Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Produceert een hermafrodiet stuifmeel met XY chromosomen of alleen met XX chromosomen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: Produceert een hermafrodiet stuifmeel met XY chromosomen of alleen met XX chromosomen?

    Korting op 420shop
    Situatie: mijn vrouwelijke plant is bevrucht geweest met stuifmeel van een hermafrodiet en heeft nu enkele zaden nagelaten.
    Vraag: zijn deze zaden uitsluitend vrouwelijk? of is er 50% kans dat ze mannelijk zijn?
    Reden: ik las dat je een vrouwelijke plant vrouwelijk stuifmeel (XX) kon laten produceren door haar te besproeien met zilverwater (CZ) dus vroeg ik mij af wat voor stuimeel een hermafrodiet nalaat.

    #2
    Wegsmijten, ni over nadenken Elk zaadje dat daar vanaf komt is toch anders.

    Comment


      #3
      Ligt aan de herma.

      Kan zijn dat deze herma een x of een y chromo doorgeeft.
      Welk geslacht had het orgineel?
      Kan ook zijn dat als het een echte herma is dat je alleen maar hermas gaat krijgen.

      Je kunt met geluk een vrouwtje stressen tot ze herma wordt maar een herma uit zaad moet je niet pakken.

      Veel beter werkte de zilvermethode dus gebruiken we dat.



      Stel jij hebt een (fem) vrouwelijke autoflower.
      Deze maakt normaal geen mannelijke bloemen aan en dat laten we haar doen we door zilverwater te gebruiken.

      Vanaf de bloei sproei je elke dag met zilverwater tot je mannelijke bloemen krijgt in je vrouwelijke plant.

      Omdat de plant orgineel een vrouwtje is zullen de mannelijke bloemen die zich gevormd hebben alleen X stuifmeel geven.

      Met dit stuifmeel ga je een andere autoflower bevruchten in de 2de tot de 6de week bloei en voila deze zaden zullen vrouwelijk zijn want het stuifmeel bevat alleen een X

      De autoflower genen zullen vertroebelen als je dit stuifmeel gebruikt op een reg vrouwtje.
      Maar ook dan krijg je fem plantjes, al hebben de meeste dan geen auto fuctie meer.







      Comment


        #4
        Was dat niet genoeg om 1 keer te behandelen met dat zilverwater? Dat zouden ze al moeten forceren dacht ik gelezen te hebben.

        Comment


          #5
          Bedankt voor alle reacties.

          De plant die mijn vrouwtje (dat een topplant was van de Haze soort) bevrucht heeft was een herma (echt of niet echt begrijp ik niet goed), ik had dit te laat gezien omdat eerst haar draden kwamen maar daarna kreeg ze ook ballen. Toen wist is hoe laat het was, ik noemde ze Herman.

          - Wat is juist een autoflower? is dit een vrouwelijke plant behandeld met zilverwater?

          - Wat bedoelt u met het origineel? Herman?

          - Wat is een 'echte' herma en dan een 'onechte' herma?

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              We hebben regulier wietzaad van een man en vrouw dat ken je wel. Dat moet je op 18/6 groeien en op 12/12 afbloeien.

              Een autoflower is een wietplant die vanzelf gaat bloeien.
              Het maakt dan ook niet uit hoeveel uren licht je een autoflower plant geeft. Kan 12/12 18/6 20/4.
              Dit heeft niks te maken met zilverwater.

              Zaad dat men heeft gewonnen uit planten die met zilverwater zijn behandeld worden meestal "vrouwelijk zaad / feminized" genoemd.

              Een echte herma bedoel ik mee dat de plant die uit het zaadje kwam mannelijk en vrouwelijk tegelijk is. Oftewel dat je dus eigenlijk niet weet wat het was van te voren.
              (Bij jou herma weet je dus niet of het origineel een man of vrouw was want het maakte vanzelf beide bloeiverschijnselen aan)

              Een niet echte herma maak je zelf dmv zilverwater of stress. Dit betreft dus orgineel een man of vrouw.

              Als jou plant eerst vrouwelijke draden heeft gemaakt en toen opeens mannelijke bloemen zonder dat er stress of dergelijke in spel was is het een rasechte zaadherma. 2geslachten in 1zaadje.
              Dan heb je kans op 1/3 man 1/3 vrouw 1/3 herma
              Of meer herma, man, of meer vrouw dat is dan een gok die je niet wilt nemen. Het was tenslotte al een XX-XY plant, en zal dus ook XX-XY produceren.

              Jij wilt alleen XX produceren dus dat gaat niet wat je wilt.

              Het orgineel is het geslacht: mannetje (XY) of een vrouwtje. (XX)
              Als we namelijk met zilverwater werken moet je zeker weten of je een vrouwtje of een mannetje te pakken hebt.
              Een vrouw geeft 99% XX en een mannetje meestal 99% XY stuifmeel.
              Wat je eigenlijk doet is dus
              Vrouw met zilver Bestuiven andere vrouw Uitkomst
              XX(y) x XX = XX(+y)

              Comment


              • schevestaav
                schevestaav commented
                Editing a comment
                ja super bedankt voor deze duidelijke uitleg. ik ben er helemaal mee weg nu! :-]
            Bezig...
            X