Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twee worteltjes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    twee worteltjes?

    Korting op 420shop
    Dag jongens en meisjes,

    hier tante Pietje, waarschijnlijk bij verre de oudste deelnemer aan dit forum, maar dat ter zijde.

    Tante heeft viavia de hand weten te leggen op 8 Lowryder#2 zaadjes en die met succes laten kiemen op wat nat keukenpapier. Nou heb ik al jaren ervaring met kweken van Begonia's, peultjes en aardappelen maar ik heb nog nooit zaden gehad waar meer dan 1 worteltje uitkwam.
    Herkent iemand dit?

    #2
    Re: twee worteltjes?

    heb je een foto tante pietje? Heb nog nooit een wiet zaadje gezien met 2 worteltjes.

    Comment


      #3
      Re: twee worteltjes?

      een tweeling, twee kiemen in een zaadhoes. Komt wel eens voor.

      Comment


        #4
        Re: twee worteltjes?

        Tweelingen, dat is interessant...krijg ik dan twee plantjes uit 1 zaadje? Hmmm, dat is nog es waar voor je geld...
        Helaas, geen foto's, ik heb de zaadjes al in de potjes gedaan. Van de 8 zaden waren allen gekiemd en had de helft twee worteltjes. Bizar.
        Ben erg benieuwd hoeveel plantjes er straks boven komen!

        Comment


          #5
          Re: twee worteltjes?

          de helft 2 wortels dat is bijna geen toeval meer.

          Comment


            #6
            Re: twee worteltjes?

            Heb de zaadjes trouwens in goed vertrouwen van een aanbieder op Marktplaats gekocht. Geen idee of de zaadjes echte Lowryders #2 zijn maar ze waren wel relatief klein, netals de Lowryder zelf.
            Af en toe waagt tante Pietje een klein gokje in dit leven.
            Op mijn leeftijd mag dat. We'll see what happens!

            Comment


              #7
              Re: twee worteltjes?

              de zaden van de lowryder maken geen verschil van grote van andere. Je zult het minnen een maandje of wat wel merken

              Comment


                #8
                Re: twee worteltjes?

                ik heb hier tweeling staan, is een wildrose van mij, maar ene zusje is totaal onderontwikkelt tov de andere, ene is stengeltje met topje, andere is plant zoals die moet zijn

                Comment


                  #9
                  Re: twee worteltjes?

                  Veel succes met de tweelingen, deze ga ik effe volgen wil ik wel es foto van zien
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: twee worteltjes?

                    Nog een tweeling uit zaadje he fief hier bij mij id buurt is er ook iemand die een tweeling had

                    MvG Izzz

                    Comment


                      #11
                      Re: twee worteltjes?

                      Beste is de zwakste van de 2 toch verwijderen hoor
                      Wat heb je aan een tamelijk goede en slecht ontwikkelde plant als je ook gewoon 1 goed ontwikkelde plant kunt krijgen?

                      Comment


                        #12
                        Re: twee worteltjes?

                        Inmiddels zijn de zaadjes gekiemd en er zijn nu 3 met twee kiemplantjes.
                        Raar fenomeen, ik kweek al jaren planten, dat wil zeggen brave eenjarigen voor wat kleur en fleur in de tuin, geen wiet, maar dit verschijnsel ken ik niet.
                        Ben benieuwd hoe dit er straks uit gaat zien. Ik zal later wat foto's maken en plaatsen. Als dat lukt...ik ben digibeet tot en met!

                        Comment


                          #13
                          Re: twee worteltjes?

                          heb je toevallig een foto van de twins?

                          Comment


                            #14
                            Re: twee worteltjes?

                            Wacht nog even een paar dagen, dan is het duidelijker te zien. Ze zijn nu net gekiemd. Ik blijf het bizar vinden...tweelingen, nog nooit eerder gezien!

                            Comment


                              #15
                              Re: twee worteltjes?

                              Ik heb nu ook een tweeling. 2 plantjes uit 1 zaadje. Was al te zien dat het zaadje precies 2 zaden waren die in elkaar gesmolten waren. Na 2 dagen kwam er ineens een 2de kopje boven. Nu, wat doe ik daar mee? Kun je die splitsen of zitten die wortels echt ook in elkaar verstrengeld? Het 2de plantje zal zich wsl nooit volledig ontwikkelen en je plant toch ook nooit 2 zaadjes naast elkaar in een pot. Tis wel een apart zicht, nog nooit meegemaakt.

                              Comment

                              Bezig...
                              X