Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Headshop Holland, Besteld, betaald en niet ontvangen wat ik besteld heb....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Headshop Holland, Besteld, betaald en niet ontvangen wat ik besteld heb....

    Korting op 420shop
    Hoi beste forumleden,

    Op 11 april heb ik 4 zakken aarde light mix bij headshop holland besteld en betaald. Op 15 april had ik nog steeds geen track and trace code ontvangen en heb via hun website een formulier proberen in te vullen maar kon het maar niet verstuurd krijgen. Vervolgens maar een email via mijn mailbox verstuurd maar ik kreeg de mail terug met de melding dat hun box vol zat...dan maar bellen en daar werd me verteld dat de verzendkosten veel duurder uitkwamen en dat ik 40€ moest bij betalen. Dat heb ik dus maar gedaan en hem een berichtje per mobiel verstuurd.
    Ondertussen maar wachten en wachten en nog wachten...tot ik het zat was en hun weer probeerde te bellen maar helaas mijn nr was geblokkeerd. Dus ik weer een email gestuurd met de vraag of ik de track and trace code kon krijgen maar helaas.
    Ondertussen nog maar een keer gemaild met de vraag waar blijft mijn bestelling en de reden waarom ik zolang moest wachten was volgens hun omdat het een speciale verzending was.

    Op 26 april stond de pakketbezorger bij de deur met 2 zakken, dank je wel maar waar zijn de andere 2?....die waren er dus niet en toen ik de verpakking eraf haalde ik zag ik dat ik deze zakken aarde nniet besteld heb en de mijne waren 5 € duurder dus ik weer een email naar ze gestuurd. Toen kreeg ik het antwoord dat ze die RHP lightmix niet verkopen en dat deze zakken veel duurder waren (Terra Professional) en dat ik alles maar moest terug sturen en nooit meer bij hun wil kopen.

    Terug sturen ok maar dan moet ik 27€ verzendkosten betalen en ik heb nu voor 2 zakken maar liefst 106€ betaald dus het zou zo eerlijk zijn als jullie me 66€ teruggeven. Die van headshop holland laten niks meer van zich horen en hebben ze in feite 66€ van me gestolen.
    En toen de aarde thuis werd bezorgd heb ik de code ff gecheckt op postnl en daar zag ik dat ze pas de 24ste die zakken naar me hebben verstuurd.

    Ik vraag me nu af of Ik hier werk kan van maken, wat denken jullie?
    Last edited by Silas; 28 May 2022, 17:38. Reden: leeg bericht

    #2
    Pfff. Klinkt als gedoe

    Is natuurlijk niet goed van de growshop.. Die hadden je beter moeten informeren over het versturen van aarde...
    Dat is ook wel het dingetje. Persoonlijk zou ik het iedereen afraden om potgrond online te bestellen en via postnl of wat te laten leveren.
    Door het gewicht van potgrond is dat het gewoon niet waard. Enorm dure verzendkosten voor een beetje grond. Dan kun je beter ff langs de lokale tuinwinkel gaan ofzo.

    Maja, neemt niet weg dat je niet hebt ontvangen waarvoor je betaald hebt.. Dat is gewoon kut,,
    Maar om daar nou werk van te gaan maken.. Denk dat je aardig machteloos staat.. Via de rechtsgang wordt het een civiele zaak. Daar mag je zo een jaar of 5 op wachten..
    Dan zou ik die 66 euro voorlief nemen. Misschien kun je via een keurmerk van de webwinkel wat forceren.. idk..
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Boomvalk
      Boomvalk commented
      Editing a comment
      Aarde online/per post aankopen is idd een dure grap, dat wist ik maar alle winkels waren toen nog op slot. Begin december had ik wat zakken bij Intratuin gekocht maar erg weinig aanbod en erg veel vliegjes die zo maar op een dag uit de aarde kwamen.
      En toen de winkels weer op afspraak open mochten kon ik de enigste growshop maar niet telefonisch bereiken...dan maar online gezocht naar RHP lightmix.
      Inmiddels heeft headshop holland bijna alle aarde en cocos van hun site gehaald. En terecht want waarom bieden ze iets aan wat ze niet verkopen?

