Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke strain produceert het meeste THC???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke strain produceert het meeste THC???

    Korting op 420shop
    LSD; Barneys Farm 24%

    link; http://www.barneysfarm.com/index.php...ad5de057c0fe66
    sigpic

    #2
    Re: Welke strain produceert het meeste THC???

    Ik wil wel ff benadrukken dat we hier wel op een normale manier gaan reageren!!!!
    Misschien overbodig, maar 't is dat jullie het weten!

    Comment


      #3
      Re: Welke strain produceert het meeste THC???

      Interessante vraag maar waar ik wel mijn bedenkingen bij heb is de eerlijkheid van de zaadbanken zelf. Het is al algemeen geweten dat je bijvoorbeeld niet per definitie moet geloven wat ze schrijven over hun soortjes wat opbrengst per m2 of bloeitijden betreft (ze, de zaadbanken, willen elkaar enkel de loef afsteken op vlak van bloeitijden, sterkte, opbrengst en dergelijke meer, je kan dit zien als een 'commerciele strijd').

      Ik zeg hetzelfde tegen mensen die afkomen met 'na 8 weken zal er geoogst worden'. Er kunnen heel uiteenlopende feno's tussen zaadplanten zitten, daarbij zou ik eerder kijken naar de plant zelf in plaats van naar de verpakking (zo zie ik het maar velen zijn ook van deze mening). Elke plant is verschillend, net zoals elke mens (dan hebben we het niet over klonen!) verschillend is van de andere (behalve een tweeling dan). Je kan perfect 5 zaadjes van LSD ontkiemen, komen 2 vrouwtjes uit en die gaan elk met hun echte THC waarde onder de 20%. Dus zouden we moeten besluiten dat die 24% een gemiddelde is (is dan ook niet meer dan logisch), maar of je ze daar dan weer op mag vertrouwen weet ik niet. Zo'n testen zijn ENORM duur en vergen wel wat tijd veronderstel ik (dat laatste ben ik niet helemaal zeker van maar ik kan me er iets bij inbeelden). Het is niet dat zaadbanken dat niet kunnen betalen maar ik heb reeds van een eigenaar van een zaadbank gehoord dat het makkelijk een getal met 3 nulletjes is dus dat is niet niks.

      Waarvoor zou de info dan wel goed zijn die de zaadbanken geven? Wel, je kan de soorten PER zaadbank met elkaar gaan vergelijken. Dus bijvoorbeeld bij Greenhouse de trainwreck met de lemon haze vergelijken van wederom Greenhouse kan je doen, de standaarden per zaadbank verschillen maar ik ga ervan uit dat ze hun soortjes van zichzelf op dezelfde manier gaan beoordelen. Om dan weer een White Widow van zaadbank A te gaan vergelijken met een White Widow van zaadbank B zie ik het minder betrouwbaar in... Hopelijk volg je me nog?

      Hierbij heb ik mijn persoonlijke mening gegeven, zoals er werd gevraagd in de voorgaande topic. Hopelijk ben je er wat mee,

      Greetzzz

      Jona
      Last edited by Jona; 29 December 2010, 13:49. Reden: typfout

      Comment


        #4
        Re: Welke strain produceert het meeste THC???

        @vale ik snap er inet veel van maar ik heb een vermoeden

        in antwoord op de topic , de meeste THC zal waarschijnlijk door een hashplant aangemaakt worden
        het hoogste THC gehalte waarop jij doelt , daar heb ik enkele andere voor.
        Om me te beperken tot drie :
        herijuana (van Sannie ) up to 25% THC
        dr grinspoon ( van Barneys Farm ) THC 25%
        en om de krachtigste ook maar eens te vernoemen
        mexican haze , sommige phenotypes gaan ver boven de 30%
        maar met +14 weken is het een blinde vlek voor ons laaglanders

        Smoke_Mr I hope you be informed better now

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Welke strain produceert het meeste THC???

            Oorspronkelijk geplaatst door Purple Haze View Post
            gelijkaardige planten die in subtropische klimaten staan met evenveel verzorging
            het volledigste effect zullen geven voor deze geliefde plant .

