Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia Haze groei en bloei tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Amnesia Haze groei en bloei tips

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers

    Binnenkort zal ik mijn allereerste zaadjes bestellen via wietzaadjes.nl, namelijk de amnesia haze van soma seeds omdat ik heb gelezen dat dit een goede soort is in verschillende topics. Hypro schijnt ook goed te zijn maar ik heb toch gekozen voor soma.

    Het schijnt niet de makkelijkste soort te zijn om binnen te kweken omdat het makkelijk besmet kan raken met ziektes, pest en dat het planten zijn met een lange bloeifase. Veel mensen adviseren om de plant niet lang is groeifase te houden voor een binnenkweek om enorme hoogtes te voorkomen want de plant schijnt ook nog 1 tot 3 weken door te groeien in bloeifase.

    Nu vraag ik me af of het mogelijk zou zijn deze planten heel kort in groeifase te zetten en vervolgens veel eerder naar de bloeifase bijvoorbeeld na het toppen. Natuurlijk zijn andere tips ook altijd welkom voor het binnen kweken van amnesia haze. Ik voeg voor meer duidelijkheid een foto toe van mijn kweekruimte (berging in tuin) en hieronder mijn kweekspullen.

    Kweekspullen
    - 2 x 1500 watt Kingled Plus (werkelijk verbruik 600 watt)
    - Verse buitenlucht inlaat vent met een panty aan het einde van de buis om te voorkomen dat beestjes binnen komen.
    - Uitlaat vent gekoppeld aan 4 inch carbon filter om vuil binnenlucht + geur gefilter weg te voeren.
    - 2x Tijdschakelaar voor de lampen van action.
    - Ontvochtiger met 500 ML tank
    - Electrische werkplaats verwarming
    - Inkbird ITC-308 auto tempetaruur controller
    - Simpele ventilator met 3 standen van action
    - 5x 15 liter kweekpotten voor 5 plantjes
    - Thermometer en Hygrometer
    - PH meter voor water

    Grond + voeding
    - Plagron all mix of batmix
    - Plagron terra grow voeding
    - Plagron terra bloom voeding

    Ik zal over 1 a 2 weken wanneer ik definitief begin een kweekverslag aanmaken want ben momenteel op vakantie. IMG_20201002_165514.jpg IMG_20201001_163927.jpg
    Smoke weed every day

    #2
    Inlaat fan in de winter zeker niet gebruiken en helemaal niet met led.zou eigenlijk gewoon voor 600 watt hps gaan anders moet je ook gaan bij verwarmen met de lampen aan.voeding bij haze is max 1.2 a 1.4 voor beginners,pas bloeivoeding geven als ze al kleine knopjes gaan vormen meestal 10 dagen na 12 12 en zeker toppen want hoe groter en dikker de top hoe meer kans op toprot zeker in een tuinhuis.maar het is te doen heb er ook leuke kweken in gedraaid.verwarmde bij me een zibro kachel en peteroleum c uit belgie deed ik dag en nacht in de winter en de dames vonden het prachtig
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Waarom geen inlaatfan in de winter? Hoe zorg ik er dan voor dat vers lucht binnenkomt en wat bedoel je met 1.2 a 1.4 voeding?

    #3
    Die kronkel in je slang rechts eruit halen ​​​​​​.
    Scheelt weer wat voor je inblaas.
    Eneuh, met die 2 lampen ga je het hele oppervlak niet echt optimaal kunnen belichten denk ik zo. Maar er zal vast wwt onder groeien.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Die kronkels zijn van inlaatfan, die ga ik zeker nog losmaken, korter snijden en opnieuw vastmaken maar volgens joremfrank is inlaatfan in de winter niet nodig. Ik zal wachten op zijn reactie en als het zeker niet nodig is kan ik gelijk werk maken vanndie kronkels

    #4
    als het buiten vriest moet je geen koude lucht naar binnen pompen,dus in de winter geen actieve inlaat.1,2 tot 1.4 is de ec van je voedingswaarde die kan je meten met een ec meter die zijn niet zo duur en gaan best lang mee zo kan de voedingswaarde van je waterbeurten bepalen.voordat je ergens plantjes zet altijd effe test draaien dan kan je zien hoe warm en koud het word met licht uit en licht aan.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Oke dus ik kan die buis bij actieve inlaat demonteren zodat vers lucht binnenkomt via de rooster en dat het niet erin gezogen wordt?

