Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gewone zaden vs feminised zaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: gewone zaden vs feminised zaad

    tuurlik , in volle grond heb je de gehele aarde als buffer , das ff iets anders dan een potje . toch levert een pot van 25 liter een aardige back-up op .
    och , ik kan wel zoveel manieren van aanpak bedenken ,
    Zoals je zelf aangaf ,je hebt nog tijd dus ik ben benieuwd hoe je creativiteit gaat uitslaan van het jaar
    nog een aangename zoektocht verder .
    grtz
    PH

    Comment


      #17
      Re: gewone zaden vs feminised zaad

      Oorspronkelijk geplaatst door inti View Post
      bedankt voor jullie meedenken top!!

      Heb eigenlijk maar grond voor een plant of 5.
      Dus ik d8 als ik regulier zaad plant en daar zijn er 3 man van heb ik een slechte opbrengst.
      En tegen de tijd dat ik kan zien of t vrouwtjes zijn heeft t niet zo heel veel zin meer denk ik om dan extra in potten opgekweekte regulier zaad de vrouwtjes uit de potten te halen en dan in grond over te planten. Zag vorig jaar het verschil in de grond of in een pot echt tig x zo groot.

      Daarom zit ik nog een beetje te twijfelen.
      Ik redeneer hetzelfde: max 5 plantjes, dus regulier zaad kan tegenvallen, gezien de kans op vrouwtjes statistisch gezien groot is.
      Maar volgens mij zijn de verschillen binnen feminised seeds groter dan tussen feminised en regulier, bijgevolg koop ik persoonlijk gewoon zaad met een hoge yield, lekker smaakje en goede thc- gehalte. Vorig jaar had ik SLH staan, rokertje viel uitermate mee, lekker (sterk geurend) wietje! Die ga ik niet meer planten gezien ze redelijk laat afrijpte en het toen echt vochtig aan het worden was hier in het noorden. In spanje kan je die wel overwegen, of Tangerine Dream van Barney's lijkt me ook wel een interessante .
      Persoonlijk ga ik dit jaar voor LSD van Barney's, gezien de kortere floweringperiode en meer natuurlijke weerstand (guerilla).

      Khoop dat je er iets aan hebt .
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

      Comment


        #18
        Re: gewone zaden vs feminised zaad

        Je kan prima met vrouwelijk zaad werken.
        Al dat drama en indianenverhalen, ik heb van geen een fem zaadje of stek een herma gehad. Greenhouse, RQS, Omni White en nog ICE van een hobbykweker.
        Nu staan er 6 Omni White (vrouwelijk zaad) af te bloeien in een tent die zo lek als een mandje is.
        Hermaloos..

        Overigens heb ik in regulier zaad wel eens hermas gehad.

        Cheers,
        b.

        Comment


          #19
          Re: gewone zaden vs feminised zaad

          @ dissie thx voor je reactie !
          Ik begrijp dat slh geen knockout wietje is toch maar ff kijken bij barney's.
          Korte flowering is ook interessant maar ik zoek toch voornamelijk indica's omdat ik begrijp dat die meer knockout zijn dan sativa die meer spacy sociaal zijn.


          @ buizerd thx denk dat ik voor 5 vrouwtjes ga en een paar in potten regulier als backup en test laat nog wel weten waar de keuze op valt ga ook ff kijken bij de tip van buizerd
          sigpic

          Comment


            #20
            Re: gewone zaden vs feminised zaad

            Tja, SLH was wel redelijk sociaal en creatief, maar toch nog een groot luigehalte (bij mij althans). Maar overigens verschilt dat ook sterker van persoon tot persoon dan van wiet tot wiet.
            LSD is een voornamelijk indica, korte flowering, hoge yield. Wordt beschreven als 'trippy'-effect, dus kan eigenlijk beiden zijn.
            Wat je ook kan overwegen is 'Mataro Blue', vernoemd naar het spaanse Mataro. Heeft gelijkaardige eigenschappen, maar ken ik eigenlijk weinig van af.