            Comment


              #7
              Re: Welke strain produceert het meeste THC???

              Geduld is soms een schone zaak. Nagenoeg alle growers zetten hun jonge planten geforceerd in de bloei. Wellicht noodgedwongen om de planten klein te houden, wellicht soms ook uit ongeduld. Echter, cannabis is een 2-huizige plant, die in de voorbloei enerzijds aangeeft welk geslacht het is en anderzijds -dat is althans mijn mening- met de voorbloei aangeeft dat hij/zij geslachtsrijp is. Niet volwassen en dus niet geslachtsrijpe planten geforceerd in de bloei zetten levert wellicht stress (herma's) op. Misschien enigszins off-topic en een wat andere benadering, maar omdat de discussie zich niet beperkt tot uitsluitend hoge thc-gehaltes toch iets om over na te denken. Ik houd nu eenmaal van een mooi uitgeboste plant met een wat langere groeitijd.

              Comment


                #8
                Re: Welke strain produceert het meeste THC???

                Ongelooflijk.... Ik moet opzouten hoor hier niet thuis, kdien een klacht in, anderen gaan m'n topic sluiten?!terwijl ik er nog helemaal niet mee klaar was.....
                Kan iemand mij ff uitleggen waar dat op slaat??
                Jullie denken Paria stelt goeie vragen, maar zijn manier van doen staat ons niet aan??!we gaan z'n topics sluiten en zeggen opzouten je hoort hier niet thuis.......en dan de vraag biten en doen alsof we t zelf hebben bedacht???
                Serieus??niemand anders die dit op z'n minst bedenkelijk vind???

                Damn!!
                Damnzzz!!

                Een topic sluiten betekent niet dat het weer geopend kan worden.
                Zoals ik geschreven heb kun je de admin een PM sturen, tot nader order blijft je topic gesloten totdat er een oplossing voor is gekomen.
                Basta!

                Last edited by ceBep; 29 December 2010, 15:44.

                Comment


                  #9
                  Re: Welke strain produceert het meeste THC???


                  WTF? ik heb dit topic enkel geopend omdat het voorkwam uit een reactie van Xtreme.

                  Ik laat me niet bedreigen, al helemaal niet op een forum. Ik heb altijd iedereen op dit forum met respect behandeld en wens dat ieder ook op deze manier met mij omgaat.
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke strain produceert het meeste THC???

                    Smoke_mR: Er is niemand die twijfelt aan je goede bedoelingen. Omdat het topic waarop je doelt redelijk onaangenaam begon te worden qua toonzetting moet je ook begrip tonen voor de mods. Die willen nu eenmaal dat er toch rekening wordt gehouden met fatsoensregels. Ik denk niet dat je je aangesproken moet voelen door de waarschuwing vooraf.
                    Last edited by Xtreme; 29 December 2010, 16:33.

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke strain produceert het meeste THC???

                      @Pariaz , ik weet niet waar je het over hebt , ik heb enkel gereageerd op deze topic . Ik ben nogal lui van aard dus reageer op topics die het recenste zijn . Aan de manier waarop je reageert blijken er heel wat gevoelens opgespeeld hebben en persoonlijk vind ik dat als je open bent en respect hebt voor de ander je het zeker niet persoonlijk hoeft te spelen. niemand is daar uiteindelijk mee gebaat , is allemaal een verlies van energie. Aandacht om aandacht of gelijk krijgen of wat dan ook , laat het even rusten.
                      een verfriste geest ziet anders en je mag je eigen conclusies altijd trekken .
                      @Xtreme , zelfde voorkeur bossigere planten
                      @Jona inderdaad , erg veel subjectieve factoren die het uiteindelijke resultaat beinvloeden
                      iedere goede kweker weet dat hij met heel veel verscheidene factoren moet rekening houden waarin de kweker steeds de zwakste schakel is .
                      en de vraag blijft ook waarom je wilt weten welke plant het hoogste concentraat aaan THC heeft en waarom
                      met veel cannabinol krijg je een medische werkijng daar het lichamelijk effect uitwerking heeft .
                      De sativas bllijkken het hoogste percentage van thc te behuizen maar moeten daar wel een hele tijd voor doen om tot het gewenste resultaat te komen
                      waarbij een iets lagere indica het klaarspeelt in een 8tal weekjes wat een veel grotere prestatie is van de plant dan een langzamere sativa .
                      Maar daar zal de intentie van dit topic niet gelegen hebben .
                      Ik denk dat de vraag alleen bestond uit in de opsomming van de hoogste THC gehaltes per plant
                      ( zou je dat willen weten : geavanceerd zoeken gebruiken in je zoekrobot en je hebt een hele listing)

