Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sterkste Schimmelbestendige Autoflower voor de Buitenkweek van 2020?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sterkste Schimmelbestendige Autoflower voor de Buitenkweek van 2020?

    Korting op 420shop
    Ik heb ieder jaar weer last van meeldauw en/of toprot en omdat ik niet de enigste ben met dit probleem heb ik dit nieuwe topic aangemaakt voor de buitenkweek voor 2020. Ik zoek een plant die rond 1 meter hoog wordt en sterke schimmelbestendige genetica heeft.

    Ik heb de hele middag met verschillende zoekwoord combinaties gezocht maar krijg niet echt een duidelijk antwoord. Het viel mij op dat er weinig nieuwe informatie voorhanden is hierover van na 2018 zodoende dat ik specifiek deze vraag stel omdat zaad veredelaars ook niet stil zitten en het lijkt mij dan ook logisch dat er inmiddels ook weer nieuwe soorten zijn of dat bepaalde Autoflowers zich inmiddels bewezen hebben zo door de jaren heen.

    Zelf rook ik graag a.o. Kush, White Widow, Northern lights, Bubblegum en Skunk achtige soorten.

    Daarom leken mij deze autoflower soorten mij wel interessant omdat ze op internet worden aangeprijst als zijnde de beste Autoflowers voor ons Hollandse klimaat beide zijn van Dutch Passion:

    Auto Frisian Dew

    Auto Duck


    Maar Biddy Early van Serious Seeds bloeit af binnen 60 dagen (maar hoeveel sneller ze buiten zijn is maar de vraag?) dat wordt teminste op internet beweert zodoende lijkt mij deze autoflower ook wel interessant echter is deze soort wel een 50/50 Indica/Sativa Hybride (Hybrid) wat ik ook wel proberen wil als het echt sneller is ook buiten en zo schimmelbestendig is als er wordt beweert. Ook over biddy early lees ik positieve berichten maar ik weet niet of deze soort is wat ik zoek.

    Als je Autoflowers buiten kweekt moet je er +/- 4 weken bij op tellen dat is geloof ik de vuistregel en ik ga ze in 25 liter potten zetten.(Die heb ik nog staan)

    Ik hoor graag jullie ervaring en/of mening






    #2
    Auto Frisian Dew Vorig jaar buiten gehad. 3 stuks op verschillende plekken.
    Meerdere volle regenbuien tijdens de eindfase bloei overleefd zonder een spotje rot of schimmel. Gewoon in de open lucht, geen kas/zeil.
    Wel een saai wietje vond ik. Weinig smaak/effect. Werd van een pure joint frisian minder stoned dan een halve met tabak gemixtje cheese af joint.
    Had er bij 1 ook een paar zaden in zitten.
    Was bij mij het enige soortje in 2019 dat helemaal rot/schimmel vrij bleef.

    Sweet mango af van greenhouse houdt het bij mij meestal ook redelijk lang vol voordat ze gaat rotten.
    En dat vind ik persoonlijk dan wel weer een erg lekker wietje met een goed stoned effect. (maar die blijft meestal aan de kleine kant)
    Last edited by Nederhigh; 26 April 2020, 18:52.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      welke planten staan er in je tuin of bij de buren ??
      anders dan wiet natuurlijk !!!

      Comment


        #4
        Wat bedoel je?
        Jura

        Comment


        • Jura
          Jura commented
          Editing a comment
          wel als er schimmel gevoelige planten in de buurt staan word dat overgedragen !!

        #5
        Autoflowers zijn gevoeliger voor toprot/schimmels dan fotoperiode planten. Schimmelbestendig bestaat niet !
        Eentje die daar geen last van heeft zul je niet vinden, dat is alleen verkooppraat.
        Het zal alleen maar afhangen van het weer en wat je met de plant doet.
        Een paarse soort en dan het zaadje in de grond en niet meer aankomen tot de oogst geeft je de minste kans op toprot maar zeker geen garantie.
        Ook beestjes kunnen sporen meenemen en die hou je niet tegen buiten.

        Ik heb ook Frisian dew compleet weg zien rotten.

        (ik weet wel waar Jura aan denkt, en dat speelt ook mee)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          QnQ Schimmelbestendig.. Tja, ik zie dat zelf altijd een beetje als een woord/vormfout. Schimmel resistentie past meer denk ik zo, en dat tot op bepaalde hoogte.

          (resistentie/resistance/weerstand bieden tegen)

          Of wellicht minder aantrekkelijk zijn voor bepaalde soorten schimmel en ziekte?

