Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste buiten wiet soorten voor medicinaal gebruik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beste buiten wiet soorten voor medicinaal gebruik?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb zojuist meeldauw gekregen in mijn White Widow buitenplant en dat is erg balen.
    Ik kweek de wiet puur voor medicinaal gebruik.

    Nu wordt er geschreven dat hiervoor, in mijn geval, Indica's de voorkeur krijgen boven Sativa's.
    Ook de bloeitijd is van belang.

    Ik heb gelezen dat in mijn geval. Northern Light, Frisian Dew, Hollands Hope het meest gunstig zou zijn.
    Alleen deze soorten beschikken niet over veel CBD wat ook weer belangrijk is....

    Wat denken jullie van de Northen Light, Frisian Dew en Hollands Hope is mijn geval? Goede medicinale soorten die schimmel resistent zijn?

    Ik hoor graag van jullie!

    Bedankt alvast!

    Gr
    Ragnar

    #2
    Dit misschien iets ? 7-8 weken bloeitijd en schimmelbestendigd maakt de kans op schimmels en rot nog kleiner.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rattenplan View Post
      Dit misschien iets ? 7-8 weken bloeitijd en schimmelbestendigd maakt de kans op schimmels en rot nog kleiner.

      Bedankt!. Is inderdaad ook interessant.

      Comment


        #4
        "Een medicinale soort", is wel heel algemeen.
        Elke soort is medicinaal, als je het probleem hebt wat er bij past en geen enkele plant is schimmel- of ziektebestendig als je ze niet in een steriele omgeving kweekt.
        Maar het moet dus een indica zijn, met een behoorlijk deel CBD, moet er ook THC in, of liefst zo min mogelijk ?
        Voor medicinale doeleinden is dat dus de eerste voorwaarde. Soortjes kweken die niet voldoen heeft geen zin.

        Het is voor buiten, en dan zoek je een autoflower of een fotoperiode ?
        Voor een fotoperiode soort komen er nog een aantal eisen bij :
        Het moet een vroege soort zijn, eentje die aantoonbaar voor september bloeit. (dan vallen er al heel wat af)
        Bovendien moet het een korte bloeier zijn. 7-8 weken is ideaal.
        Die info vind je niet op de website van een verkoper maar in de praktijk.
        Van elke gangbare soort is wel een kweekverslag te vinden op de interweb.
        Een verslag zal nooit met jouw situatie overeenkomen, maar je kunt er toch al heel wat uit afleiden.

        Schimmel- en ziektebestendig bepaal je als kweker voornamelijk zelf.
        Er zit ook wel iets in de soort natuurlijk, een indica met harde dikke toppen is nou eenmaal meer vatbaar voor ongemakken dan een soort met open fluffy toppen, die laatste zijn wat beter geschikt voor buiten.
        Key is om de plant gezond te houden. Geel blad krijg je altijd wel, maar het is niet nodig om dat voor week 6-7 bloei al te krijgen.
        Elke wond aan de plant is een open deur voor sporen en insecten. Toppen bij droog weer, zodat de wond snel indroogt en geen blad verwijderen.
        Bothrytis kan zo bijvoorbeeld tijdens de groei de plant binnenkomen en in de laatste week van de bloei zit je opeens met toprot

        Ik kan me voorstellen dat je ook geur-eisen hebt.
        Diesel is bijvoorbeeld een erg fijn soortje, maar die kan behoorlijk stinken.
        Dat kan natuurlijk voor problemen zorgen in een woonwijk.

        En dan het oogstmoment, dat is erg belangrijk voor medicinale doeleinden.
        Welke actieve stoffen wil je zo veel mogelijk; Dat bepaalt wanneer je oogst: helder/milky, milky/amber, of zoveel mogelijk amberkleurige trichomen.

        Dusse...in het kort gezegd, geen antwoord op je vraag, maar hopelijk helpt het met de juiste te vinden.
        Last edited by QnQ; 25 October 2019, 09:26.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Bedankt voor je uitgebreide reactie!

          Wel, ik zoek GEEN autoflowers.

          In elke plant zit CBD. Bij de een wat meer dan de ander. Ik dacht dus aan een Indica dominante soort met redelijk hoog THC en gemiddeld CBD gehalte.

