Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

danish duck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    danish duck

    Korting op 420shop
    Via leuke ruilmoment ben ik aan wat danish duck gekomen.
    Nu klinkt de naam al leuk, maar veel info is er nog niet over te vinden ,
    Zo heb ik ondervonden dat het kruising is van (duckfootx lowsnow) x danish gold door Vale . of dat denk ik toch .

    Is er wat meer info van dit zaadje? hij gaat deze zomer waarschijnlijk op buitentocht dus ben wel benieuwd naar de resultaten

    chrs


    (wist niet in welk deel dit moest, dus verplaats het maar als het fout zit ! )
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    #2

    Comment


      #3
      Re: danish duck

      thx!

      ik zal na de zomer eens mijn ondervindingen van deze mysterieuze plant hier neerpennen , want veel is er precies niet te vinden !

      chrs
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: danish duck

          die duckfoot zelf is volges mij wel een ideale geurilla plant, maar dit is dus een mengeling ook nog met lowsnow en daarna met de danish gold,
          ik ga van de zaadjes die ik heb verslagje maken en hopen dat ze de bos overleven

          thx vo de duckfoot info btw !

          chrs
          --------------------------------------------
          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
          ik voel me een geurillaboer

          Comment


            #6
            Re: danish duck

            Zal je verslagje zeker volgen. Misschien dat Vale er meer van weet die weet redelijk wat over deense soorten en zwerft ook regelmatig deense fora's af.

            Comment


              #7
              Re: danish duck

              Deze kruising is idd afkomstig uit mijn keuken!
              Ik zal proberen alle info die ik weet hier neer te schrijven, dit alles naar mijn weten:

              Moeder:
              dan.gold: (guerilla gold x danish passion) f3 canadian and danish genetics. mostly indica
              Dus een stabiele kruising!

              Vader:

              Duckfoot x Low Snow F1.
              Een niet stabiele kruising!
              (lowsnow is een kruising van lowryder x snow white)

              Waarom de LR gekruist is met de SW is onbekend, kan het niet terugvinden. Witte soortjes zijn geliefd, misschien gekruist om het klein te houden voor onopvallende of guerrillakweek????

              De reden waarom de Duckfoot gekruist is, is mij wel bekend; Duckfoot ontwikkelt door Wally zoals monty beschrijft, is een ideale stealth guerrillaplant, daar deze de kenmerken niet heeft van de duidelijke wietplant, een groot voordeel.
              Een groot nadeel is de lange tijd die nodig is tot afbloeien! Vandaar dat deze gekruist is met een andere soort.
              De f1 is dus de eerste kruising en niet stabiel qua uitkomst. Beide eigenschappen van de ouders kunnen terugkomen in de volgende generatie!

              Komen we terug op de Danish Duck.
              DG en DF-LS komt samen in de naam Danish Duck, in mijn ogen een correcte naam voor deze f1 kruising.
              Wat er uit gaat komen is dus een verrassing, net welke ondersoort het meest overheersend gaat worden.

              Nog ff de laatste info:
              Gemaakt voor buiten, binnen kan ook want de ouders staan ook in Deense binnenkweken,
              geslachtvertoning in juni,
              reguliere zaden,
              oogstklaar eind september, begin oktober.
              kiemkracht uitstekend, uitkomst onbekend....

              Wil je meer weten over genetica en stabiliteit.. zelf ff zoeken op het internet!
              Last edited by ceBep; 18 March 2011, 22:05.

              Comment


                #8
                Re: danish duck

                dus het is echt nog in testfase???
                ms wel uitstekend voor in men serre,, de weersomstandigheden in denemarken zijn die kouder dan hier of juist warmer,,
                ik hou je op de hoogte want ik ga ze in me serre houden denk ik ,

                gtrzz
                Last edited by B27; 18 March 2011, 22:11.
                chill and good vibes grtzzz B2

                Comment


                  #9
                  Re: danish duck

                  Ff stukje genetica gekopieerd :

                  De zaden uit de eerste ouders noemen we F1’s ‘’Filial 1’’ (First generation), de eerste generatie. Deze zaden hebben 50% genen van beide ouders.
                  Sommige lijken op de sativa andere op de indica, wat we pheno types noemen, engels voor fenotype.
                  Het fenotype is het totaal van alle waarneembare eigenschappen (kenmerken) van een plant. Het is het resultaat van de genetische aanleg (het genotype) van de plant en de invloed daarop van zijn omgeving.

                  Veel f1 worden door ontwikkeld naar hogere f'en,maar dat kan pas na een f1
                  Een f1 is geen tester, maar een echt zaadje !

                  EDIT:
                  Last edited by ceBep; 18 March 2011, 22:26. Reden: edit

                  Comment


                    #10
                    Re: danish duck

                    heb hier dus een onstabiel soortje liggen ! Ben er best tevreden mee, nu ik vooral nieuwschierig ben naar de resultaten en al komt er ma 1 gram af maakt het mij niet uit ,

                    dit maakt het voor mij nog interresanter om deze eens te testen, ik was van plan er 2 binnen te houden en de andere buiten, maar aangezien ik nog geen volwaardig setupje heb ga ik ze allemaal buiten zetten en zien hoe ze het doen !

                    moest er een man tussenzitten zal ik ze gewoon hun gang laten doen, dan kan ik volgend jaar nog eens verder hiermee!

                    thx vo de info, khoop dat het een leuke run gaat worden !

                    chrs
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

                    Comment


                      #11
                      Re: danish duck

                      Instabiel in de zin van welke kant je zaadje gaat kiezen pappa of mamma kant: Ja .
                      Instabiel qua opbrengst: onwaarschijnlijk dat de opbrengst 1 gram gaat worden bij de vrouwelijke kant

                      Comment


                        #12
                        Re: danish duck

                        Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                        Instabiel in de zin van welke kant je zaadje gaat kiezen pappa of mamma kant: Ja .
                        Instabiel qua opbrengst: onwaarschijnlijk dat de opbrengst 1 gram gaat worden bij de vrouwelijke kant

                        haha, ik bedoelde eigenlijk dat ik al tevreden ben als ze het gaan overleven , gaat dan ook mijn eerste kweekje worden !
                        --------------------------------------------
                        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                        ik voel me een geurillaboer

                        Comment


                          #13
                          Re: danish duck

                          Goed vertrouwen is een 1e vereiste!
                          Zodra je je 1e kweek begint krijg je het al, hoe fokked op het ook gaat verlopen, zodra het eind in zicht is geweest, heb je een proces doorlopen wat je vertrouwen geeft in een 2e.... BELIEVE!


                          Comment


                            #14
                            Re: danish duck

                            mooie toespraak welliswaar, i'm a believer !!!
                            every little thing is gonne be allright
                            --------------------------------------------
                            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                            ik voel me een geurillaboer

                            Comment


                              #15
                              Re: danish duck

                              Zo ist en noit aans.......

                              Comment

                              Bezig...
                              X