Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

    Korting op 420shop
    Foto Kweekverslag
    van zaadje naar vloetje

    Op de foto's hieronder staat info over ontkiemen, voorgroeien, groeien, voorbloeien en afbloeien.

    -------------------------

    EDIT: Dit verslag is niet afgemaakt, hier de groene link continukweek voor de nieuwe en betere versie;



    ------------- Continukweek 5 plantjes in 2 tentjes met Candy wietzaden ---------------------------





    oud:
    --------------------------------------
    Hardware:
    1 x voorgroeitentje 60x60x140 voor de groei met 1 lampje.
    1 x bloeitent 240x120x200 voor de bloei met 3 lampjes.
    In deze 2 tentjes totaal 5 Candylab plantjes die ik om de beurt plant en oogst.

    Software
    Candy Red : 100% indica feminised
    Candy Blond : 60% indica, 40% sativa feminised
    Candy White : 30% indica, 70% sativa feminised
    Attached Files
    Last edited by 123harry; 5 December 2011, 23:56.
    No-nonsens kweker

    #2
    Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

    Vervolg

    118.JPG
    120.JPG
    122.JPG
    124.jpg
    126.JPG
    128.JPG
    130.JPG
    131.jpg
    132.jpg
    133.jpg
    134.jpg
    135.jpg
    136.jpg
    137.jpg
    138.jpg

    Candy Lab wietzaadjes feminised
    Last edited by 123harry; 2 December 2011, 14:11.
    No-nonsens kweker

    Comment


      #3
      Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

      Candylab wietzaad. Candy Red, Candy Blond, Candy White.

      Vervolg van kweekverslag wietzaadjes ontkiemen naar toppie's oproken.

      139.jpg
      140.jpg
      142.jpg
      143.jpg

      wordt vervolgd .....
      Last edited by 123harry; 2 December 2011, 14:11.
      No-nonsens kweker

      Comment


        #4
        Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

        Vervolg Verhaal Candy Blond

        Het is tijd om te bloeien.
        145.jpg
        147.jpg
        148.jpg
        149.jpg
        150.jpg

        De grond in de pot is wat droog. Ik gooi er 10 liter water ph 6.3 met wortelstimulator bij.

        151.jpg

        Water geven:
        Ik hoor regelmatig dat mensen hun planten laten uitdrogen en dan in 1 x lekker veel water geven. Dat is niet ok, want je wortelgestel gaat daar dood van. Waarom? Als de plant dorst heeft gaan de wortelmondjes helemaal open. Als jij dan in 1 x heel veel water geeft sterven die mondjes af omdat de plant niet meer vocht op wil nemen dan ze aankan. Ze knalt dan in 1 x vol en wil dan niet meer drinken. Haar wortel-mondjes dichtdoen kan ze niet, het sterft dan echt af. Als het wat droger wordt gaan er pas weer verse aangroeien en open. Zo gaat dat door. Als je dus steeds te droog/te nat bent is de plant voordurend aan het herstellen.

        Hoe dan wel?
        Vuistregel: geef nooit meer dan 10% vochtvolume ten opzichte van je grondvolume.
        Met andere woorden: Geef een 10 literpot maximaal 1 liter per keer.
        Beter is als je 5% geeft, dus 1/2 liter per keer. Dat doe je zo vaak als nodig is, desnoods elke dag, of meerdere keren per dag.
        Een plant heeft voldoende vocht als je je vinger in de grond steekt en dat het dan net lekker vochtig is. Vlak na het watergeven mag het wat natter zijn, het gaat om het gemiddelde.
        De planten hierboven krijgen 5 liter per keer op een 50 literpot, 10% dus, maximaal. De twee grote krijgen dat om de ongeveer 2 dagen, en als het nodig is de volgende dag al. De kleinere doet nu een dag of 5 met 5 liter.

        Geef bij voorkeur water als het licht een uurtje of 2 aan is.
        Geef geen water in het donker.

        152.jpg
        154.jpg

        Candy lab wietzaadjes kweekverslag wordt vervolgd
        Last edited by 123harry; 2 December 2011, 14:12.
        No-nonsens kweker

        Comment


          #5
          Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

          Mooi en duidelijk verslag! Vooral de potmaten met lengtes wanneer ik jet geheel in de bloei zet is voor mij zeer prettig. Succes!

          GrZ Quattro

          Comment


            #6
            Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

            petje af, leerzaam!
            Bartjeboy
            Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
            Yoga en Japanse taal in Zutphen

            Comment


              #7
              Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

              Ik probeerde net de volgende serie foto's (12) van de bloeiende Candy Blond en Candy White te uploaden, maar helaas lukt dat niet meer.... moet nu via een url, en die heb ik niet. Ik probeer het later nog es....
              Last edited by 123harry; 2 December 2011, 14:12.
              No-nonsens kweker

              Comment


                #8
                Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

                Lees hier is Foto plaatsen
                Ps Mooi postje

                Gr Bella
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad


                  Ik heb steeds problemen met uploden foto's

                  Als ik achteraf een bericht wil bewerken om tekst tussen de foto's in te voegen loopt het zaakie soms vast.

