Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

123 Tuintechniek / Growshop

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 123 Tuintechniek / Growshop

    Ja, dat is meer de richting waarin ik denk. Ik dacht zelf 1 kastje bol en plant, 1 kastje techniek.
    Afblazen op riool 40mm, daar denk ik wel een fan voor te kunnen vinden voor een 70 tot 100 watt hpi.

    maar dan... plant in pot te hoog voor een kastje ( 60cm). Dus stammetje knijpen en tegen gaas aan laten groeien?
    Of een heftige groeiremmer zoals DPV ?

    Een pot lijkt me ook wat hoog. Ik dacht aan plakken slabs van 7,5 cm hoog. Stukkie golfplaat eronder. Gietertje.
    Run to waste door hetzelfde 40mm pvc pijpje als de lucht.

    Ik vroeg me af of bloeien onder 70 watt zin heeft. Onder 150 watt lukt het, heb ik geprobeerd. Maar dat wordt te heet op 60cm kastje.

    Iemand hiero bloeiresultaat van 70 of 80 watt HPS ?

    Ik wil die dingen niet opnemen in het assortiment als het achteraf niet blijkt te werken.
    Last edited by 123harry; 9 November 2011, 19:54.
    No-nonsens kweker

    Comment


      #47
      Re: 123 Tuintechniek / Growshop

      je hebt ook 100 watt hps. zou prima moeten zijn voor 1 a 2 plantjes in een kastje. er zijn gasten die met 2x 23 wat spaarlamp zelfs 1 plantje weten af te bloeien. 100 watt hps moet zeker lukken

      Comment


        #48
        Re: 123 Tuintechniek / Growshop

        Ik ga 't maar es laten uitproberen. 40x40x60. 70 wtt. lucht in/uit 40mm pvc

        Het moet wel een beetje rendabel zijn, 0,75 gr/watt ofzo. Voor de kleinbehuisde weekend-roker...

        Ik begin een topic in de microkweek als er iets werkends is.
        Last edited by 123harry; 9 November 2011, 23:09.
        No-nonsens kweker

        Comment


          #49
          Re: 123 Tuintechniek / Growshop

          Ben benieuwd Harry. Mooi om te zien dat je zaken eerst zelf uittest voor je het gaat aanbieden. Nice man goede insteek.

          Grtz

          Comment


            #50
            Re: 123 Tuintechniek / Growshop

            Hee Monty, ook nog laat.

            Ik probeer wel alles uit te proberen, maar met voeding enzo wordt dat dan wel heel erg veel. We beoordelen dat ook vaak op herkomst en reputatie. Aandacht trekkers en wondermiddelen worden getest voor we het aanprijzen als "goed".
            Techniek wordt wel allemaal eerst geprobeerd. Vandaar ook wat stagnatie in het tentengebeuren, we bekijken toch wel vrij goed wat uiteindelijk praktisch werkt. Dat is vaak heel anders dan de theorie doet vermoeden. Een beetje preventief fouten opvangen. Veel "ellende" met bochtenwerk in slangen, dimmers die brommen,te lange slangen. Tenten opgesteld in zonverwarmde ruimtes, dat soort dingen. Pakketjes maken die zonder noemenswaardige klachten werken is best lastig. We hebben dus wat "weggezet"en kijken het ff aan. Duurt wat langer als gedacht.

            Ook het waterairco gebeuren en Co2 sytemen hebben op het ogenblik mijn aandacht, een ander soort pakketjes waarvoor klanten meestal langs komen. Veel baliewerk dus.
            Last edited by 123harry; 10 November 2011, 01:16.
            No-nonsens kweker

            Comment


              #51
              Last edited by Xtreme; 10 November 2011, 08:54.

