Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kruisen van Autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kruisen van Autoflowers

    Korting op 420shop
    High all,

    Hoe is het met jullie? niet zo heel mooi weer vandaag dus ben ik hard aan het denken,

    Ik heb een paar Lowryder #2 zaadjes van "Damn Nice" gekregen en een paar zaadjes van Vale AK-Snow deze zijn beide autoflower, als ik ze beide kruis met elkaar zijn de zaden dan nog autoflower seeds? of wordt het een plant die na 12/12 pas gaat bloeien,

    en dan nog iets, als ik de autoflower kruis met een reguliere plant, krijg ik dan een plant die ook autoflower is ? of krijg ik dan een laag soortje met beide kenmerken maar die regulier is.

    greetz

    Keza
    Long time ago, Back on track.

    #2
    Re: Kruisen van Autoflowers

    De kruising auto * auto zal wel autoflowers opleveren. Wat de kruising niet auto * auto oplevert is moeilijk vooraf te voorspellen. Is de auto factor dominant ten opzichte van de niet auto factor of recessief? De merk je pas zodra je met de gekruiste zaden gaat kweken. In ieder geval zijn er door zaadleveranciers auto-zaden uit de markt genomen omdat ze toch niet stabiel auto waren.

    Comment


      #3
      Re: Kruisen van Autoflowers

      bedankt voor je reactie Xtreme
      hoe kan de autoflower factor dan dominant zijn Xtreme ? het is dan toch allebei 50% ?
      Ik ga het testen, en anders ga ik auto * auto proberen

      greetz

      Keza
      Long time ago, Back on track.

      Comment


        #4
        Re: Kruisen van Autoflowers

        In de erfelijkheidsleer wordt de manier van doorgeven van de erfelijke factoren geclassificeerd. Er bestaat dominante, recessieve, intermediaire en geslachtsgebonden vererving. Voor dominantie en recessie moet het woord Mendel eens googelen. Die heeft heel duidelijke proeven gedaan en vastgelegd met gele en groene erwten.

        Comment


          #5
          Re: Kruisen van Autoflowers

          Is de auto factor dominant ten opzichte van de niet auto factor of recessief?

          Deze is recessief, vandaar dat ze vrij moeilijk te kweken zijn (Tenminste, dit heb ik me ooit door een eigenaar van een seedshop laten vertellen die zelf aan het experimenteren om zijn eerste AF soortje op de markt te brengen)
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Kruisen van Autoflowers

              Ik acht het ook niet uitgesloten dat de autofactor afhankelijk is van het geslacht. Stel dat je een vrouwtje hebt met de autofactor in beide X-chromosomen en je kruist dit met een mannetje met zijn niet autofactor in het X-chromosoom. Als de autofactor recessief is zullen de vrouwtjes niet auto zijn, dus ze bezitten de dominante niet autofactor in het ene X-chromosoom en de ondergeschikte autofactorin het andere X-chromosoom. De mannelijke nakomelingen hebben dan uitsluitend in hun X-chromosoom de autofactor en moeten dus autoflowering zijn. Immers, het Y-chromosoom bepaalt alleen het mannelijke geslacht. Terzijde: ik moest mijn eigen tekst drie keer nalezen om het te kunnen bevatten.

              Comment


                #8
                Re: Kruisen van Autoflowers

                Geslachtsgebonden AF-eigenschappen zijn wel een leuk gedachtenexperiment, maar uiteindelijk is het een in de natuur voorkomende (en dus uit noodzaak of toeval geboren) eigenschap > met dat in het achterhoofd is het weer moeilijk voor te stellen dat die AF-eigenschap heeft kunnen overleven > de dames zouden bv veel eerder gaan bloeien dan de heren, met als gevolg geen effectieve bevruchting. Daar valt natuurlijk uitgebreid over te discusseren Het lijkt me meer een soort ingesleten gewoonte, een aanpassing op de omgeving die vaste grond heeft gekregen.

                De data van een prof. zaadkweker zou veel duidelijk maken hier > met name F2-aantallen met AF-eigenschap na een kruisingsexperiment. Als de aantallen groot genoeg zijn kan je aan de hand van de onderlinge verhoudingen wel een indruk krijgen op wat voor manier AF-eigenschappen overerven. Helaas, hier gaat de nieuwsgierigheid in conflict komen met de harde realiteit > een goed uitgevoerd experiment om dit verder uit te zoeken bijt als snel het idee van "hobby" en zal ook niet in goede aarde vallen bij oom agent. Daar zou evt mbv van een "combined effort" (oftewel samenwerkingsprojectje tussen meerdere kwekers) wel een mouw aan ta passen zijn > lage aantallen per kweker maar door combinatie van aantallen toch een redelijke basis voor analyse, ongeacht verschillen in kweekomstandigheden per kweker.
                Last edited by moreweed; 28 April 2011, 00:36.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                Bezig...
                X