                      Ik weet niet wat de intenties zijn van dit topic.
                      Kun je ons even toelicjhten Smoke_mR?
                      Last edited by member10463; 29 December 2010, 18:19.

                      Comment


                        #12
                        Re: Welke strain produceert het meeste THC???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pariaz View Post
                        Ongelooflijk.... Ik moet opzouten hoor hier niet thuis, kdien een klacht in, anderen gaan m'n topic sluiten?!terwijl ik er nog helemaal niet mee klaar was.....
                        Kan iemand mij ff uitleggen waar dat op slaat??
                        Jullie denken Paria stelt goeie vragen, maar zijn manier van doen staat ons niet aan??!we gaan z'n topics sluiten en zeggen opzouten je hoort hier niet thuis.......en dan de vraag biten en doen alsof we t zelf hebben bedacht???
                        Serieus??niemand anders die dit op z'n minst bedenkelijk vind???

                        Damn!!
                        Damnzzz!!

                        Een topic sluiten betekent niet dat het weer geopend kan worden.
                        Zoals ik geschreven heb kun je de admin een PM sturen, tot nader order blijft je topic gesloten totdat er een oplossing voor is gekomen.
                        Basta!

                        Laat het gewoon rusten en probeer actief mee te doen aan dit topic . Het gaat hem om de info toch? Je kan ook in dit topic een positieve bijdrage leveren en er iets uit leren dus geen nood. Als mods willen dat je zou gaan opzouten hadden ze jou al lang gebanned en dat hebben ze niet gedaan dus je bent nog zeker welkom . Eenmaal je over de schreef gaat (dat wordt subjectief door de moderators ingeschat) is het maar op 1 knop drukken en je bent gebanned dus dat vergt geen inspanning voor hen. Topics worden gesloten als een mod dit nodig acht, als een discussie te geladen wordt dan wordt die meestal gesloten (zoals de vorige), of dat in het vorige topic nodig was laat ik in het midden, een mod heeft altijd gelijk, punt. Daarbij laat je het best rusten, iedereen doet tenslotte z'n werk en dat moet je respecteren.

                        Wat ON-topic betreft vind ik jou invalshoek nog zo gek niet, Xtreme. Maar dat mensen planten sneller in bloei trekken dan te wachten op de voorbloei is maar normaal (elke kweker zijn methode lees ik hierboven ). Dat kan toch 4-6 weken duren. Reken daarbij nog eens welke kanjers het worden als je ze die tijd geeft, kom je uiteindelijk toch in de problemen. Dus heel correct maar tevens ook eens kijken naar de situatie in z'n geheel. Met regulier zaad zie ik het nog goed komen. Met feminised zaad heb ik nog nooit zover gedacht of het zo'n grote invloed zou hebben qua stress op de plant (kan ik me wel inbeelden eigenlijk). Maar dan nog, hoe groot is die impact? Kan zowel heel groot als heel klein zijn (misschien iets om uit te testen...).

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke strain produceert het meeste THC???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Purple Haze View Post
                          Maar daar zal de intentie van dit topic niet gelegen hebben .
                          Ik denk dat de vraag alleen bestond uit in de opsomming van de hoogste THC gehaltes per plant
                          ( zou je dat willen weten : geavanceerd zoeken gebruiken in je zoekrobot en je hebt een hele listing)

                          Ik weet niet wat de intenties zijn van dit topic.
                          Kun je ons even toelicjhten Smoke_mR?