      Ik ga gelijk ook een ec meter bestellen.

    #5
    gewoon de motor weghalen van je actieve inlaat en door de onderdruk die je krijgt als je de afzuiger van je filter aanzet komt er voldoende frisse lucht binnen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Kan ik niet gewoon de buis losmaken? Ik heb die inlaat motor met moeite gemonteerd.

      Bedankt voor deze super nutvolle info joremkrank.

    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Ik zou die motor er tussenuit halen je moet namelijk ervoor zorgen dat je een lagere luchtdruk binnen in de schuur hebt als erbuiten zodat via elke kier lucht naar binnen stroomt. Elke plek waar lucht naar binnenkomt kan geen lucht naar buiten en dus geen geur. Als je de luchtdruk binnen en buiten hetzelfde hebt gaat er geur via de kieren naar buiten

    #6
    als dat rooster geen licht doorlaat heb je de buis niet nodig.zou er een panty voor doen ivm ongedierte en insecten.we zijn op het forum om info te delen tochik kreeg het in me schuurtje met dik piepschuim tegen de wanden en plafon met 2 keer 600 watt maar net op 17 graden met de lampen aan.je moet echt gaan testen hoeveel je ledlampen de ruimte verwarmen met licht aan.temperatuur en luchtvochtigheid zijn in een schuurtje moeilijk onder controle te krijgen en elektrisch bij verwarmen is zonde van de stroom want die kan je dan beter gebruiken voor een extra lamp.omgevings temperatuur in de groei is ideaal 25 en 28 in de bloeibij de witte pomp in belgie verkopen ze petroleum c is goedkoop en je mag 240 liter in de auto meenemen.een kleine lazerkachel van zibro of tecto verbruikt als je ze 24 aanlaat tussen de 2 en 4 liter.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Dat is waar ook. Die rooster gaat zeker geen licht tegen kunnen houden. Dus ik laat die buis vast aan me rooster hangen. Maar ik koppel het wel los van de inlaat motor en dan vervolgens panty eroverheen.

      Ik had wel een test gedaan met lampen aan, inlaat vent aan en uitlaan fan met carbon filter ook aan. De luchtvochtigheid bleef toen op 45% en temperatuur op 23.5 graden.

      Als ik terug ben van vakantie zal ik een test doen zonder inlaat fan en kijken wat voor waardes ik dan krijg.

    #7
    Is het trouwens een schuurtje of zo'n berging onderin een flatgebouw ofzo?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Het is een schuurtje in me achtertuin.

    #8
    Het schijnt niet de makkelijkste soort te zijn om binnen te kweken omdat het makkelijk besmet kan raken met ziektes, pest en dat het planten zijn met een lange bloeifase.
    Grotendeels onzin !
    Het enige wat daar van klopt is dat ze langer bloeien.
    Bloeitijd 75-85 dagen afhankelijk van welke pheno je tegenkomt.

    Bij de Amnesia van Soma zijn er een paar phenotypes :

    Known Phenotypes:
    • short, compact, fastly blossoming, indica-dominant Phenotype #1
    • short, compact, fastly blossoming, indica-dominant Phenotype #3
    • short, compact, slowly blossoming, sativa-dominant Phenotype #1
    • long, stretched, slowly blossoming, sativa-dominant Phenotype #2
    De kans dat deze erg groot worden is in theorie dus niet zo groot
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Gelukkig! Wat een opluchting

      Trouwens ik heb geen idee welke phenotype dit is. Zie link van de zaadjes welke ik wil nemen.

      https://www.wietzaadjes.nl/merken/so...ze-soma-seeds/

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja dat weet je pas tegen het eind.
      Als een soort heel stabiel is heb je 1 pheno.
      Waar of wanneer je het ook kweekt, het is altijd dezelfde plant met dezelfde bloeitijd en topopbouw en smaak.
      Die soorten zijn er niet zoveel.
      Deze van Soma kent voorgenoemde pheno’s.
      Je hebt dus kans op 1 of meerdere pheno’s als je ze zaait.