      Hoe dan ook het is niet netjes van ze om op deze manier zaken te doen en ik kan er wel werk van maken maar net zoals Q zegt....een hoop gedoe waar ik echt geen zin in heb. Maar als ik een auto had dan was ik wel even bij ze op bezoek gegaan met een honkbalknuppel...denk ik...risico is dan wel groot om me dingen op mijn nek te halen waar ik ook geen zin in heb.
      Dus ben blij dat ik enkel een scootmobiel als vervoersmiddel heb. Ik ga van de week een kennis laten bellen en wie weet, anders pech en zonde van mijn geld.

      En dan zal ik deze reactie eindigen met leuk nieuws, voor mij dan. Ik kwam vanochtend toevallig de eigenaar van Dutch Gold tegen die een jaar geleden de zaak dicht gooide en ik heb bij hem aarde besteld die gratis bij me bezorgd word. Dat geeft me ook weer vertrouwen in de mensheid.

    #3
    Ik denk dat ik die twee zakken in m'n auto zou gooien, die growshop op zoeken en die zakken door het raam zou mikken.
    Als laatste .. natuurlijk

    Eerst een flinke spamcampagne op alle sociale media en aangifte doen bij de politie.
    Aarde is niet illegaal dus zo'n shop moet niet denken dat ze met zoiets wegkomen.

    Als het een Plagron dealer is zou ik ook even contact zoeken met Plagron.

    ------------------

    Nog wat meer info...

    Een stukje uit de algemene voorwaarden op de site van Headshop Holland :

    Artikel 6 “ Herroepingsrecht

    Bij producten:
    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    Zit je binnen die 14 dagen, kun je door middel van een formulier de koop ontbinden.
    Je zal die zakken grond wel op eigen kosten moeten terugsturen (ik zou ze gaan brengen, maar dat was wel duidelijk)

    Headshop Holland kan ik geen KVK nummer van vinden.
    Wel van Smartsecurity Holland, dat op hetzelfde adres op de Apollolaan zit :

    Smart Security Holland,
    Hoofdvestiging KvK 67281435
    Vestigingsnr. 000035836040
    Apolloweg 189
    8938AT Leeuwarden
    Via de KvK zijn prive en adresgegevens tegen betaling van een paar euro te vinden, als je de drang voelt om ze een huisbezoekje te brengen met wat maten.
    Grapje natuurlijk, maar in theorie
    Last edited by QnQ; 1 May 2021, 09:36.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Ik zou een melding doen bij de ACM. Hier kan je dat doen:
      https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-me...cm-consuwijzer
      + op zoveel mogelijk social media je ervaring delen.

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      ja klopt als een bus 2.50 heb je uitreksel van het bedrijf met meestal huisadres eigenaar. maar er alleen maar langsgaan en normaal praatje maken wordt al snel gezien als bedreiging en tis immers zijn woord tegen het jouwe en ik spreek uit ervaring hehe heb dr weleens last mee gekregen van de woute. mja was het dubbel en dwars waard. sommige directeuren denken dat ze onaantastbaar zijn en zodra je op de stoep staat is het geheel ander verhaal hehe

      maar wat jouw situatie betreft zou gewoon me verlies nemen, ze hebben geprobeerd te leveren, verzendkosten zijn uiteraaard voor jou rekening welke je zelf had kunnen zien op de website van posnl.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eigenlijk is het zo dat ook de retourkaarten niet voor rekening van de koper komen in dit geval. De webshop heeft willens en wetens het vereerde product opgestuurd. Feitelijk houd dat in dat zij het bestelde dus nog steeds niet geleverd hebben en in gebreke zijn. Je gaat het niet redden maar je zou zelfs kunnen eisen dat ze alsnog het bestelde opsturen, indien zei dat graag willen kunnen ze vragen om de verkeerd geleverde zakken terug te sturen. Zij zijn dan verantwoordelijk voor de retourkosten. Ze mogen er ook voor kiezen om het gehele aankoopbedrag INCLUSIEF verzendkosten te retourneren. Jij mag dan die verkeerd geleverde zakken houden.
      Overigens kan je hier een review achterlaten over het bedrijf: https://www.facebook.com/headshopholland2020/reviews

    #4
    Ik heb me er maar bij neer gelegd aangezien ik er voorlopig de energie niet voor heb om er werk van te maken. En "Voor het eerst" heeft gelijk en ik sta in volledig in mijn recht. Jullie zijn in iedergeval gewaarschuwd dat het geen eerlijk bedrijf is en ik raad jullie af om er wat te bestellen. En het is maar 66€, voor sommigen een fooi maar voor anderen een week leefgeld.

