Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek zaad wat tegen lage temp kan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik zoek zaad wat tegen lage temp kan

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik zoek een fem soortje die tegen kou kan ( krijg het niet warmer dan 20/21g nu) en makkelijk te kweken is enz.

    Het moet wel echte bank hanger zijn, echt een stonend wietje,
    Meeste indica, korte bloei tijd.
    Niet van die dure zaadjes boven de 10eu p.s aub
    Iedeeen?

    Dani

    #2
    https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...-klimaten-n469

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Dat zijn autos, ik kan ook googlen Ik zoek FEMINISED. Kan ik misschien een buitensoort gebruiken?

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Kijk hier op
      Wietplant winterhard
      Antwoord gekregen van Sensi Seeds
      zie hier

      Autoflowers zijn zo winterhard dat ze goed zullen groeien zolang de omstandigheden boven het vriespunt blijven. Autoflowers zijn over het algemeen vorstbestendig, maar permanent bevroren omstandigheden zijn zelfs voor de meest winterharde plant te veel om te verdragen.
      Denk eraan dat als de temperatuur onder de 4°C is, water de wortels kan bevriezen, dus het is beter om je plant te voeden als de temperaturen hoger zijn.
      Zet uw plant in direct zonlicht op een plaats die minstens 8 uur zonlicht per dag krijgt.

      Veel plezier en vertrouwen. Je kunt het!
       
      Top 9 Tips for Growing Cannabis Outdoors
      Growing cannabis outdoors: pots or open soil?

    • KingOfTheBongo
      KingOfTheBongo commented
      Editing a comment
      Ik las geen fem soortje😅
      Dacht dat moet simpel zat zijn.
      Net wakker, sorry man haha

      Buiten dat kunnen gewoon de meeste wel kweken bij 20/21 graden.
      Zolang je die warmte ook in de nacht beetje vast kan houden.
      Bij beetje Google en hier op forum lezen was je ook tegen gekomen dat mensen nu ook kweken met de temperatuur.

      Het is op het moment met lamp uit in me tent 18, lamp aan 21/22.

      En dan buiten dat heeft bijna iedere zaadboer een filter waarbij je het klimaat kan selecteren.
      Pagina's aan informatie, allemaal te Google trouwens.

      Succes met je zoektocht!
      Last edited by KingOfTheBongo; 9 January 2022, 11:12.

    #3
    Alle zaden houden van een constante temp, bij voorkeur op 4°, zo kun je ze het best en langst bewaren. Haal ze daarom alleen uit de koelkast wnr nodig..
    Kiemtemp liefst ook stabiel, en tussen een 18-22° houden wnr mogelijk
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Lekker bezig we zijn hier voor onder andere voor de gezelligheid


      Dat zijn autos, ik kan ook googlen Ik zoek FEMINISED. Kan ik misschien een buitensoort gebruiken?


      Snap je mijn vraag wel? Ik zoek een stonend soortje om neer te zetten binnen

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ik dacht je titel te snappen

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Bij voorkeur op -15 of -20 graden C. Zo kun je ze het best en het langst bewaren. In moderne koelkasten zitten veel ontvochtigers, die trekken het zaad langzaam droog. Ook is er soms condensvorming als de lucht warmer is dan de zaden en daarnaast heb ik regelmatig een komkommer of iets dergelijks die in soep veranderd is in de groentelade. In de vriezer is water bijna altijd helemaal bevroren en vindt veel minder verdamping plaats. Wietzaad kan prima tegen vrieskou.
      In een koelkast zit je bewaartermijn op ongeveer 6 jaar. In de vriezer dicht bij de 60 jaar.

    #4
    Zolang je die 20 a 21 graden houdt dan kunnen alle soortjes afgebloeid worden lijkt me.

    Makkelijk te kweken bestaat niet. Neem plantjes die wat rapper zijn. Dan kan er minder misgaan.

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Ik ben bang dat het te koud is voor o.g kush van rqs om te beginnen.

    #5
    Alle buitensoortjes kunnen ook gewoon binnen.
    Wat doet je temperatuur met de lamp uit?
    20/21 graden is helemaal niet slecht.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Wat mag de minimale temp op de grond bij de wortels zijn eigenlijk?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      -2, daaronder leggen ze het loodje. Waarom niet bij 0? Of -1? Omdat de plant veel suikers bevat die bevriezing voorkomen.

    #6
    Alles boven 4 is niet dodelijk. Ergens tussen 15 en 30 is goed. Hangt er allemaal een beetje van af hoe en wat.

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Dan ga ik het gewoon een kans geven. Dank!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Met de aantekening dat ze liever niet meer als 10 graden verschil ervaren tussen dag en nacht

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mwah, 18 graden verschil overleven ze best onder de juiste omstandigheden

    #7
    dat en met de final stages van bloei , wilt frissere nachten wel de paarse feno er bij velen uit halen

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Te koud maakt dat steeltjes en blad paars kunnen worden ook. Maar dat is verder niet dramatisch.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Het is geen paarse feno als temperatuur een invloed moet hebben om ze paars te kleuren. Een paars fenotype is paars omdat die anthiocyanen e.d. aanmaakt onder normale, warme omstandigheden. Elke groene feno is paars te krijgen namelijk, als je maar met de temperatuur blijft stunten - of gigantische stikstofblokkades veroorzaakt. Ik heb er ooit eentje zwart gekregen, die tijdens het drogen gewoon weer groen werd.

    #8
    Het is idd zoals LR2 zegt als je paarse wiet wil heb je een soort nodig met een paarse pheno anders behoud hij zn kleur niet echt als hij droog is.
    QNQ heeft in het verleden eens een paarse strain gemaakt een kruising met dj shorts blueberry, die planten werden paars ongeacht de temp.
    Dat is trouwens zo bij al die kleurrijke strains je moet geluk hebbn dat je de juiste pheno hebt/vindt, niet alleen voor de kleur trouwens maar ook de smaak is afhankelijk van de pheno die je hebt je kan bijvoorbeeld 3 blueberry's zettn waarvan er uiteindelijk maar 1 is die fruitig smaakt
    My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

    Comment

    Bezig...
    X