Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Article: 7 vragen over potgrond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Article: 7 vragen over potgrond

Korting op 420shop
    Je kunt de pagina bekijken op https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-over-potgrond
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Morning growers, Als ik bij dit soort grond een schep zand erbij doet dan kan ik straks toch mijn zaailingen inzetten?

Ik heb nog 10 zakken van dit spul en wil het straks graag gebruiken.
    Attached Files

Comment

Zand is handig om de bodemstructuur luchtiger te maken maar om de mest gehalte te doen dalen lijkt me niet. Of doel je eerder op dat de grond dan minder potgrond nodig heeft, dus minder bemest is? Volgens mij zullen de zaailingen het wel goed doen hoor heb ik ook gedaan met AH potgrond.

https://www.ah.nl/producten/product/...36/ah-potgrond
      Corvus Oculum Corvi Non Eruit !

Comment

Thnx voor je antwoord GG.

Ik wil de kleine dames straks niet gelijk een 'volle maag' geven dmv de voedingsstoffen die erin zit .

Ik dacht dat het goed zou wezen als ik een schep zand erdoorheen zou doen om de voeding te verminderen.

Ben bang dat als ik me zaadjes gelijk in 12/14/24 doet ik ze zal gaan overvoeden en verbranden.

Comment

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Check anders of je een Action in de buurt hebt zitten en dan koop je daar een zakkie zaai-stek grond, mochten ze het al binnen hebben tenminste en anders ga je even naar de bouwmarkt of tuincentra. Haal de kleinste zak die ze hebben en dan meng je dat met je potgrond of gebruik alleen de stekgrond als je niet veel nodig hebt. Kost helemaal niet veel.
          Last edited by ganjagast; 9th February 2018, 12:56.

Strak plan, morgen gelijk even halen.

Bedankt voor het meedenken GG

Comment

Zand kan prima, ik doe dat zelf ook vaak.
          Handje gewone grond, en dan 1 of 2 handjes zand erbij en voila; stekgrond.
          No problemos.
          Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

muchas gracias senior Q, het kan dus toch wat ik gelezen heb.

Zand en mestgrond mengen voor de jonge dames.

Ik ga het met 1 proberen en daarbij ook een zakje stekgrond halen voor de ander om te kijken wat het beste is.

Comment

• ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Ben benieuwd of het beter doet op stekgrond of grond met zand.

Leerzaam.
            Ik ga er wat meer over lezen grond icm zand en kan het zelf ook gaan proberen uiteraard. Waar haal je het zand vandaan, ik neem aan dat je wilde besparen toch? Is het zand niet duurder als stekgrond?

Leuke aanvulling:
            Last edited by ganjagast; 10th February 2018, 21:02. Reden: het zand en niet de zand :P
            Corvus Oculum Corvi Non Eruit !

Comment

Mooie aanvulling GG.

Ik woon 50m van strand af dus met de juiste windrichting komt het vanzelf in me pot

En ja ik probeer zoveel mogelijk te besparen waar ik kan, proberen voor zo weinig mogelijk de beste ganja te telen haha

Maar aangezien hij zeg dat zand van strand teveel zout bevat zal ik het maar bij stekgrond houden.

Nu denk ik zou zand uit het bos even hier verderop ook teveel zout bevatten ....?
              Last edited by Franco; 10th February 2018, 16:21.

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Met al die windhozen de afgelopen weken zou je haast denken dat je een heel zandbak in de achtertuin hebt zitten ondertussen .. Zand vanuit de bossen bevatten wellicht geen zout maar denk ook beestjes hé, schimmels en andere zooi die je beter niet in je potten hebben wilt.

in de hoeken van me tuin ligt inderdaad vaak opgewaaid zand wat ik regelmatig weghaal
              het heeft z'n plus en minpunten waar ik woon maar tot nu toe is het voor mij prima.

ik laat me gedachten er nog even over,moet tenslotte nog een paar maanden wachten voor het buiten seizoen.......

Comment

kijk eens aan er is al eerder gekweekt op grond van de AH
                handig draadje
                Get to the Choppah!

Comment

• Franco
                  Franco commented
                  Editing a comment
                  Voor ongeveer hetzelfde geld, heb je een zak lightmix van Atami bijvoorbeeld.

Zakje stekgrond erbij voor als ze jong zijn, dan kan het niet fout gaan denk ik.

Er zullen vast wel mensen zijn die kweken op AH potgrond, maar of dat nou verstandig is?

• Gam3Aholic
                  Gam3Aholic commented
                  Editing a comment
                  ik heb al 2 zakken liggen van 10L kan nog wel en zak kopen
                  zal kijken of ik een growshop in de buurt heb ben ernooit eerder geweest of zal online bestellen
                  dank franco

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X