    #9
    De clone only Amnees die ik al een aantal jaren kweek groeit wel drie weken lang door na geschakeld te hebben. Ik heb twaalf stekken op 150 x 150 meestal na 5-7 dagen al op 12/12. Zaad zou ik in dezelfde setting ontkiemen op 12/12.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Amnesia haze zaadjes van soma zijn best duur en als het gaat mislukken heb ik voor niks zoveel zaadjes gekocht. Maar ik wil ook kijken of me buren het gaan merken.
      Linkerburen rookt zelf ook en zijn relaxed.

      Rechterburen zijn oudjes en zijn schuur zit tegen mij schuur aan dus als hij in zijn schuur zit kan hij het gezoem van de lamp horen + afzuiging en ik weet ook niet of er wietgeur zal gaan naar zijn schuur.

      Vandaar enkel 5 planten en kijken hoe dat loopt.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wat geur betreft zal het niet uitmaken of je er vijf of acht hebt, dat moet je gewoon goed aanpakken.

    • ThePeaceMaker
      ThePeaceMaker commented
      Editing a comment
      Heb een 4 inch carbonfilter aangesloten aan een 4 inch uitlaat motorfan. Zie foto. Ik hoop dat dat gaat helpen wat betreft geur.

    #10
    Ik begin te twijfelen of ik direct vanaf begin 12/12 moet kweken of eerste 3 weken 18/6 en daarna 12/12.

    Sinds gisteren meer onderzoek gedaan naar 12/12 kweekvormen maar velen adviseren dit vorm van kweken niet.

    Men adviseert toch de 18/6 eerste 3 weken en vervolgens op 12/12.
    Smoke weed every day

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Alles valt of staat met de soort die je gaat kweken, het aantal zaadjes en de grootte van het oppervlakte. Als jij met slechts vijf gaat werken op 120 x 120 adviseer ik ook niet direct 12/12. Maar als het aantal zaadjes voldoende is om het oppervlak te vullen adviseer ik het met deze strain van harte!
      Last edited by Hork; 11 October 2020, 21:13.

    #11
    Hork duidelijk thanks!!

    Vandaag worden de zaadjes geleverd.
    Ik zal dus vandaag grond en voeding moeten kopen. Welke grond en voeding adviseer jij?
    Smoke weed every day

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Fles ph- groei , hoef je niet met poeder te kloten.

    #12
    Light mix en GHE floranova grow + bloom en pH min poeder.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #13
      De zaadjes zijn binnen, grond, perliet, groei, bloei voeding ook zojuist gekocht.

      Ik wil het niet verpesten, wat zou ik nu moeten doen?

      5x Amnesia haze feminized van soma
      5x Amnesia haze feminized van powerstrain
      3x Lemon haze feminized van wietzaadjes huismerk.

      ​​
      Smoke weed every day

      Comment


      • ThePeaceMaker
        ThePeaceMaker commented
        Editing a comment
        Dat was ik vergeten maar nu alles overgepot en bewaterd. Zaadjes zitten erin en licht staat op 18/6. Uit op 00:00 en aan op 06:00

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        En nu is het afwachten.. Heb er zelf ook net 4 gezaaid

      • ThePeaceMaker
        ThePeaceMaker commented
        Editing a comment
        Thanks Flip, zojuist ook een kweekverslag aangemaakt.

      #14
      Gijsch, kroket en ik zitten ook in regio Groningen trouwens.

      Hoooooi buurkwekker

      Comment


      • ThePeaceMaker
        ThePeaceMaker commented
        Editing a comment
        Haha niceee gro is growersss

      #15
      Goeie avond

      ik heb op 1 plek achterin mijn hok altijd een aantal planten die lager blijven

      Comment


      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Mindere ventilatie ?
        Misschien kouder op die plek?
        Niet genoeg licht?
        Misschien teveel water of te weinig ivm watersysteem zonder druk ventiel ?
        Dan heb ik de meest voorkomende dungen wel gehad denk ik
    Bezig...
    X