              Comment


                #52
                Re: 123 Tuintechniek / Growshop

                Mijn hemelwaterafvoer zit ook gedeeltelijk op het riool, als ik m'n lucht het riool in blaas dan komt de lucht in de dakgoot naar buiten denk ik.
                Een filtertje is dan misschien geen overbodige luxe ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #53
                  Re: 123 Tuintechniek / Growshop

                  Ik dacht an bovenkastje eigelijk. Onderkastje is groter natuurlijk. Mischien wel een idee. Afblazen op het riool gaat prima is de ervaring, al gaat dat meestal direct op het wc-gat (pot weghalen en flens 200 erop.) Wel een filter als er een ontluchting zit. Anders hoeft dat echt niet met 1x 150 wattertje.

                  maareh, ik ga het dus laten uitzoeken/ bouwen/ rommelen. Vast wel een klant die dat wil proberen. Jullie horen er wel meer van bij forum gedeelte Microkweek.

                  Voor nu keukenkastkweekje hier gesloten.
                  Last edited by 123harry; 10 November 2011, 20:00.
                  No-nonsens kweker

                  Comment


                    #54
                    Re: 123 Tuintechniek / Growshop

                    hey Harry, ik zie dat er bepaalde sites zijn die Phat/RHINO filters in hun assortiment hebben. Deze filters zijn een stuk beter geprijsd dan can filters. 55 euro voor een 425m3 filter
                    ( verkoop). Mijn vraag aan jou, is dit wat? en is dit misschien iets voor jou om in je assortiment op te nemen?

                    groetjes, klots

                    Comment


                      #55
                      Re: 123 Tuintechniek / Growshop

                      Moge Klots,

                      De filters heb ik niet in het assortiment omdat na testen is gebleken dat veel ultra lichtgewicht filters bij een hoge vochtigheid hun werking gedeeltelijk of geheel verliezen.

                      Als over een jaartje blijkt dat het allemaal naar behoren werkt neem ik het wellicht op in het assorti. We zijn nogal conservatief met dergelijke dingen, eerst zien dat het goed is, daarna pas verkopen. Zeker met dingen als filters.




                      123harry
                      Last edited by 123harry; 18 November 2011, 22:32.
                      No-nonsens kweker

                      Comment


                        #56
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #57
                          Re: 123 Tuintechniek / Growshop

                          Alle fabrikanten nemen een slag om de arm met LV opgave. Ik luister naar mijn klanten en heb natuurlijk ook zelf geprobeerd/ ervaren.

                          Het gaat dus niet om tijdelijke hoge luchtvochtigheid, maar echt een week of langer. Dan raakt de kool verzadigd met vocht en gaat het mis.

                          Ik hanteer onderstaande, maar heb er geen bewijs voor.

                          Can ( de normale) gaat goed tot 90% +
                          Can light, gaat goed tot 80%
                          Carboriginal: 75- 80


                          Bij gemiddeld lage luchtsnelheden neemt het nog wat af, vooral als het dan ineens even hard gaat dus eerder geur.
                          Over het algemeen: hoe grover de korrel die erin zit, hoe beter de LV bestendigheid.

                          Ik ben een beetje huiverig voor filters gemaakt van erg fijn materiaal. Misschien onterecht of gedelltelijk onterecht. Maar ik wil geen risico nemen of verkopen. Ik zal die Phats nog es bekijken.

                          We gebruiken in airco hokken alleen de oude zware can's vanwege die lage snelheid en vochtopbouw in het filter. Als je een lichtgewicht gebruikt gaat het ineens stinken als je de onderdruk afzuiger harder zet.

                          Een filter gaat overigens weer prima werken als het weer droog wordt.

                          grt

                          123 harry
                          Last edited by 123harry; 18 November 2011, 22:27.
                          No-nonsens kweker

                          Comment


                            #58
                            Re: 123 Tuintechniek / Growshop

                            Komen de 250W Philips Greenpower HPS ook nog in de shop ?
                            Kon ze zo snel nergens vinden, ze bestaan wel. (pdf)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #59
                              Nou, als iemand een online shop weet waar die wel verkocht wordt hoor ik het graag.

                              Send from my GT-I9100 White
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #60
                                Re: 123 Tuintechniek / Growshop

                                Hoi,

                                Ze bestaan, klopt. Maar ze ook te pakken krijgen....

                                Ik doe mijn best maar kan ze nog niet vinden met acceptabele aantallen. ( wel truck vol)
                                grt
                                Har
                                No-nonsens kweker

                                Comment

                                Bezig...
                                X