Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coffeeshops Utrecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Coffeeshops Utrecht

    Helemaal mee eens,
    had het zelf niet beter kunnen verwoorden

    Comment


      #47
      Re: Coffeeshops Utrecht

      Utrecht is inderdaad echt drama tegenwoordig. Er schijnen twee nieuwe te komen maar de gemeente Utrecht kennende zal dat ook wel een tienjarenplan worden.
      Eerst alles sluiten en vervolgens klagen dat het toch wel erg druk is bij de overgebleven coffeeshops, waanzin.

      Comment


        #48
        Re: Coffeeshops Utrecht

        Er zijn inderdaad plannen voor de vestiging van twee nieuwe coffeeshops. Aan de Laan van Nieuw Guinea en op het industrieterrein bij station Zuilen in de buurt. Procedures lopen nog, gemeente is positief alleen buurtbewoners hebben al bezwaren lopen. Qua locatie past het in het beleid van de gemeente om de shops meer naar de randen van de stad te verplaatsen om zo de druk op de binnenstad te verlichten.

        Ben benieuwd naar het initiatief vlakbij station Zuilen, moet een coffeeshops meets art gallery gaan worden. Omwonenden vinden het alleen niet passen bij de ontwikkeling van het gebied. In het koffiehuis zat tot een aantal jaren terug ook al een shop. Een cafe-eigenaar heeft bezwaar aangetekend aangezien er meerdere basisscholen in de buurt zitten. Ook is de Laan soms net een racebaan en hij vreest dus voor verkeersoverlast.

        Daarnaast hebben we natuurlijk nog de plannen met de Cannabis Social Clubs waarmee Utrecht al een tijdje rondloopt, maar of dat ooit van de grond komt..

        Comment


          #49
          Re: Coffeeshops Utrecht

          Hoe wordt de ruimte voor het aantal coffeeshops eigenlijk bepaald?
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #50
            Re: Coffeeshops Utrecht

            Dat is ooit in een gemeentelijke notitie, ergens rond 2003, door Utrecht vastgesteld. Hierbij wordt gekeken naar een evenwicht tussen vraag en aanbod, om zo overlast door gebruikers, verkeer, etc. te beperken. Ook het standaard riedeltje; geen scholen in de buurt, dat soort dingen.

            Waaraan dit evenwichtspunt in Utrecht getoetst wordt is mij ook een raadsel. Het zijn in ieder geval geen landelijke richtlijnen, als je kijkt naar het geringe aantal coffeeshops in vergelijking met andere grote steden in ons land. In 2003 had Utrecht gewoon 17 shops, maar in de afgelopen tien jaar is er een soort van hetze gestart. Wat je nu dus hebt is volle shops in de binnenstad met de daarbij horende problemen, overlast door straathandel en een aantal vage gemeentelijke initiatieven die maar niet van de grond komen.

            Comment


              #51
              Re: Coffeeshops Utrecht

              Weet je inmiddels hier meer over? Ik woon zelf in deze omgeving. Maar als ik naar een coffeeshop moet in de buurt dan is de keuze voor mij zeer gemakkelijk; 't grasje'. Kwaliteit is daar rop, mensen zijn sociaal, en heeft een goede sfeer zonder dat ik mij als een crimineel voel, wat ik bij sommige shops heb.

              Comment


                #52
                Re: Coffeeshops Utrecht

                Ik heb sinds kort Pleasure aan de Voorstraat weer 'herontdekt'. Jammer dat je er alleen af kunt halen, maar qua prijs/kwaliteit word je nooit teleurgesteld. Zakjes voor 5 euro en 12.50, goed gevuld. Zeker de wiet-kaart is erg gevarieerd en bevat soortjes die je niet overal tegenkomt (Grapefruit Kush, LA Kosher, Candy Cake).

                Hoorde afgelopen week wel verontrustende verhalen over een inval en mogelijke sluiting, ben er zelf nog niet langsgelopen en kan op internet ook niks vinden. Is er iemand die daar meer over weet? Zou overigens wel passen binnen het beleid van de huidige burgervader. Binnen nu en vijf jaar zal er geen shop meer over zijn in de binnenstad als het zo doorgaat..

                Over de komst van de twee nieuwe coffeeshops zijn bij mij verder geen vorderingen bekend. Als ik iets hoor zal ik dat hier laten weten!

                Comment


                  #53
                  Re: Coffeeshops Utrecht

                  Vandaag even langs Pleasure gewandeld, is gewoon nog open. Op zaterdag hebben ze altijd een actie-wietje, 2.0 voor 12.50 en 0.8 voor 5 euro. Mooie Amnesia meegekregen, top!

