Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

    Korting op 420shop
    [youtube:3i9vi0j7]http://www.youtube.com/watch?v=NKmjYfyG3_E[/youtube:3i9vi0j7]


    Zoals het onderwerp doet vermoeden, ik ga eens proberen op rijstcakejes.
    Geen growkits meer.

    Ik ga mijn kennis qua paddo's wat uitbreiden en deze graag met jullie delen.
    Na dit project ga ik sporen laten vallen op een agar media.
    Kijk maar mee hoe ik te werk ga vandaag:


    De starterskit van Azarius!


    Maak vier gaatjes in het deksel van de potjes. Dit mogen ook confituurpotten zijn of whatever he


    We mengen de vermucilite en de rijstpoeder goed samen en voegen dan pas water toe.
    Het substraat mag goed vochtig zijn, maar zeker niet TE vochtig



    We vullen de potjes met het substraat en sterilliseren het. Ik heb er gewoon een dubbele laag alminiumfolie grond gedaan



    Ik heb geen snelkookpan dus ik sterilliseer een half uur langer in een gewone afsluitbare pot.
    Ik heb er 2 ijzeren platen onder gezet en een klein bord. Daarop heb ik de potjes gezet met langs opzij nog stalen plaatjes. Om te voorkomen dat de potjes tegen de wand komen.

    Wanneer alles verlopen is volgens plan en wanneer het substraat afgekoeld is....eerste keer dat ik zelf sporen inspuit he

    #2

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

        Fet man Echt leuk... Ook weer benieuwd hoe dit gaat worden... Ik heb totaal geen verstand van paddo's, dus ik leer ook veel bij zo! Mooi verslagje ook erbij.

        Comment


          #5
          Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

          Voorzichtig jongens!
          Double quoten en double posting word hier ver uit de context gerukt!

          Al wa telt, wa komt er voort uit deze test
          De vaste op msn weten het nog voor dit forum
          Maar hey, we zijn naar luiden met minder dan tien?
          FF Lachen?

          Comment


            #6
            Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

            Leffe je bent een snelle leerling.
            De EQ strain is een van de makkelijkst te kweken maar ook de grootste cubensis. Weet niet meer exact ik geloof dat mn grootste 80-90gram nat was. Dat was echter niet op rijstecakes maar op wbs met stro/paardemest.

            Mooie verslaglegging!

            B

            Edit: Nu zaak dat je sporenprints maakt van een paar mooie paddestoelen dan zijn de genen voor jaren geborgd, maak je zelf spuitjes.

            Comment


              #7
              Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

              Jup zeker maat!
              En vergeet ni, ik heb alles te danken aan u he!
              Merci voor de links enzo he THANKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Comment


                #8
                Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

                Haha, het is niets Leffe! Ik verspreid graag het Paddestoelenlicht!

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

                    Wat heb je gekocht dan, die Mushbag ofzo? 25 euro voor een zakje rogge, hehehe..
                    Kun je beter zelf fixen!

                    Rauwe rogge kan natuurlijk maanden en langer bewaard blijven, droog, niet te warm en donker, net zoals wietzaadjes.

                    Wat bedoel je precies?

                    Zelf geen ervaring met die strain, weet wel de bijnaam " de fatman" vanwege de dikke paddestoelen die het geeft.

                    Comment


                      #11
                      Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

                      Wel ik wil broed maken zodat ik gewoon eindeloos kan doortelen zonder sporen etc te moeten blijven bestellen.
                      Maar als ik dus die "fatman" (:p) in de zak rogge inspuit, en dan het mycilium laat groeien om andere potjes te injaculeren.
                      Kan ik dus maanden verder met die zak?

                      Verder, weet gij nog ne site staan waar ik Agar, petrisschalen en cultuurbuisjes kan bestellen?
                      Alvast bedankt

                      Comment


                        #12
                        Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

                        haha je hebt er zin in he?

                        Ja snap dat je broed wil maken maar snap niet wat je bedoeld me tdie houdbaarheid.
                        Droge rogge is heel lang houdbnaar. Zodra het in de snelkookpan is geweest moet je het wel snel gaan gebruiken. Kan wel een dagje wachten, maar vroeg of laat gaat het rotten.

                        Als het mycelium in de rogge volgroeit is, wil je hem dan nog een tijd bewaren? Waarom?

                        Petri schaaltjes en agar heb ik nooit gebruikt moet je even googlen. Ipv agar kun je ook gewoon rijstebloem en water mixen (weet de verhouding even niet meer) dit doe je op de bodem van een klein potje. (babyvoer)
                        Deksel erop met gaatje erin.
                        In de snelkookpan.
                        Na het afkoelen, door het gaatje paar druppeltjes sporenwater, hup in broedkamer. gaathje wel afdekken he.
                        In no time is de hele bodem wit, je kan dit er dan uit halen, in stukjes snijden met steriel mesje, en door je rogge mengen.

                        Ook kun je gekoloniseerde rogge gebruiken om daar 4-6 nieuwe zakken mee te koloniseren dat gaat veel sneller als met sporen.

                        Je hebt 1 gekoloniseerde zak rogge, daarvan doe je een paar lepels in een andere zakken met steriele rogge, huppa i nde broedkamer en weekje later heb je ineens 7 zakken gekoloniseerde rogge.
                        Paddestoelen klonen is ook heel makkelijk, snij een stukje uit de stam van een mooie paddestoel, leg dat op agar of op ander voedingsbodem, in de broedkamer en weldra is de hele bodem bedekt met mycelium.

                        Hiermee kun je dan weer een kweekje opzetten.

                        Je kan er ook liquid culture van maken.

                        Comment


                          #13
                          Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

                          dit is mijn kweekje van paddo's eerste flush wel uit een aangekochte kit
                          2trips van gehad MEGA goed!!!!
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: PF-TEK - psilocybe cubensis 'Equador'

                            Ziet er naar mijn weten goed uit Het is geen paddo's forum dus ik heb er niet veel verstand van. Anders maakt je ook je eigen kweekverslag van je paddo's.
                            Altijd leerzaam!

                            Comment

                            Bezig...
                            X