Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet doorheen de jaren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wiet doorheen de jaren

Korting op 420shop
    Ik zou op een manier willen komen tot een database van hoe wiet geëvolueerd is doorheen de jaren. De motivatie hiervoor is nostalgisch deels, maar ook om het beter te begrijpen wat de impact is van het veredelen over de jaren.

zoiets in de zin van begin tot einde, want het begin van waar ieder mens zijn verhaal met wiet begon, is niet bij het begin van wiet.

Eerder in de zin van , begon je te roken op dat moment , op die locatie in de wereld, wat was het beeld dat de wiet toen had. En vanwaar kwam het en hoe is het geevolueerd.

Het jammerste is dat we de volledige synergie van alle stoffen erin niet herkennen, nog voor een lange tijd . Het blijft bestaan zonder nuance. Het beste van ons kunnen is nu thc : cbd ratio , terpenen, en een paar varianten van cannabinoiden zoals thc a en thc v . Zoveel is nog niet geweten maar deze basis is toch al sterk genoeg om een evolutielijn te kunnen optekenen.

Is er terug te vinden welke soortjes de markt overspoelden in bepaalde jaren ? Zoiets als met wat ben je opgegroeid vs wat het nu is.

Ik had toen, en nu nog te weinig kennis erover. Zijn er boeken of papers die dit aankaarten? De geschiedenis is redelijk duidelijk, de oorspronkelijke landrassen die men begon te veredelen , op kwaliteit, smaak, effect, en resistentie, zoals alles veranderd als je kijkt naar het verhaal vd wilde appel bijvoorbeeld.

Tussenin wou ik zeggen, als de wiet zolang geleden maar een fractie had van het effect nu, hoe kwam het dat men het enkel gebruiktte voor rituelen, en medicijn ? Hoe high kwam men dan ? Dat toont deels aan dat wij meeevolueren met die hogere waardes. Highest form of co- evolution

Men zegt 500 miljoen jaar geleden er al landrassen bestonden, en dat thc van 4 % naar 35 gegaan is in 30 jaar, 2 basis feiten ? Aan oorsprong van mn vraag. En hoe langer het internet bestaat, hoe minder info ik vind, ik kijk wss niet juist?

de genetica database vertelt hoe de veredeling gebeurde, maar gaat men ergens dieper in , in de samenstelling van de wiet zelf overheen de jaren is mijn uiteindelijke vraag en als ik een deep dive wil doen in dit onderwerp , hebben jullie aanraders?
    Ganja always does the trick.
Bezig...
X