Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

    @ HJM : ja jij snapte het toch meteen ^^ en ja ik probeer hiermee een lijstje te verkrijgen wr alle verschillende punten wel is worden genoemd, mr eerst die ervaringen en weetjes opbouwen en later kan er dan mss nog wat extra orde in geschept worden dmv ze te klasseren in aparte groepen

    in ieder geval thx,

    grts WW
    Vroeger stond hier iets anders

    Comment


      #32
      Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

      hey,

      okj hier zijn de volgende 2 merken uit de zadenbank v Alien (enkel de soortjes waar iets duidelijk vermeld staat)

      No Mercy Double FunNo Mercy Ice Queen : Een beetje extra voeding in verhouding met de gemiddelde soort is aangeraden.
      No Mercy Santa Maria F8 : Doordat het van origine een buitenplant is moet de plant getopt worden. Zou je dat niet doen dan zal de plant blijven doorgroeien en uiteindelijk bezwijken onder het gewicht van de toppen, die het dunne stammetje niet kan dragen.Let wel: de Santa Maria is een plant die wat extra voeding vraagt, maar je daar ook rijk voor beloont.
      Nirvana Seeds Swiss Cheese : This strain is mould-resistant and beginner friendly.
      Nirvana Seeds Kaya Gold : Kaya Gold is a hardy marijuana strain bred for rougher climates, making it suitable for novice indoor growers as well. Tending towards the cannabis sativa side, its plants grow big and tall yet finish flowering early. Kaya has a spicy flavour refreshingly different from Skunk and contains a moderate amount of THC. She is pest-resistant and can take the heat. Perfect for leaving some seeds somewhere with a GPS and finding great marijuana plants in autumn. Kaya Gold thrives in greenhouses as well.
      Nirvana Seeds Hindu Kush : # Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds California Orange Bud : CALIFORNIA ORANGE BUD is onder alle omstandigheden makkelijk te klonen en te kweken. Met een beetje extra aandacht kan er een grote opbrengst van goede kwalitijd worden behaald. Cannabis Cup winnaar 1989. CALIFORNIA ORANGE BUD is een goede keus voor zowel professionele als beginnende kwekers.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Citral : Grow difficulty: Experienced
      Nirvana Seeds Four Way : FOUR WAY is onder alle omstandigheden makkelijk te kweken met verschillende groeisystemen en makkelijk te klonen. FOUR WAY is goed bestendig tegen de meeste ziektes en is een goede opbrenger.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Haze 19 x skunk : Een gemakkelijke plant met een goede opbrengst, die door de skunk kruising vroeger klaar is.Grow difficulty: Experienced
      Nirvana Seeds Aurora Indica : Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Northernlight x Haze : De plant kan behoorlijk door groeien,en de bladeren en de toppen zijn mooi lichtgroen. Net als alle andere HAZE soorten vereist deze soort veel aandacht en geduld.Grow difficulty: Experienced
      Nirvana Seeds Haze : Grow difficulty: Experienced
      Nirvana Seeds Northern Light : Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Skunk Special : Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Skunk # 1 : SKUNK#1 is een gemakelijke plant die veel kan hebben en het goed doet in zowel de kas als onder lampen.Grow difficulty: Easy (Good for beginners)
      Nirvana Seeds Special : Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Ak-48 : AK-48 is een vroegbloeier en kan onder goede omstandigheden in 48 dagen geoogst worden.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Blue Mystic : Grow difficulty: Experienced
      Nirvana Seeds Bubblelicious : Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Ice : Fastastic for hydro and soil applications.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Pure Powerplant PPP: Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds White Rhino : Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Snow White : Goed geschikt voor zowel hydro als aarde.Grow difficulty: Easy (Good for beginners)
      Nirvana Seeds Chrystal : Makkelijk te drogen en te kweken.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Papaya : PAPAYA is een snel groeiende,ziekte bestendige en meestal vroeg bloeiende plant.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds White Widow : Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Skunk Red Hair : Grow difficulty: Experienced
      Nirvana Seeds SuperSkunk : Makkelijk te kweken en te clonen.Makkelijk te oogsten dank zij mooie toppen en niet al te veel bladeren.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Seeds Masterkush : Dit is een van de weinige tetraploide soortjes!!!Een sterke en makkelijke plant voor zowel binnen als buiten of balcon,bio of hydro.De geur van MASTER KUSH is zacht mossig en de toppen roken zoet weg.Grow difficulty: Easy (Good for beginners)
      Nirvana Seeds Afghan : Grow difficulty: Easy (Good for beginners)
      Nirvana KC33 X Masterkush : De plant is sterk en schimmel bestendig en makkelijk te clonen.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Swiss Miss : Deze Miss kan goed tegen koude vochtige nachten op grote hoogtes.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Early Special : Early Special heeft een krachtige bloei en is redelijk plant ziekte bestendig. Deze soort is aan te raden voor beginners. Vroeg klaar!Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Early Misty : .Zij kan lage temperaturen weerstaan en is niet schimmel gevoelig,maar pas op want vanwege de grote bladerdichtheid kan er soms top rot onstaan.Grow difficulty: Easy (Good for beginners)
      Nirvana Early Girl : Early girl is makkelijk te kweken en is niet al te sterk dus ideaal voor beginnners.Onder goede omstandigheden kan zij wel 2 meter worden.Early Girl bied redelijk weerstand tegen schimmmels en plant rot.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana Durban Poison : Grow difficulty: Easy (Good for beginners)
      Nirvana Hollands Hope : Dit is een ideale buiten plant die gewend is aan koude en natte nazomers dus ideaal om buiten te kweken.DEe plant is niet zo schimmel- gevoelig en redelijk ziekte bestendig dus ideaal voor beginners,maar vele kwekers kennen ze al jaren en daaronder is zij zeer geliefd.Grow difficulty: Moderate
      Nirvana New Purple Power : We hebben New Purple Power ontwikkeld om een beter resultaat te bereiken voor buiten,minder schimmel gevoelig,vroeger klaar en meer opbrengst.Grow difficulty: Moderate