                  Als dat gebeurd ben ik alles kwijt in dat bericht.
                  Zie het allereerste eerste bericht hierboven. Dat zag er anders uit..... nu zijn de pix ineens thumbs en de tussenteksten zijn verdwenen... ??? toch een kleine 2 uur werk. Het lukt me niet om het weer te krijgen zoals het was, en opnieuw beginnen heb ik ook geen zin in als ik weet dat dat weer kan gebeuren. Ik ben niet echt handig met dat upload en ander gedoe, ik vind het ook niet leuk. Kweken vind ik leuk.
                  Ik heb nog zo'n 40 tot 50 pix die ik wil plaatsen, ik wil graag achteraf als ik er tijd voor heb stukjes tekst invoegen om de foto's te verduidelijken. De juiste info bij de juiste foto. Ik ben daar nog wel wat weekjes mee bezig dus.

                  Terug naar een backup of een versie van de dag ervoor zou nog acceptabel zijn, maar in dit geval raak ik echt alles kwijt in zo'n bericht. Weg werk. Daarbij kan ik ook zelf natuurlijk wat stoms doen, en dat doe ik, maar dan kan ik dus ook niet terug....

                  Ik zou graag mijn foto's in 2 series willen uploaden ( groei / bloei ) en daarna veilig info tussenvoegen. Daaronder dan een gezellige discussie daarover...

                  wie kan mij helpen?
                  Last edited by 123harry; 2 December 2011, 14:12.
                  No-nonsens kweker

                  Comment


                    #10
                    Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

                    Nou ik krijg ook altijd die thumbs. Ik had je graag geholpen aangezien ik een zeer duidelijk en goed verslag vind. Ik hoop dat het je lukt. Anders een fotoalbum maken, kom ik hem ik je winkel bekijken .

                    GrZ Quattro

                    Comment


                      #11
                      Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

                      Dank je dat je het verslag leuk vind.
                      Ik hoop ook dat iemand dat upload en aanpas gedoe fixt.
                      Ik heb nog een hoop basisinfo over voeding geven die ik tussen de foto's wou plaatsen.

                      In het eerste bericht wat nu thumbs zijn stond een hoop additionele info over het ontkiemen van wietzaad. Ik stop bijvoorbeeld het zaad wat dieper dan wat ik elders lees. Ik heb gemerkt dat de planten dan beter gaan later. Al die info is weg.... balen.
                      Last edited by 123harry; 2 December 2011, 14:13.
                      No-nonsens kweker

                      Comment


                        #12
                        Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

                        Oorspronkelijk geplaatst door 123harry View Post

                        Ik heb steeds problemen met uploden foto's

                        Als ik achteraf een bericht wil bewerken om tekst tussen de foto's in te voegen loopt het zaakie soms vast.

                        Als dat gebeurd ben ik alles kwijt in dat bericht.
                        Zie het allereerste eerste bericht hierboven. Dat zag er anders uit..... nu zijn de pix ineens thumbs en de tussenteksten zijn verdwenen... ??? toch een kleine 2 uur werk. Het lukt me niet om het weer te krijgen zoals het was, en opnieuw beginnen heb ik ook geen zin in als ik weet dat dat weer kan gebeuren. Ik ben niet echt handig met dat upload en ander gedoe, ik vind het ook niet leuk. Kweken vind ik leuk.
                        Hoi Harry,

                        Je bericht / tekst / aanpassingen zijn niet weg, ik kan zien dat je jouw bericht tientallen keren hebt aangepast. ergens daartussen is er wat verloren gegaan denk ik (dit kan ik terug halen door je post history te bekijken)

                        nu zijn de pix ineens thumbs en de tussenteksten zijn verdwenen... ???
                        Je hebt de attachments waarschijnlijk niet inline gezet..
                        Met de database / server / upload systeem is niks aan de hand. Mocht je in de toekomst problemen ondervinden stuur me dan een berichtje!
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

                          Die candy White ziet er erg lekker uit!

                          Een goed en duidelijk verslag trouwens.

                          En ik deel je mening met het te droog laten staan of te veel water geven en die 10% van je pot inhoud.

                          Grtz

                          PS: Waar is die candy red dan? Ben daar wel benieuwd naar omdat ik graag indica's kweek
                          Last edited by THC Dude; 24 January 2011, 13:57.

                          Comment


                            #14
                            Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

                            Eej,

                            Ik heb even weinig tijd, maar ik fotografeer wel door hoor. ik verwacht de volgende begin feb te plaatsen. De Red wou ik eigelijk neer gaan zetten als de White nog een weekje of 3 moet. Die moet zo' 12 tot 14 weken bloei... dus nog even wachten.
                            Als iemand de fotoserie gemailt wil hebben...kan ook hoor.
                            Last edited by 123harry; 2 December 2011, 14:13.
                            No-nonsens kweker

                            Comment


                              #15
                              Re: Candy Lab Foto Kweekverslag wietzaad

                              heej 123.
                              ik ben van plan om te groeien in een 10liter en te bloeien in een 25liter, maar nu twijfel ik doordat ik dat bij jou zie of ik niet eerst een 3liter moet doen dan pas een 10,25.
                              heb je een tip wat ik t beste kan doen?
                              trouwens n mooi verslag ben abbonee!!
                              gr baf

                              Comment

                              Bezig...
                              X