kruising vraag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • barts
    Son of the Bong
    • Oct 2009
    • 409

    #1

    kruising vraag

    Korting op 420shop
    Heb een vraagje om mijn gedachte te bevestigen.

    Als ik 1 blue berry (vrouw) heb en kruis deze met 1 lowryder (man) heb ik dan voor 100% auto flowering blueberry's ?? Wil dit namelijk graag weten omdat ik wat leuke plannen heb (lees probeersels)
    Wil Ierdbei kruisen met lowryder en blue berry met lowryder om te gaan kijken wat eruit zal komen.
    Daarom wil ik graag weten of daar dan auto blue berry's van komen en auto Ierbei's.
  • Jona
    Retired
    • Jun 2008
    • 2797

    #2
    Re: kruising vraag

    Nee, je zal niet 100% auto's krijgen. Daarvoor moet je meer doorkruisen, dus je actie herhalen.

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Re: kruising vraag

      Nope, het is erg moeilijk om autoflowering nakomelingen op deze manier te verkrijgen (het gen van autoflowering is recessief). Dus Niet AF x Wel AF wordt vooral Niet AF, je zou daarvoor de nakomelingen steeds door moeten kruisen.

      Als je een soort hebt Wel AF x Wel AF krijg je wel vooral AF nakomelingen.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • bearprolec
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Aug 2008
        • 559

        #4
        Re: kruising vraag

        hehe kzou je graag helpen maar kheb er geen idee van , fifi heeft de autflowers wel es va dichterbij bekeken mijn weten. denk dat die daarin betreft wel wijze raad weet te geven. grtz

        Comment

        • barts
          Son of the Bong
          • Oct 2009
          • 409

          #5
          Re: kruising vraag

          Oke dan hier zullen dus ongeveer 25% auto flowers tussen en deze moet ik dan weer met elkaar kruisen voor 50% enz. of sla ik nu de plank mis?

          Comment

          • stafford
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 2382

            #6
            Re: kruising vraag

            en heb 5jaar plus minus maar het geduld ervoor

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #7
              Re: kruising vraag

              De eerste ronde heb je nog minder dan 25% kans.

              Omdat er slechts 1 AF gen in de omloop is. De nakomelingen krijgen dan ook een (recessief) AF gen. Als je deze nakomelingen dan kruist met een soort met een dominant AF gen (een AF soortje), krijg je; Recessief x Dominant. En zelfs dan heb je geen zekerheid dat je nakomeling AF is, want de Recessief x Dominant moet dan een nakomeling met Dominant x Dominant hebben.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              • barts
                Son of the Bong
                • Oct 2009
                • 409

                #8
                Re: kruising vraag

                maar lowryder 2 is toch niet meer Recessief maar dominant ?

                Comment

                • Weedy
                  Ultra Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Jul 2008
                  • 2248

                  #9
                  Re: kruising vraag

                  Die moet dominant zijn, anders heb je een soort zonder autoflowering.

                  Jou situatie van 1 soort mèt en 1 soort zonder valt zo te beschrijven.

                  Stel je hebt XX (zonder) & YY (met, , dus een AF soortje).
                  Als deze gaan kruisen geven ze 1 letter af.:
                  Je krijgt dan X-Y, Of X-Y. (echter is dat niet genoeg, je hebt 2x Y nodig.)

                  Vandaar dat je de eerste ronde geen AF's krijgt. Overigens ben ik geen bioloog, er zijn vast mensen die het beter en duidelijker uit kunnen leggen.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment

                  • barts
                    Son of the Bong
                    • Oct 2009
                    • 409

                    #10
                    Re: kruising vraag

                    Begin het nu wel aardig te snappen maar als XX x YY doe heb je ook kans op XX, YY, XY of YX toch?

                    -Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz-
                    Last edited by westport; 5 March 2010, 14:40.

                    Comment

                    • Weedy
                      Ultra Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2248

                      #11
                      Re: kruising vraag

                      Nope, omdat man & vrouw slechts 1 cel 'doorgeven'.

                      XX - YY
                      Wordt:
                      XY


                      De reden dat Autoflower x Autoflower wel AF nakomeling geeft:

                      YY - YY
                      Wordt:
                      Y Y

                      - - -
                      (Omdat AF recessief is, zul je YY nodig hebben en werkt XY niet. Als AF dominant was geweest, had XY ook een autoflowering soortje gebracht).
                      --- -

                      XY - YY (Soortje met 1 AF gen (ipv de benodigde 2) x soortje met 2x AF gen)
                      Wordt:
                      X-Y of Y-Y (Bij X-Y geen AF soort, bij YY wel).
                      Last edited by Weedy; 4 March 2010, 23:18.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      • barts
                        Son of the Bong
                        • Oct 2009
                        • 409

                        #12
                        Re: kruising vraag

                        nu is die duidelijk, heb me er duidelijk op verkeken

                        Comment

                        • Weedy
                          Ultra Grower
                          420 MemberLucky Member
                          • Jul 2008
                          • 2248

                          #13
                          Re: kruising vraag

                          Yep.

                          Oftwel; je moet 2 autoflowers met elkaar doorkruisen; YY x YY. (Mogelijkheden: YY = 100% kans).
                          Of je moet 1 soortje met 1 AF gen kruisen met een soortje mèt 2 AF genen; XY x YY. (Mogelijkheden: X-Y, X-Y, Y-Y, Y-Y = 50 % kans).
                          Je kan ook 1 soortje met 1 AF gen kruisen met 1 soortje met 1 AF gen; XY x XY (Mogelijkheden: X-X, X-Y, X-Y, Y-Y = 25% kans).
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment

                          • SirSmokeAllot
                            Super Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2008
                            • 1968

                            #14
                            Re: kruising vraag

                            hihi...de fruitvliegjes uit bio-les
                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment

                            Bezig...