          Uiteindelijk kan alles dat organisch is gaan rotten natuurlijk.

          Maar je bedoelt toch niet te zeggen dat alle wietsoorten even gevoelig voor schimmel en ziektes zijn, en het dus niets uit maakt wat je zet?

          Anders dan heb ik namelijk echt veels te moeilijk gedaan met soortjes zoeken over de afgelopen jaren.


          Denk dat de vraag is van autoflower187 is: "Met welke soortjes is de kans van slagen het hoogst? (En dus de kans op schimmel relatief gezien klein(er))".

          Garanties heb je helaas nooit met kweken, zeker buiten niet.

          Jura wil gok ik weten of de buren planten hebben die doorgaans vaak meedauw hebben.

          Ik weet dat een pompoenplant bijvoorbeeld vaak meeldauw heeft, en er zijn ongetwijfeld meer soorten planten.

          Als je dat soort planten in de buurt hebt is de kans op infectie wellicht hoger?
          Last edited by Nederhigh; 26 April 2020, 21:42.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Welke soort ?
            Daar ga ik geen antwoord op geven, dat is een vraag die we elk jaar minstens 100 keer zien hier op het forum, dat komt alle leden die hier al jaren rondhangen onderhand wel de strot uit denk ik, daarom zie je die meestal niet meer antwoorden op dit soort topics.
            Het gaat hier over autoflowers, en daarvan ken ik er geeneen die 100% toprot / stamrot / wortelrot bestendig of resistent is.

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            QnQ Niemand hier vraagt om 100% garanties. Ik denk dat je het te zwart/wit bekijkt. Maar ik kan met je mee leven, ik heb deze vraag ook al vaak voorbij zien komen.

            De Agrarische sector houdt bij welke kruisingen en rassen het beste om gaan met een bepaald pakket ziekes en omstandigheden. Dit gebeurt voor alle soorten planten die maar enigzins verbouwt worden. waarom zouden wij dat met cannabis niet enig zins proberen te doen?
            Ja het zijn autoflowers. Maar de ene auto is de andere niet.

            -Edit: Nouja, ik merk dat mijn hardop denken niet enorm gewaardeerd word.. Ik zal het hier maar weer bij laten.. Moet ook altijd allemaal zo serieus he..
            Last edited by Nederhigh; 26 April 2020, 22:39. Reden: Omstandigheden toegevoegt,

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Datkan.
            Maar ik zei al dat ik hier die Frisian genoemd zag worden, ik heb ze ook weleens weg zien schimmelen.
            Het ene jaar kan heel anders zijn dan het andere jaar, en dat ligt niet aan de genetica.

          #7
          Niet beter gewoon een vroegbloeier zoeken die het goed doet Noord-West...

          Zoals Q aanhaalt, beetje raar als vereiste sterk schimmelbestendig zijn, terwijl autoflowers net de planten zijn die er het meest onder te lijden hebben.

          Mensen denken altijd best af te zijn met autoflowers omdat ze denken dat seizoensplanten rotten bij een natte herfst, maar vergeten natte zomerdagen en -nachten waarin de meer schimmelgevoelige autoflowers moeten afbloeien.

          Comment


            #8
            Ik vrees dat we moeten wachten tot Bayern / Monsanto zich er mee gaat bemoeien.
            Yes, I said it, Monsanto.

            Die zouden de genetica nog wel zo kunnen manipuleren dat een wietplantje schimmelbestendiger wordt. Of lichtgevend
            Tot op heden is het naar mijn weten nog niemand gelukt en zijn de belangen te klein om hier grondig onderzoek naar te doen.

            Sinds de ommezwaai in Noord Amerika zie ik hier trouwens op korte termijn nog wel verandering in komen. Het begint daar een miljardenindustrie te worden en dat opent ook op dit gebied vele deuren.
            Ik durf er wel een paar gram om te verwedden dat we binnen nu en 10 jaar toprot / schimmel bestendige zaadjes kunnen kopen (Met een Monsanto stickertje er op, dat dan weer wel)

            Edit: Of je speelt zelf voor Monsanto, kan ook tegenwoordig. Zoek maar op CRISPR.

            Edit 2 : Ik zei 10 jaar? Maak er maar 5 van. https://www.nature.com/articles/s41438-019-0159-x

            Edit 3: Eeeuh...of het bestaat al...https://www.nature.com/articles/d41586-019-02525-4
            Last edited by Gijsch; 27 April 2020, 17:32.
            Eerste binnenkweek 2020
            Buitenkweek 2020

            Comment

            Bezig...
            X