                          Gelukkig ken ik die methode ook om te zoeken.

                          Ik ben wel benieuwd als je een plant eerder oogst het THC gehalte ook lager is...
                          Kortom, als ik een high weedje rook, omdat deze eerder geoogst is, heeft deze dan ook minder THC?

                          Mijn intentie met het starten van dit topic komt eigenlijk voort uit een eerder topic. Daar werd deze vraag neergelegd.
                          Een opsomming met sterke weedjes mag altijd, maar vind leuke onderbouwing zoals het hoe en waarom ook mooi/leuk om te lezen.

                          Jullie zijn met de vorige posts dus al aardig op weg.
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke strain produceert het meeste THC???

                            ja , man , eigenlijk is dat oud nieuws .
                            Het THC-gehalte binnen een plant gedraagt zich in klokvormige curve
                            dus zelfs het moment van oogsten heeft invloed op het THC-gehalte .
                            Dit geldt toch voor buityen planten die twee meter en meer makkelijk worden . I s gelijkaardig met andere psycho-actieve gewassen .
                            Ik vind voor het moment mijn boek niet van Ed rosenthal anders zou ik je deze curve kunnen laten zien.
                            Bij de binnenkweek ligt dit iets minder uitgesproken ,
                            sommige worden inderdaad te vroeg g ebleoid en zin eigenlijk maar een top.
                            Plantje wilt alleen proberen zeker wat stuifmeel te vangen dus concentreert ze het naar het beste punt .
                            Nu , mijn binnenkweekjes zijn erg beperkt en misschien dat er mensen met meer ervaring op dat vlak misschien een andere ervaring hebben.

                            Blijft de vraag nu je antwoord hebt op het feit dat THC levels zelfs op 24 uur verschillen voor buitenplanten sowieso
                            waarom wil je dat weten welke de 'meeste' is ?
                            Wat wil je daar zelf mee bereiken?
                            Waarom zou het hoogste niveau het beste zijn?



                            ( dus je ziet , niet d e intentie van jouw vraag , anyway , I am listening )

                            Comment


                              #15
                              Re: Welke strain produceert het meeste THC???

                              Ja ik denk ook dat de Verschillende zaadbanken verschillende ijkpunten hebben (volgens doet greenhouse dit wel behoorlijk wetenschappelijk) en dat die vermelde percentages lang niet altijd kloppen, dan is nog de vraag, heeft t feminiseren van het zaad nog consequenties van de THC cbd cbn enz enz gehaltes....
                              En dan is nog je setup van doorslaggevend belang, welke lampen hoeveel, en watt, CO2 tank of niet, hoe goed is je luchtcirculatie
                              Gebruik je je voeding in de perfecte dosering (moeilijk want elke plant is anders met Andere behoeften) hydro, bio cocos steenwol, enz enz... En het belangrijkst hoe goed weet je wat je doet, en ben je in staat snel of Zelfs preventief in te grijpen..
                              Gebruik je uv lampen.....en dan nog weer de verschillende fenotypen....maar denk dat de goede zaadaanbieders een goed gemiddelde leveren en hun THC gehaltes daar ook op af stemmen, met soms een uitschieter naar boven, zelden naar beneden....
                              Mijn vraag was ook een beetje zoals Smoke... Kun je de wat minder sterke wiet, zo kweken dat het sterker is, en goeie sterke wiet kweken met een laag THC gehalte (en dan niet door te vroeg of te laat te oogsten)
                              En zijn die THC gehaltes nou meer afhankelijk van de kweker als van het soortje???
                              Over nog wat soorten, tangerine dream van Barney's (volgende maand bestellen)
                              En super lemon haze....ik heb nu net Jack herrer van greenhouse besteld....
                              En hawaiian snow, ook een knaller heb ik begrepen....
                              Iemand hier wel Es' hawaiian snow gekweekt of gerookt??
                              1
                              Ps op de rest reageer ik niet meer, was wel duidelijk wat ik er van vond....

                              Nuttin but luv

                              Comment

                              Bezig...
                              X