Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietboter Maken / au bain marie. 1KG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietboter Maken / au bain marie. 1KG

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    Ik heb vandaag 1kg wietboter af gemaakt van knipaval en fluffie buds.

    En ik ben verder gegaan op de manier die JD aangaf: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...et-boter-maken

    En het is mij prima gelukt Thnx JD .





    Au bain marie???
    DSC09442.jpg


    DSC09464.jpg DSC09460.jpg DSC09463.jpg














    DSC09506.jpg



    DSC09507.jpg DSC09511.jpg DSC09516.jpg





    DSC09517.jpg DSC09521.jpg DSC09522.jpg DSC09524.jpg

    Het stukje van het uitpersen van je boter, heb ik niet kunnen op foto zetten
    Ik had me niet verwachte aan een vettig boeltje, maar het was nog wel leuk, vettig, warm, en het ruikt en proeft al super!


    DSC09527.jpg DSC09526.jpg DSC09528.jpg DSC09530.jpg DSC09536.jpghttps://www.jointjedraaien.nl/wietre.../spacecake.php






    Voorbeeld Van JD.
    Wiet boter maken
    Wiet boter maken
    (THC) De werkzame stof in cannabis is hydrofiel, dat wil zeggen dat THC niet goed oplost in water. Gelukkig lost THC wel op in vetten, olies en alcohol.
    Lees meer over de Farmacologie van THC.



    Hoeveel wiet gebruiken voor wietboter?

    Hierover zijn de meningen verdeeld. Het is afhankelijk van hoeveel je gewend bent en de sterkte van je wiet / knipafval.
    Ik zelf ga vandaag wietboter maken van 50 gram wiet (toppen) met 250 gram boter. Een ratio 1 op 5. Een ratio van 1 op 10 is een betere verhouding voor beginners.

    Normaal gesproken zou ik er voor kiezen om knipafval te gebruiken, de toppen wiet kan je ten slotte ook oproken.
    Mocht ik knipafval gebruiken zou ik eerder een ratio van 1 op 2 of 1 op 3 hebben genomen. Afhankelijk van de kwaliteit van je knipafval.

    De wiet / hasj voorbereiden:

    Om te beginnen maak je de wiet schoon door takken en groot bladmateriaal etc er uit te halen. Verkruimel de wiet zodat de wiet en boter beter gemengd worden.
    Hier geld, hoe kleiner hoe fijner.

    Bereiding:

    1. zet een pan water op en plaats hier een kleiner pannetje in (au bain marie).
    2. Voeg de boter toe en laat deze smelten.
    3. Zodra de boter is gesmolten voeg je de wiet en of hasj toe.
    4. Laat het ongeveer 2 uur pruttelen en roer om de zoveel tijd in het pannetje.

    Wat belangrijk bij het bereiden van wiet boter is dat de THC niet wordt bloot gesteld aan een te hoge temperatuur.
    Dit i.v.m. het veranderen van de biochemisch kenmerken in cannabis. Bij een te hoge temperatuur wordt de sterkte verlaagd.
    Door de boter te verwarmen au bain marie wordt de temperatuur in het tweede pannetje niet hoger dan het kookpunt van water.


    Wietboter bewaren

    Indien je de wietboter niet binnen enkele dagen gebruikt, bewaar het dan in de vriezer om de potentie optimaal te houden.
    Gebruik de boter in wietrecepten zoals spacecake, cannabis koekjes of brownies.

    Smelt de boter op een lage vuur en voeg langzaam en roerend de wiet poeder toe. Laat deze 2uur zachtjes doorkoken op het alle laagste vuur met een deksel op, af en toe roeren. Laat de boter even afkoelen, maar voordat het hard wordt, zeven door een theedoek of fijne zeef in bakjes. In de koelkast is de boter enkele weken houdbaar en bij het bewaren in vriezer enkele maanden.

    Tip:
    Deze boter is het beste te gebruiken in stevige maaltijd gerechten. Bij brownies en koekjes recepten zal de uitwerking zeer heftig zijn dus pas op bij het eten van meerdere koekjes en houdt rekening mee dat het een tot anderhalf uur kan duren om het effect te kunnen merken.
    Attached Files
    Last edited by vertrouwniemand; 28 September 2015, 14:09.
    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

    #2
    Re: Wietboter Maken / au bain marie. 1KG

    1 Dag later.


    DSC09540.jpg

    Wietboter is hard en weegt 599 gr.

    Ik vraag mij af of je altijd zoveel verlies doet?
    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

    Comment


      #3
      Re: Wietboter Maken / au bain marie. 1KG

      Je verliest water wat in de boter zat.

      Comment


        #4
        Re: Wietboter Maken / au bain marie. 1KG

        Ah ja het lijkt me redelijk duidelijk, als ik terug denk aan het kook proces Zegk ja just,maar had dat niet verwacht eerlijk gezecht.
        Dus als je echt 1kg wietboter wilt overhouden dan neem je beter 1 kg 500 gr boter dan.
        Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

        Comment


          #5
          Re: Wietboter Maken / au bain marie. 1KG

          Als je een cake bakt zou ik wat gewone boter gebruiken en een deeltje van je wietboter, heb de indruk dat je er nogal veel wiet/ knipafval ingedaan hebt.

          Comment


            #6
            DSC08544.jpg
            Van al dit afval heb ik op 2 weken dit kunnen maken.



            1. De beste fluffie tops uitgehaald op te roken DSC09661.jpgdikke 50 gr

            2. Lekkerste hasj DSC09655.jpg Rechts in ongv 10gr en linker met meer plantenextract 30gr.






            3. 599 gr Lekkere zwaare wietboter DSC09540.jpg



            Ik kan missschien raar overkomen maar wie is er weer goed bij ik toch !


            Attached Files
            Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

            Comment


              #7
              Re: Wietboter Maken / au bain marie. 1KG

              Heb laatst ook wietboter (wiet cocosnootolie) gemaakt met knipafval. Beviel ook goed. Alleen was echt heeeeel sterk. Pas op met edibles, bereken goed wat je dosis is

              Comment

              Bezig...
              X