          Praktijkervaring leert dat teveel CBD t.o.v. THC niet altijd ideaal is. Kennelijk heeft THC zeker ook medicinale waarde.

          Ik kom zelf dus uit op de Northern Light, Critical Kush, White Widow maar deze zijn niet echt schimmel resistent.(Meeldauw)
          Frisian Dew en Hollands Hope komen dan in aanmerking maar hebben dan weer net te weinig CBD.
          Lastig dus.

          Wat zijn de ervaringen van andere medicinale kwekers hierin?

          Comment


            #6
            Als je enkel buiten kan kweken dan zal je toch als je wil oogsten autoflowers moeten kweken dan heb je zeker aan eind van de zomer een oogst.
            beetje slim kweken kan je 3 rondes doen als je begin in april.
            Dat cbd gebeuren tja wat medicinaal goed werkt is gewoon WIET en in elke wiet zit cbd en thc juist de combi maakt pijn stillend.
            dat cbd fabeltje ik geloof er niet zo in goeie JOINT wel

            P.s voordeel autoflower geen schimmel wel oogst
            ps. voordeel autoflower niet heel de buurt ruikt wat jij in je tuin doe
            ps voordeel autoflower jou oogst in binnen voor het slechte weer
            ps voordeel autoflowew kweek in een pot en je kan je pot veilig plaatsen bij slecht weer

            Maar je kan ook eigenwijs zijn en gewoon Reg kweken hoor dan zie ik je vanzelf terug in topic toprot wat een kut zomer Suc6
            God was never on your side..

            Comment


              #7

              Wel, zo'n autoflowers leveren gemiddeld maar iets van 30 gr op per plant.
              Ik heb veel meer nodig...........en 3 keer een run van 5 potten autoflowers zie ik niet zitten. 2 keer zou kunnen. Maart-Apr-Mei plus ronde 2 Juni-juli-aug,dan. Ronde 3??
              Ik weet ook wel dat autoflowers safer zijn en de voordelen ervan, maar ik wil het liefst reguliere planten die veel leveren en schimmelbestendig zijn.

              Daarom ook mijn bovenstaande vraag..

              Ik heb het voordeel van een overkapping en ik kan de reguliere planten dmv wieletjes verplaatsen. Mijn tuin ligt ook op het zuiden , mooi verscholen voor de buren.

              Is de Hollands Hope, Frisian Dew en Northern Lights, goede opties?
              Last edited by QnQ; 16 October 2019, 22:20. Reden: citaat weg

              Comment


                #8
                Ogod had ik even heel die geweldige post hier boven gemist van Q. Daar vind je toch antwoord op al je vragen.. kijk eens bij buiten kweek verslag van nu en vorig jaar lees die beetje door op je gemak. Daar vind je antwoord op al jou vragen. En weet je ook meteen welk zaad goed is
                God was never on your side..

                Comment


                  #9


                  Hoi,

                  Ik wil zoals hierboven eerder beschreven juist GEEN automaten maar gewoon schimmelbestendige buitenwiet planten die redelijk vroeg afbloeien.
                  Ik wilde gewoon weten of jullie concrete voorbeelden en tips zouden hebben van strains.
                  Ik denk dat Frisian Dew en Northern Lights wel goede strains zijn voor mijn behoefte.
                  Last edited by QnQ; 19 October 2019, 17:23. Reden: Citaat gewist

                  Comment


                    #10

                    @QnQ
                    Thanks.
                    Vooral Indica en buitenwiet met gemiddeld tot hoog THC en gemiddeld CBD percentage zoek ik. En vooral schimmelbestendig en snel afbloeien
                    Geen automaten!
                    Last edited by QnQ; 19 October 2019, 17:20. Reden: Mega citaat gewist

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Schimmelbestendig bestaat dus niet.
                      Als die soorten aan al jouw eisen voldoen hoef je niet verder te zoeken he.
                      Ik dacht gelezen te hebben dat ze niet helemaal voldoen en dan zijn er nog zo’n 10.000 andere fotoperiode soortjes ongeveer.

                    #11

                    Ik gaf je de tip al lees buiten kweek verslagen door dan weet je wat deze mensen oogsten en wanneer. Je moet er wel iets voor doen he...
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #12
                      Er zijn ook al wat buitenkweekwedstrijden geweest : Kweekwedstrijden & Test kweek
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X