Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijs lotto #7 - mooi spul (review)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    prijs lotto #7 - mooi spul (review)

    Korting op 420shop
    Dus totaal onverwacht heb ik een prijs gewonnen hier:
    Lotto 7

    @Cammadorgrows vroeg om de ervaring van de hasj pers, dus ik doe het maar van alles. Laat ik als eerste zeggen, dat ik het echt leuk vind een prijs gewonnen te hebben, ik win echt nooit wat. Dus top!

    De grinder met pollenzeef
    Het is wel een klein ding, bestaande 4 delen. De bouwkwaliteit (aluminium) is solide. Je kan het zowel handmatig wassen, maar ook in de afwasser gooien. Geen krasje nu, na ik denk toch iets van 2 maanden gebruikl? Het gaat denk ik met dit ding voornamelijk om de pollenzeef? Zelf vind ik het grote voordeel dat ik dus al 2 maanden niet met mijn vingers wiet pluk. Dat komt de properheid van mijn handen echt wel ten goede. Dus in Corona tijd zeg ik, gebruik gewoon een grinder. En dan is dit ding, ondanks enigzins klein, een echt leuke gadget. Krijgt van mij een toffe wiet award!

    IMG20200923162126.jpg


    Pollenzeef in box
    Hier was ik wat sceptisch over. Het is een doos, bestaande uit drie onderdelen, die aan elkaar zitten door magneten. Ik ken mezelf. Ik was echt bang daar wiet in te stoppen en dat vervolgens met een onnodige, weinig gracieuze zwaai mijn woonkamer in te pleuren, terwijl ik ook mijn bier mors. Ik zie het nog steeds voor me, als ik eerlijk ben. Maar! Omdat ik het weet en me het iedere keer bewust herinner, gooi ik de wiet nog steeds niet weg. En ik heb het echt dronken geprobeerd! Wat een leuk apparaat! De wiet wordt iets droger dan in mijn wekpotten en er kan redelijk makkelijk een gram of 10 in. Je ruikt echt helemaal niks buiten de box. Dit ding verdient, de die moet ik hebben wiet award.

    IMG20200923161622.jpg IMG20200923161827.jpg

    Hash pers
    Een leuk hebbedingetje leek me. Maar ik vind het maar lastig. Niet dat ik denk dat het apparaat niet goed is, of dat het gebruik niet werkt. Maar als eerst duurt het met de beide andere apparaten erg lang voordat ik echt wat pollen heb. Ik heb eerst na een week met echt weinig geprobeerd dat in het apparaat te gooien en heen en weer te bewegen in de hoop dat ik iets van een plak hash over zou houden. Dit werd niets. Het apparaat is niet bedoeld om heen en weer te bewegen met iets ertussen. Dat had ik ook al in de handleiding gelezen. Het idee is dat je tussen de twee aluminium cilinders de draaiknop aan de onder- of bovenkant aandraait en dan geperste hash overhoudt.

    De tweede keer heb ik lang gewacht tot ik iets van pollen overhad, waar ik in ieder geval van dacht dat het de moeite waard was. Ik heb dus iets van 0,2 - 0,3 gram proberen te persen, maar dat was nog niet genoeg voor de ruimte die het ding biedt. Ik denk dat ik echt maanden moet sparen voordat ik genoeg basismateriaal heb. Ik ga het nog wel eens proberen, maar tot nu gewoon niet gelukt. Wel een netjes hebbeding. Als je wiet hebt die heel droog is en veel pollen loslaat, dan werkt het misschien beter?

    Nb de 0,2 - 0,3 gram pollen heb ik wel in een joint gestopt. 1tje. Dat was ook niet een bijster goed plan om een uur of 7 's-avonds. Om 8 uur lag ik te pitten en werd ergens midden in de nacht wakker. Sterk spul, ....

    IMG20200923161939.jpg IMG20201013174950.jpg
    IMG20201013175447 (1).jpg

    Al met al, helemaal geweldig om iets gewonnen te hebben. Dat ik een speelgoedje niet begrijp, gebeurt me vaker

    #2
    Effe wat gegrinde wiet in de zeef, in de diepvries leggen, de kristallen komen dan goed los, direct uit de diepvries gaan zeven.

    Comment


      #3
      Als je dat hasj-pers-ding goed warm maakt perst het ook een stuk beter
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ik heb dat pers-ding ook. Werkt naar behoren met voldoende pollen. Ik leg wel langs beide zijden een mini stukje bakpapier. Zo kleeft het hasjblokje niet vast aan de pers en het bakpapier kan je nadien simpel afpellen.

        Comment


          #5
          Ik heb hem weggegooid, er zaten gewoon schilvertjes aluminium in mijn eindproduct

          Daarna die die met dat T stuk gehaald.

          Weggegooid, er zaten gewoon schilvertjes aluminium in mijn eindproduct.

          Koop een goeie degelijke rvs versie! Zelfde geldt voor grinders trouwens.
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Dat is wel een slechte ervaring. En ik kijk best goed, maar bij mij zie ik nog steeds nergens krassen of andere deterioratie. De grinder gebruik ik nu dus al wel best een tijd. De perser, ik ga nog een keer proberen.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik kon ook niks aan grinder of pers zien, maar wel degelijk glimmende stukjes. Blonk in het licht zeg maar. Ik kan niks anders bedenken dan dat het van pers komt

          #6
          Nog een keer geprobeerd. Eerst de pers in een pan gelegd om op te warmen (inductie). Net zolang totdat ik het ding nog net kon aanraken. Volgende keer draai ik het geheel eerst open, beginnersfout.

          Daarna de pollen erin gegooid zo goed en kwaad, moet nog eens nadenken over een efficiente lepel voor dit. Daarna nauwelijks aangedraaid, weer in de pan totdat ik het heet begon te voelen. Resultaat? Veel beter, maar oh zo sterk. Ik heb gewoon meer pollen nodig om het werkelijk te kunnen laten lukken. Verbranden wil je ook niet, dus ik denk dat het allu niet heter mag worden dan een 60-70C.

          IMG20201026205116.jpg

          Dit is iets van 0.2 of 0.3 gram. Ook weer te weinig voor 2 joints. wel blijft het wat beter aan elkaar. Op naar de volgende keer, nog meer pollen verzamelen. Sterk spul :'(

          Comment


            #7
            Leuk man! volgende oogst alle knipafval laten drogen en invriezen en dan door de zeef halen.... tenminste dat is hoe ze het in de gekeken filmpjes doen volgens mij. Wel lekker altijd die jointjes met wiethasj!
            De Bloemen Van Bri

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Inderdaad! Gisteren nog door een volcano gehaald, erg smakelijk en erg stoned.
          Bezig...
          X