                  Comment


                    #54
                    Re: Coffeeshops Utrecht

                    ooit in 1988 in dienst gezeten daar in de kromhout! kazerne

                    je had toen een heel klein zaakje Spoetnik waar ze Donkere marok hadden en ben nog nooit zo high geweest als toen.

                    Ook gingen we na diensttijd veel naar andersom maar ik denk dat beide niet meer bestaan inmiddels. of wel ?

                    was wel een leuke tijd en Utrecht is echt leuk kwa dames en koopavond op donderdag! vooral cartouch en feliny man man man man man PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

                    ik heb daar echt een leuke tijd gehad als 010 sukkel kwa neuken en kwa roken en ook drinken!

                    top stad dat Utrecht en ook leuke dames en en leuk volk.


                    betalen met een snip in de bus en bus chauf Ja PFFFFF loop maar door daar heb ik nie van terug.
                    dus altijd gratis met de bus mee

                    naar de rode brug b.v

                    goude tijd dat

                    DAMN ik word OUD
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #55
                      Re: Coffeeshops Utrecht

                      Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
                      ooit in 1988 in dienst gezeten daar in de kromhout! kazerne

                      je had toen een heel klein zaakje Spoetnik waar ze Donkere marok hadden en ben nog nooit zo high geweest als toen.

                      Ook gingen we na diensttijd veel naar andersom maar ik denk dat beide niet meer bestaan inmiddels. of wel ?
                      Toe maar, klinkt alsof je een wilde tijd hebt gehad haha. Maar 'Andersom' is nog steeds DE coffeeshop van Utrecht. Hoewel ik liever naar 't grasje' ga

                      Comment


                        #56
                        Re: Coffeeshops Utrecht

                        Grasje ken ik niet ! is denk ik voor mijn tijd

                        Maar andersom wel ! ben wel is naast het blondje wat er toen stond wakker geworden! en zeg al geweldige stad dat Utrecht! en vooral op donderdag avond!

                        en kom zelf uit 010 maar Utrecht ik hou ervan !
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          #57
                          Re: Coffeeshops Utrecht

                          Deze maand is aan de Laan van Nieuw Guinea in Lombok coffeeshop de Wolf geopend. Was een paar jaar lang een koffiehuis nadat ze eerder hun shop-vergunning kwijt zijn geraakt. Iemand die al is wezen proeven? Ga van de week even langs, kijken of het wat is. Zal het hier laten weten.

                          Over de coffeeshop bij de Vlampijpzone nabij station Zuilen las ik dat daar nog een lange weg te gaan is. Ondernemer zit nog in het voortraject en heeft nog geen vergunning aangevraagd. Dat duurt voorlopig dus nog wel even.

                          Comment


                            #58
                            Re: Coffeeshops Utrecht

                            Pleasure Shop wat zijn daar de Indica-soorten? Iemand daar weleens geweest (Voorstraat)?

                            Comment


                              #59
                              Re: Coffeeshops Utrecht

                              Oorspronkelijk geplaatst door RJB030 View Post
                              Deze maand is aan de Laan van Nieuw Guinea in Lombok coffeeshop de Wolf geopend. Was een paar jaar lang een koffiehuis nadat ze eerder hun shop-vergunning kwijt zijn geraakt. Iemand die al is wezen proeven? Ga van de week even langs, kijken of het wat is. Zal het hier laten weten.

                              Over de coffeeshop bij de Vlampijpzone nabij station Zuilen las ik dat daar nog een lange weg te gaan is. Ondernemer zit nog in het voortraject en heeft nog geen vergunning aangevraagd. Dat duurt voorlopig dus nog wel even.
                              Ik had vernomen bij een ander forum of deze weet ik niet zeker meer dat ze bij Coffeeshop de Wolf te Lombok,
                              maar 2 wietsoorten hebben: Ik dacht Haze en PP Power Plant.

                              Comment


                                #60
                                Pleasure heeft een wisselend menu, veel Kush-soorten (van Mango tot Hindu), maar zoals ik zei, dat verandert vaak. Ik rook sowieso liever Sativa's en de Lemon Ice is heerlijk daar. Voor mij al een jaartje of twee mijn vaste adresje hier in de stad, qua prijs-kwaliteit is er in Utrecht naar mijn mening niet veel beters.

                                Wat je over de Wolf zegt klopt inderdaad. Ben er zelf nog niet geweest, maar heb al meermaals gehoord dat meer dan Powerplant en een Haze daar niet te krijgen zijn.

                                Comment

                                Bezig...
                                X