Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over servicelevel van een seedshop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over servicelevel van een seedshop

    Korting op 420shop
    Stel je koopt een zaadje van een tientje per stuk. Je denkt nog:"Goh, dit zaadje is wel erg klein voor een wietzaadje."
    Maar ja, zaadje ve tientje, dat zal toch wel goed zijn...

    Na, tien dagen kiemen laat het zaadje nog geen kiertje zien.
    Een ander zaadje, dat tegelijkertijd in de week was gelegd, staat dan al als zaailing in een potje..

    Mag je dan een klacht indienen, of moet je eigenlijk gewoon je mond houden en denken:"Dit is een natuurproduct, kan gebeuren."?
    En op hun advies ingaan om in het vervolg 3 zaden te bestellen als je eigenlijk maar 1 plant wil hebben. Zodat je je kans op mislukking met factor 3 verkleind wordt?

    Mag je voor een tientje per zaadje niet meer service verwachten dan? Ik dacht dat de prijs ook was afgestemd op het percentage blindgangers, dat vergoed moet worden.

    Tot nu toe heeft m'n klacht een gratis zaadje van het huismerk opgeleverd, waarde 3 eu minder dan mijn keuze, maar belangrijker is dat ik mijn favoriete smaakje nu niet had.
    Maar van deze (blijkbaar geen natuurproduct) kon hij wel garanderen dat het een goede was....
    Daarbij mag ik in de toekomst niet nog eens met deze klacht aankomen, dan is het allemaal voor eigen risico. Ik ben dus gematst blijkbaar..

    Grtz, El Jappe

    PS. Ik noem bewust geen namen, omdat ik eerst wil weten wat ik mag verwachten voor mijn geld.
    Last edited by El Jappe; 18 July 2020, 15:13.
    El Jappe
    Voor het eerst in 35 jaar weer een tuintje!
    3 Zkittelz auto op het zuiden.

    #2
    Als je rechtstreeks bij de breeder koopt heb je meer kans om nieuw zaad te krijgen. Er zijn breeders die heel gemakkelijk zijn, als je een klacht indient heb je de week erna nieuwe zaadjes in huis, van dezelfde soort. Ik vind dit best logisch als je de prijzen ziet van die zaadjes mits je niet elke ronde gaat klagen want dan lijkt mij dat het aan de kweker ligt dat ze niet uitkomen

    Hier zal niet iedereen zo oer denken maar stel ik krijg 0,0 compensatie dan weet ik waar ik de volgende keer niet meer zou bestellen. Die keren dat mijn zaadjes niet uit kwamen weet ik zeker dat human error de reden was echter paar weekjes geleden hebben we bij een maatje 4 zaadjes geplant en daar kwam slechts 1 van uit. Na een klacht hebben we netjes 3 nieuwe gekregen. Voorheen ook eens gehad bij een handelaar, geen breeder, en daar moesten foto's worden gestuurd an de zaadjes die niet uitkwamen, de setup moest worden beschreven, alle handelingen die we gedaan hadden enz..

    Het is dus een beetje afhankelijk van de verkoper welke service je krijgt maar dat is met alles in het leven


    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Ik wil wel eens weten hoeveel winst er word gemaakt op 1 zaadje verkopen voor 10 euro ...
      Volgens mij is dit lucratiever dan wiet zelf verkopen .
      Voor die prijzen vind ik dus inderdaad dat je wel een soort garantie op succes mag verwacten. (Dat ze opkomen dan he, de rest is aan jou.)
      Denk ook echt niet dat een zaadbank er wakker van ligt als ze jou een extra zaadje moeten sturen. Dat zit volgens mij bij de winstmarge in.
      Voor een growshop zou je hetzelfde moeten verwachten.. lijkt mij.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • El Jappe
        El Jappe commented
        Editing a comment
        Ik begrijp inderdaad niet waar ze zo moeilijk over doen.
        Ik heb precies de methode van kiemen beschreven, die bekend staat als de meest kansrijke.
        Koffiefilter, vertikaal, boven 20gr Celcius.
        Uitgelegd dat het formaat vh zaadje kleiner was dan normaal. Iets wat je tijdens de selectie had kunnen zien (mag je voor 10eu/zaadje selectie verwachten? Ja! Vind ik)
        Maar heel koppig het hele risico bij mij blijven leggen..