    Ik ga van de week wel de links die hier doorgegeven zijn bestuderen en misschien daar evt kopers waarschuwen want persoonlijk vind ik het nog steeds schandalig daad van die zaak.

    dank jullie wel voor de reacties

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Dat is het ook he. Je moet bij jezelf goed nagaan hoeveel die 66 euro waard is voor je. Van zoiets werk maken kan heel bevredigend zijn, zeker als principe kwestie. Maar het kan ook enorm veel energie kosten.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Absoluut.
      Op een regenachtige middag pak je je computer en ga je alles eens uitpluizen.
      Lekker wat reageren op al hun faceboek-twitter-instagram en youtube accounts.
      Hou het wel netjes maar scherp. (anders wordt het verwijderd)
      Reviews achterlaten op review-sites geeft veel voldoening.
      ervaringen.nl trustpilot, kieskeurig.nl, trustedshops.nl er zijn zoveel sites, als je daarmee klaar bent heb je een sigaretje nodig waarschijnlijk
      En als je echt wat verder wil experimenteren; ook de politie heeft een forum

    #5
    Ik zal er niks bestellen, dank voor de mededeling. Ben eens opgelicht met een auto, maar je hebt verdomd weinig verhaal als de andere partij niet meewerkt. Dan ervaar je het verschil tussen in je recht staan en je recht krijgen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #6
      Hier besteld iedereen altijd bij trinacria, of je gaat het afhalen. Nog nooit problemen gehad. Die hebben veel voorraad en gewone prijzen!!

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Ik bestel m'n aarde bij all4plants, wat volgens mij hetzelfde is als trinacria, had 2 zakken plagron lightmix besteld, thuisbezorgd voor net geen €12.

      #7
      Dat zou goed kunnen, naar ik had precies dezelfde bestelling gedaan haha

      Comment


        #8
        Dank je wel voor de info.
        Dit gebeuren had nog een heel naar einde. Ik werd opgebeld en voor ongeveer 10 minuten lang bedreigd en helemaal verrot gescholden en dan de mededeling dat hij weet waar ik woon.
        Tja, zo gaat dat tegenwoordig...spijtig

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Het voordeel is... je weet ook waar hij woont (of kan daar in ieder geval vrij gemakkelijk achter komen).

        • Urban
          Urban commented
          Editing a comment
          Heerlijk, ophangen en bezoeken die flikker, niks van zo gaat dat tegenwoordig gvd.

        #9
        Bij 40 euro extra verzend kosten had er al een belletje moeten gaan rinkelen lijkt me.
        God was never on your side..

        Comment


          #10
          Ik heb inmiddels een nieuw adres voor 15€ per zak aan huis tot in de tuin geleverd. Dit jaar van hem 8 zakken gratis gekregen....ja, er bestaan gelukkig ook nog goede mensen. De ex eigenaar van mijn growshop die er dus mee gestopt was.
          Dus uiteindelijk is buiten een hoop frustratie alles toch goed gekomen.

          Comment


          • Urban
            Urban commented
            Editing a comment
            15 euro voor een zak lightmix is aan de prijs, ga gewoon een zak grond halen bij je tuincentrum, het is allemaal 1 pot nat 1 grote berg met grond en een goed verhaal, kleur zak eromheen en je hebt allemaal hetzelfde.

          #11
          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
          Hier besteld iedereen altijd bij trinacria, of je gaat het afhalen. Nog nooit problemen gehad. Die hebben veel voorraad en gewone prijzen!!
          Ik probeer daar al een paar dagen een bestelling te plaatsen maar bij afrekenen gaat er steeds iets mis, 72,50€ moet het zijn maar mij afrekenen worden er geen verzendkosten berekend en kom het bedrag op 38,55€.
          De persoon van mijn vaste leverancier heeft een ander telefoonnummer en dus word het Intratuin, niet wetende welke potgrond goed is, of op 1 of andere manier uitzoeken of ik met all4plants kan bellen.

          Comment


          #12
          Ik bestel de grond(dcm) bij de petsplace.

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Bedankt voor deze goede tip, ze rekenen een stuk lagere verzendkosten voor subtraten dan waar ik het normaal bestel

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Als je boven de 30besteld betaal je geen verzendkosten alleen xtra kosten voor het gewicht geloof ik 3euro
        Bezig...
        X