      kj dus persoonlijke ervaringen ivm deze soortjes of andere, graag even iets over zeggen =)

      grts WW
      Vroeger stond hier iets anders

      Comment


        #33
        Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

        Opsomming van mijn laatste planten:

        Early Misty, enkele jaren jaren achter elkaar gekweekt.
        Gemakkelijke plant, enige nadeel is de dichte buds zoals omschreven. Vaak toprot bij nat najaar, voor de rest sterke plant en kan ze goed tegen kouder weer.

        Goede opbrengst en een milde roker, geschikt voor overdag.

        Nadia, super buitenplant uit Denemarken.
        Zeer gemakkelijke plant en goede opbrengst, lekker rokertje!!!
        Mijn favoriet!

        Danish Gold, ook een Deen. Gemakkelijk en goede opbrengst.
        Sterk rokertje na mijn mening, je blijft hoesten...
        Een nadeel; een verschrikkelijke stinkerd. De buds geven een zo sterke wietlucht af, dat na 5 minuten je hele huis meurt....

        Biddy Early.
        Helaas niet early en gesnaaid door de blauwen.
        Wel vette toppen, maar vind het een moeilijkere plant.
        Niet windbestendig en gevoeliger voor stamrot.

        PP.
        Ook geen heel gemakkelijke, wel sterke plant!
        Vind het een aanrader, goed rokertje naar mijn ervaring.
        Ook gesnaaid door de blauwen.

        P.S
        Dit schrijven is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen, dus hoe anderen dit ervaren kan verschillen!


        Last edited by ceBep; 23 February 2011, 10:28.

        Comment


          #34
          Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

          @ vale: thx voor de toevoeging van je ervaringen met je voorbije soortjes =)
          grts WW
          Vroeger stond hier iets anders

          Comment


            #35
            Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

            Ik had vorig jaar Big Devils (autoflower) en die deden het goed totdat de nazomer kwam met veel regen en toen kwam er budrot. Ze hebben harde windvlagen goed doorstaan voor de rest had ik er weinig omkijken na en toch nog een redelijke oogst. Dit was de 1e keer dat ik kweekte.

            Comment


              #36
              Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

              ik vind het een leuk idee, zo'n lijstje,
              alleen zou ik het een stuk overzichtelijker maken, (of ben je nog niet klaar?)

              de mensen die zo'n lijstje gaan gebruiken hebben denk ik ook geen zin om elk soortje af te gaan tot dat ze het woordje ''makkelijk'' tegen komen
              dus een lijst indelen in moeilijk en makkelijk en dan de soortjes daar onder..

              is maar een idee. ik weet niet of je het zou wou laten of dat je nog bezig was met info verzamelen..
              sigpic

              Comment


                #37
                Re: Welke soortjes zijn volgens jullie makkelijk/medium of moeilijk om te kweken?

                at jrgong99, Dan heb je die bigdevils wss te laat gezaaid.

                Comment

                Bezig...
                X