Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Xxl autoflowers?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Xxl autoflowers?

    Korting op 420shop
    goede avond/morgen of middag

    zo nu en dan zie ik op bepaalde webshops xxl autoflower zaden voorbij komen. Nu vraag ik mij af of er nou veel verschil in zit en wat de verschillen zijn tussen deze en de normale autoflowering en normale plantjes zijn. Is er toevallig iemand die hier een kweekje mee gedaan heeft en er wat over kwijt kan? Ze zitten sowieso in de planning maar dat zal nog wel effe duren. Wat mij het meeste benieuwd is of er nou echt zo veel meer vanaf komt dan een normale autoflower soort in vergelijkbare soort.

    alvast bedankt voor de eventuele info

    #2
    Zover ik weet groeit een "xxl" autoflower gewoon langer. Dus duurt iets langer voordat ze in de bloei schiet. Dus uiteindelijk grotere plant. En sommige soortjes hebben wel uit de genen wat grotere toppen. Maar het is veel marketing. De Dutch Ultimate van DP AF schijnt de meest "gevende" soort te zijn. Maar hier dus ook... Ze worden max 2 meter onder de juiste omstandigheden.

    Comment


      #3
      Op seedfinder kun je de genetica zien.

      Bij Amnesia bijvoorbeeld is de XL of XXL gewoon een naampje. De genetica is hetzelfde als de strain zonder de toevoeging.
      Tijdens het zaadmaken hebben ze zaad gekozen van de grootste plant en die XXL genoemd.

      De Big bud autoflower van Sensi komt van een Big bud met een Ruderalis gekruisd.
      De Big bud auto XXL van zambeza is gewoon heel andere genetica.
      Dat is een Kush met Ruderalis kruising, en in tegenstelling tot wat je zou denken bij XXL noemen ze het zelf een plantje van gemiddelde grootte.

      De zaadverkopers doen dus maar wat.
      Verzinnen pakkende namen, en de meest fantastische omschrijvingen, met 1 doel : Verkopen !

      Ga er dus niet vanuit dat XL of XXL altijd betekend dat je een gigantische plant krijgt.
      Zoek de genetica op, dan zie je wat erin zit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Fijn dat mn gedachte bevestigd wordt

        Comment


          #5
          Dingen als :
          • Resistent tegen ziektes (nope, bestaat niet)
          • Klaar in 9 weken (hahaha)
          • Hoge opbrengst
          • de meest fantastische namen
          • Geschikt voor binnen en buiten (onzin, er zijn maar heel weinig buitensoorten)
          • ## % THC en ## % CBD (is bij elke plant verschillend)
          • Een soort voor beginners
          • Makkelijk te kweken (is elke soort)
          • Bijna geen geur (geur komt van terpenen die zijn rete-belangrijk voor smaak en effect!)
          • Je proeft de 'caramel, koffie, chocola, banaan, aardbei' etc etc...
          • deze wordt maximaal 78.4 cm groot, of: binnen 100cm buiten 150cm (ja en dan stoptie ofzo?)
          • De term HARS. (wat hars ? Hars komt uit een naaldboom)
          • Geschikt voor medicinaal gebruik (is elke soort)
          • Dit is een prijswinnaar (elk jaar worden honderden prijzen uitgedeeld)

          Mag je imo allemaal rangschikken onder het kopje verkooppraat.

          En daar reken ik XL, XXL en XXXXXXXXL ook onder.

          Maar er zijn vast ook goeie tussen, dus even de genetica bekijken, en kweekverslagen zoeken, voor je in de verkooptrucjes trapt.
          Last edited by QnQ; 16 July 2018, 07:43.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            https://growdiaries.com

            Mooie combinatie van precies die dingen, strains, info en grow logs
            Last edited by Bringdown; 17 July 2018, 13:41.

            Comment


            • Helemaal Top
              Helemaal Top commented
              Editing a comment
              Leuke site. Wist niet dat ie bestond. Thx
          Bezig...
          X