Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in de serre, welke soort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken in de serre, welke soort?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Deze zomer ga ik eens proberen om bij mij thuis in de serre een plantje bij te zetten om te zien wat dat geeft. Alleen welke plant dat precies moet worden weet ik niet. Ik kweek wel eens in een kast, maar dan meestal autoflowers. In de serre is in de lengte en breedte alle plek van de wereld, en het dak is schuin aflopend van 1.7m naar 2.2m. Ook in de hoogte dus redelijk wat plek, en autoflowers blijven toch wat klein. Ik hoopte door de grote ruimte toch op een grote plant met redelijk wat opbrengst. Omdat ik zelf ook heel graag sativa rook en dit op zich ook grotere planten worden dacht ik meteen daaraan.

    Hebben jullie misschien voorbeelden van goed groeiende, lekkere sativa's? Of raden jullie misschien toch iets anders aan?

    Verder vroeg ik me ook af hoe het juist zat met de temperatuur en luchtvochtigheid in de serre. Ik lees wel eens dat dat een probleem kan zijn, en dat de temperatuur niet boven de 30 graden mag uitkomen. Er zijn wel twee ramen en een deur aan de serre die open kunnen staan, maar als het zoals vorige zomer buiten al 34 graden is, dan is het in de serre natuurlijk nog een stuk warmer... Ramen open of niet.

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Kweken in de serre, welke soort?

    Waaier erin vinden ze nog lekker ook mits de serre waterdicht is natuurlijk.
    Als je echt een goede plek heb met die serre zou ik alles goed plannen.
    Kunnen leuke oogsten zijn met zeer smakelijke wiet.
    Je planten sowieso niet tegen het dak aan laten groeien misschien een vaste bak maken op wielen en dan scroggen.
    Kun je als het echt te warm word voor de deuropening zetten.
    Ga je hier van verslag doen?
    Succes alvast.

    Comment


      #3
      Re: Kweken in de serre, welke soort?

      En met een serre bedoel je een aanbouw met veel glas aan het huis of bedoel je een kas ?
      Belgen en Ollanders leggen dat nog wel eens verschillend uit.

      35 Graden onder glas is wel erg veel en dat is in de volle zon ?
      Als ze niet in direct zonlicht staan kan het wel, en ramen/deur open natuurlijk.

      Bij een kas kun je het glas kalken, dan blijft het ook wat koeler.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Kweken in de serre, welke soort?

        Bij ons noemen we een aanbouw met veel glas aan het huis 'een veranda'


        Er zijn wel enkele topic's terug te vinden ivm serre kweekjes (met heel grote opbrengst )
        Eens zoeken op het forum. Zelf geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen.
        Grtz
        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
        Jack Herer in scrog
        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

        Comment

        Bezig...
        X