Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minderjarigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minderjarigen

    Korting op 420shop
    Ik denk dat bijna iedereen van jullie het wel eens heeft meegemaakt. Je gaat naar de shop, en daar vlakbij staat een groepje jongeren wat je aanschiet en vraagt of je wat voor hun kan meenemen. Nu is de vraag: Nemen jullie wel eens wat mee voor minderjarigen?

    #2
    Re: Minderjarigen

    nooit.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Minderjarigen

      idd MW
      en steffaboy het roken van weed voor je 17 (pak 18 ben je zeker) kan leiden tot ernstige storingen in je hersenen, met name het gedeelte voor gevoelens en belevingen in je hersenen is tot die leeftijd nog steeds in ontwikkeling, synapsen worden gelegd naargelang je brein dat nodig acht (een pianist gaat betere oren ontwikkelen terwijl een mechanicien meer fingerspitzengeful krijgt in zen handen)
      met thc in je bloed gaat je brein verkeerde synapsen maken en je wil geen asociaal geval worden/maken
      punt 2, als je al maar 5 grammies meekrijgt ga je der toch nix van weggeven of verderverkopen?

      Comment


        #4
        Re: Minderjarigen

        Zou ik niet doen maar ik ga dan ook al 15 jaar niet meer naar de shop,
        en zoals kev zegt, ga je die 5 gr dan delen?
        Bovendien heb je geen enkel voordeel bij minderjarigen op die manier te helpen,
        enkel nadelen als er iets misloopt.
        Ik ben zelf wel als miderjarige niet enkel beginnen blowen maar ook naar de shop gaan,
        dat was dan wel een heel ander tijdperk, de jaren 80 ...en Kev, wat je daar opsomt
        heb ik als blower die minderjarig ooit begonnen is nooit last van gehad, dus de regel is
        dat zeker niet.
        Integendeel er zijn veel 'sociale of asociale' gevallen die nooit geen drugs gebruikt hebben of
        er pas mee begonnen zijn als ze reeds 'volwassen' waren...

        Comment


          #5
          Re: Minderjarigen

          Ik doe het ook nooit, maar je hebt wel gelijk

          Comment


            #6
            Re: Minderjarigen

            ey ganja, kwil zeker ni gezegd hebben dat alle mensen die vroeg beginnen blowen zijn asociaal zijn!!
            die 'verkeerde synapsen' kunnen evegoed in je voordeel uitdraaien! (dubbele synaps die aangelegd wordt bijvoorbeeld)
            En of je al dan niet een aso wordt vindt uiteraard zijn oorsprong in de opvoeding..
            Maar toch....
            En ome agent moet het maar es gezien hebben ook eh... aanzetten tot gebruik minderjarigen, verkoop aan minderjarigen...
            wil je ni mee gaan solliciteren hoor met zo'n dossier

            Comment


              #7
              Re: Minderjarigen

              Een sterke geest en karakter speelt natuurlijk ook een rol

              Comment


                #8
                Re: Minderjarigen

                Ja, ik had ook al gehoord dat je een boete kan krijgen als je het doorgeeft aan minderjarigen, en dat de shop gesloten kan worden

                Comment


                  #9
                  Re: Minderjarigen

                  Waarom zou je een kind wiet geven ? als je da doe breng je schade toe aan een kind en ben je medeplichtig.
                  Ik zou het dus NIET doen moet hij/zei maar wachten tot ie 18 is moesten wij ook toch
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Minderjarigen

                    ik ben ook fiks minderjarig begonnen met hasj/wiet, en nog veel minderjariger met alcohol by the way. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat ik precies weet wat ik lekker vind, daar prima maat mee weet te houden, en het meteen herken als anderen issues hebben met drank danwel drugs. Ook heeft het me (naast open discussie en vrij beschikbare info/voorbeelden) beschermt tegen kwalijker drugzen tot ik zeker genoeg was van mezelf om daar op een "gezonde" manier mee te kunnen experimenteren, heeft het harde kantjes in m'n karakter afgezwakt, was het een uitlaatklep die anders zeker op meer schadelijke wijze voor m'n omgeving tot stand was gekomen en heeft het deurtjes in m'n geest geopend die anders pas jaren later open zouden zijn gegaan.

                    Wel opletten : dat was in een andere tijd, en in een bijzondere omgeving met fantastische mensen om me heen die geen enkel taboe hadden. Ik heb alles kunnen zien, vragen, besnuffelen, de stiekemigheid die voor velen een van DE factoren is om uberhaupt met dope te beginnen is er nooit geweest. En wat ook meespeelde : er waren veel voorbeelden beschikbaar van hoe het niet moest, misschien heb ik daar nog wel het meeste van geleerd.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Minderjarigen

                      Never nooit niet. Toen ik 16 was moest ik ook op m'n eigen manier aan een stickie komen, en niet door te bedelen bij vreemden.
                      Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                      Comment


                        #12
                        Re: Minderjarigen

                        Pakte wel ns een tientje aan die ik vervolgens zonder naar buiten te komen zelf oprookte..
                        -
                        Stelletje domme sloebers..
                        1001 manieren om aan weed te komen en uitgerekend vragen ze het aan iemand die ze nog te jong vind..

                        Jammer!

                        Comment


                          #13
                          Re: Minderjarigen

                          Never Nooit! Ik waarschuw zelfs het personeel zodat ze het in de gaten kunnen houden. Als de shop namelijk betrapt wordt (want die krijgen uiteindelijk altijd de schuld) kan die shop voor maanden dicht. En daarbij.... wacht maar tot je groot genoeg bent... drank en drugs en opgroeiende en ontwikkelende lichamen gaat NIET samen...!

                          Comment


                            #14
                            Re: Minderjarigen

                            Ik zou het nooit doen, en het is me ook nooit gevraagd. Maar toch zou ik een 16jarige best een jointje gunnen op de vrijdagavond. Ik begon zelf op mijn 16'e, en ben er eerder beter dan slechter van geworden.

                            We zouden een speciale gedoog-constructie nodig hebben, waarbij 16jarigen uitsluitend op vrijdagavond maximaal 1 gram wiet kunnen kopen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Minderjarigen

                              16 jarige vallen nog onder het toezicht van de ouders, en ik denk niet dat veel ouders het een goed idee vinden dat hun 16jarige kind 1gram wiet mag halen

                              Comment

                              Bezig...
                              X