bijna klaar met voorbereiden, maar voor wat extra druk op de ketel een nieuw verslag. Niks geen druk, gewoon relaxed veul wiet kweken! De oude bak ga ikhergebruiken en een ha dmatig eb en vloed systeem maken, nog te doen dus..
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• ouwehippie
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Jun 2023
            • 16

Goeiemorgen,

Hebben jullie wel eens gehad dat je een tijd met een probleem bezig bent en ten einde raad maar eens op een forum gaat vragen. En ondanks dat het forum je niet direct een oplossing geeft maar dat je gemotiveerd wordt om verder te zoeken en dan toch iets vind.

In de handleiding bij de machines die ik heb staat bij decarb 116 graden aangeraden maar dat heb ik altijd teveel gevonden, ik deed altijd 110, zo'n machine schommelt 5 graad naar boven en beneden dus komt boven de 120 uit die als grens wordt gesteld. Gisteren toch maar eens een halve gram met 116 geprobeerd, hartstikke lekker stoned van geweest. Ik denk dat dit wel consistent gaat zijn. Ben er hartstikke blij mee, dat betekent dat ik op een betaalbare manier wiet kan blijven gebruiken zonder mn longen verder de poeier in te helpen.

Als je wil kan ik een 5 gram cake voor je bakken, zodat je weet wat het doet en hoeveel je nodig bent.
            Sympathiek van je!

link
            Bedankt!

Comment

• Greyvol
            Amazing Grower
            420 MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 4733

Goed bezig!
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• ouwehippie
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Jun 2023
              • 16

Mweh, we zijn bijna buren.
              Ik zit in de oosterpark in grunn.

Comment

• ouwehippie
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Jun 2023
              • 16

Das hier vlakbij, ben ik nog wel eens geweest, stond als enige een junkie in de zaak die stonk een kilometer ver.

Comment

Bezig...