            Grtz
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              #21
              Re: gewone zaden vs feminised zaad

              Ik heb met een hoop STS vrouwelijke zaden een meer dan goede run gedaan, Niet alleen met Omni's White !!
              (al heb ik daar nu even genoeg van, de hele avond aan het knippen geweest..............Bahhhhhhhhhhhhhhh, wat een troep, er komt geen eind aan)

              Succes HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #22
                Re: gewone zaden vs feminised zaad

                Succes met knippen hjm
                Is het glas halfleeg of halfvol?

                Comment


                  #23
                  Re: gewone zaden vs feminised zaad

                  Gratulations!

                  Comment


                    #24
                    Re: gewone zaden vs feminised zaad

                    Het leven is lijden, ik weet het zeker.
                    Vanavond weer die troep aan het knippen geweest, tering. Blij dat ik aan de wijn mocht.
                    De schaar wil niet meer open of dicht van die vette bende, wat een klere zooi.
                    Wat moeten mensen toch met die rommel?

                    Alaaf, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #25
                      Re: gewone zaden vs feminised zaad

                      Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                      Het leven is lijden, ik weet het zeker.
                      Vanavond weer die troep aan het knippen geweest, tering. Blij dat ik aan de wijn mocht.
                      De schaar wil niet meer open of dicht van die vette bende, wat een klere zooi.
                      Wat moeten mensen toch met die rommel?
                      Ach, als dat het negatieve lot is van de toegewijde grower nemen we dat er gewoon bij.
                      Teken dat je schaar niet meer open gaat is het teken dat je plantjes je graag gezien hebben .
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                      Comment


                        #26
                        Regular magazine, Re:gewone zaden vs feminised zaad

                        Uit een zakkie van 10 bouwdoos zaadjes, vind je een paar herma's in je tuintje. En dan ook nog zelf de schuld krijgen, ''Het zal wel stress geweest zijn'', van die beunhaas breeder die in ze omgebouwde slaapkamerkastje elke 3 tot 4maanden nieuwe verwijfde soorten afkweekt.

                        Te weten dat gezonde genes echt heel veel stress over een langere periode nodig om herma verschijnselen te kijgen, daarintegen heb je maar 1 foute breeder nodig om instabiele soorten, fem's en herma's op de markt te brengen. Jammer genoeg zijn er al veel meer dan 1 foute breeder.

                        En daarbij, veel belangrijker, ook nog (indirect) meewerken aan het uitroeien van soorten en de monipolisering van de zaden industrie.

                        Dat is niet echt cool toch.....

                        Vandaar Regular zaden..


                        ---------------
                        je leest 't in...Regular magazine
                        http://www.regularmagazine.nl
                        http://www.regularmagazine.be
                        http://www.regularmagazine.eu
                        http://www.regularmagazine.us

                        Ook op facebook
                        Facebook.com/regular.magazine
                        Last edited by dokkie; 20 October 2011, 10:52.

                        Comment


                          #27
                          Re: gewone zaden vs feminised zaad

                          de vraag naar gefeminiseerd zaad is zo groot , dat de grote vraag naar regulier zaad allang voorbij is
                          broodkwekers werken er liever mee als met regulier zaad
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                          Comment


                            #28
                            Re: gewone zaden vs feminised zaad

                            Dat is niet noodzakelijk monopolisering, dat is evolutie. Wil je monopolisatie voorkomen, koop dan zaden bij de kleinschalige breeder . Fem of niet maakt niet uit.
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                            Comment


                              #29
                              Re: gewone zaden vs feminised zaad

                              De fem zaden die ik heb gemaakt zijn geen van allen herma gevoeilig.
                              In reguliere Mata Hari heb ik echter wel eens herma's gehad. (Basic Seeds)

                              Het gaat allemaal over selectie van het kweek materiaal.

                              Grtz, HJM
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                #30
                                Re: gewone zaden vs feminised zaad

                                In jouw fem O. White, zit in ieder geval geen herma.
                                Geloof me, bij mij is het haast nooit stressvrij.. ;p

                                Grtz
                                B.

                                Comment

                                Bezig...
                                X