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        dat filmpje nog gezien van arjan van greenhouse is dat zeker, 20 bakjes zaden die in een mysterie verpakking gingen. elk bakje was ongeveer een miljoen euro waard. het product van jarenlange? genetische kruising om zo een stabiel product te krijgen. koop ik 4 zaadjes waar er ook nog es een dvd bij zit van de Malawi expeditie. 1 van de 4 kwam uit. was me dat flutzaad. nuja anderen zijn dan positief over hen.

      #4
      2e
      3e

      Comment


      • El Jappe
        El Jappe commented
        Editing a comment
        Last edited by El Jappe; 19 July 2020, 02:22. Reden: Extra alineatjeuh

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Bij mij ging het toen om 5 huismerk zaadjes waarvan er 4 niet uitkwamen terwijl dat bij eerdere huismerk bestellingen maar een enkele was die niet wilde ontkiemen. Vandaar dat ik Tim een mailtje stuurde om te vragen of er meer problemen waren geweest met die batch. Ik heb nooit gevraagd om nieuwe maar spontaan gekregen. Niet helemaal te vergelijken dus..... Misschien heb ik wel een vasteklantenbehandeling gekregen

      #5
      Het is al eerder gezegd: Het formaat van een zaadje zegt niets.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Nou, inderdaad. Wanneer je het formaat van een sperma-zaadje in acht neemt, zegt dit idd he-le-maal niets. Dat zal voor wiet-zaadjes ook wel zo zijn. Oja en dan zijn er nog miljoenen sperma-zaadje die niet eens tot ontwikkeling komen. Als je het zo bekijkt, mag je eigenlijk nog blij zijn met het aantal wiet-zaadjes dat wel uitkomt.

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Het is al eerder gezegd: Het formaat van een zaadje zegt niets.
      Ik zei dat het me opviel en heb daar niet een conclusie aan verbonden.
      Achteraf vroeg ik me wel af of het een met het ander te maken kan hebben. Iets waar ik me tot nu toe nog niet in heb verdiept.
      Deze was wat kleiner en ronder, normaal verwacht ik een model mini rugbyballetje.
      El Jappe
      Voor het eerst in 35 jaar weer een tuintje!
      3 Zkittelz auto op het zuiden.

      Comment


        #7
        Die vergelijking met sperma snijdt natuurlijk geen hout.. persoonlijk vind ik dat je voor dit geld wel mag verwachten dat je zaadjes uitkomen. Krijg je de volgende keer niks, lekker naar een andere gaan. Of je besteld onder een andere naam dat kan ook.

        Comment


          #8
          ik vind als je bij een handelaar koopt, krijg je meestal gratis zaden per 25 euro fzo.als je dan nog wacht op een deal zoals 1 kopen+1gratis , dan krijg je meer voor je geld. ik ben nu aan het wachten op een deal van vision seeds, omdat ik dat wel een straffe plant vond. helaas verwacht je tegen dan al een 1+1 deal en gebeurt dit nooit op hun site. ook krijg je geen gratis zaadjes als je er meer koopt. dit vind ik ook wel jammer.

          enigste voordeel dan is zoals hierboven vermeld dat je gecompenseerd wordt met dezelfde zaadsoort, wat wel goed is.

          maar als ik voor 75 aan een merk koop bij een handelaar, bv zamne, krijg ik bv 3 gratis zaden en bij de eigen website niet , waarom zou ik dan nog kopen bij de zaadboer zelf? puur voor bovenvermelde reden, wat in de praktijk dan ook niet altijd waar is.. lig al maanden dubbel waar ik mijn zaadjes zou kopen..
          Ganja always does the trick.

          Comment

          Bezig...
          X