Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak ik space BROWNIES?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe maak ik space BROWNIES?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

    Is het bedoeld voor jezelf, als kennismaking met wiet? Dan is 10 euro meer dan genoeg. Ik zou de eerste keer hooguit een kwart daarvan opeten - maar liever nog een tiende.

    Denk eraan dat wiet eten heel moeilijk te doseren is, omdat het effect soms 2 uur op zich laat wachten. Als beginner zou je beter kunnen roken of verdampen.

    Dat gezegd: Je kunt gewoon je wiet door je deeg pleuren zonder de tussenstap van hasj-boter. Je moet wel, ergens in het proces, de wiet tot 80 graden verwarmen om het werkzaam te maken. Bij brownies gebeurt dat vanzelf in de oven.

    De stap met wietboter kan: Je hebt dan minder wietblad in je brownies. Ik zou de eerste keer de moeite niet doen. Als je wiet-brownies erg lekker blijkt te vinden en ze vaker gaat bakken, dan is het tijd om je recept te perfectioneren - maar voor de eerste keer zou ik gewoon de wiet door het beslag gooien.

    Comment


      #3
      Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

      Ja, voor mezelf ja.
      En heel erg bedankt! Ik ga het binnenkort eens proberen!

      Comment


        #4
        Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

        Zou eerst eens een cake bakken zonder wiet er in dan kan je die nog altijd weg gooien als hij mislukt
        Oven deurtje niet open doen onder het bakken want dan stort je cake in.
        Best leg je de boter uit de koelkast een dag en ga je die mixen met het ei tot het spierwit van kleur is zo word je cake goed luchtig dan water er bij
        tot mooi papje is en dan de mix en de snippers.

        Suc6
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

          water in je cake ? gadver, daar spoel je ook de wc mee door!

          nee serieus : in cakebeslag hoeft geen water. Dat kan met een extra ei of een beetje melk (50cc). Standaard cakebeslagje is 250gr zelfrijzend bakmeel, 200gram zoetstof, 200gr boter(ik ga voor de volvette ongezouten roomboter, margarine is niet mijn smaak in cake maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen), 4 eieren (of 3 + 50cc melk). Voor de zekerheid doe ik daar wat extra bakpoeder in, je weet namelijk nooit of het zelfrijzende bakmeel wat je koopt ook daadwerkelijk genoeg bakpoeder bevat. En voor de "lekker" 'n zakje vanillesuiker en een halve uitgeperste citroen. Evt natuurlijk rum, rozijnen, chocola en dat soort meuk. 60-70 min bakken op max 170graden met zoals Bel al aangeeft NIET SPIEKEN tussendoor.
          Wil je extreme luchtigheid splits je de eieren en klop je de eiwitten apart in een vetvrije kom tot schuim, wat je dan door de rest spatelt. Da's mij tot nu toe nog niet helemaal gelukt, maar het schijnt haalbaar te zijn.

          omdat je toch al met een vetstof werkt (roomboter) die zacht moet zijn (of voor mijn part gesmolten) kan je net zo goed daar meteen wietboter van maken, recept staat hier ook op de site en is hardstikke makkelijk te doen. Je mist dan wel een kenmerkend verschil (de blaadjes/takjes) met evt tegelijkertijd gebakken normale cake, en dat kan best aparte gevolgen hebben (vraag maar aan m'n pa, die heeft ooit eens mijn spacecake mee genomen naar zn werk terwijl de gewone cake er naast stond).
          Last edited by moreweed; 7 January 2012, 16:11.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

            Moreweed, hij vertrekt van zo'n mix voor brownies. Daar moet water bij (zal melkpoeder in zitten).

            Als je het verschil niet merkt met een gewone cake scheelt er toch iets vrees ek. Ik ruik van ver in welke wietboter zit, en de kleur is ook donkerder door de groene boter. Zelf met chocolade brownies ruik je meteen het verschil. Mijn favoriet is nog altijd sannies jackberry of killing fields, voor blueberry muffins. Wietboter van skunks vind ik dan weer niet te vreten.

            Comment


              #7
              Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

              dat klopt Beo, er scheelt iets bij mn pa. Kennis van drugs om maar een zijstraat te noemen
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

                Heel erg bedankt allemaal voor de info enz.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe maak ik space BROWNIES?

                  Interessant, ik ga een keer proberen

                  Comment

                  Bezig...
                  X