Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wiet voor op de Antillen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke wiet voor op de Antillen

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Research is belangrijk, bezint eer ge begint zullen we maar zeggen.

    Ik wil dus graag wat zaadjes bestellen in Nederland en deze naar de Antillen laten komen. (Hoe het hier te krijgen heb ik al bedacht)

    De grote vraag is wat gaat het hier doen. Om voorop te stellen ben ik een leek op het gebied van cannabis. Wel wat gerookt hier en daar toen ik in Nederland zat maar daar blijft het ook bij. Na wat onderzoek blijkt dat de sativa's het dicht bij de evenaar het best doen. Dus ben ik op zoek gegaan naar sativa's. Best lastig, de meeste zijn gekruist met indica's vanwege de betere eigenschappen voor de kweek in europa.

    Wat betreft het klimaat is het hier dus een stuk anders. Om en nabij 12/12 wat licht betreft. Temperatuur ligt ook meestal rond de 31 graden en in de avonden wat lager.

    Dus de hamvraag is, heeft iemand suggesties om een keuze voor mij wat makkelijker te maken?

    Ohja, bij de lokale wietboer aankloppen gaat niet werken hier. Moet je er echt meer voor in de scene zitten.

    #2
    Re: Welke wiet voor op de Antillen

    Sativa's. Landrassen.
    Die komen van gebieden waar het altijd 12/12 is.
    Panama, Colombia, Mexico...soortjes van ongeveer dezelfde breedtegraad.

    Mgoed, er zijn inderdaad duizenden soortjes met Sativa erin, dus keus genoeg denk ik.
    Ik ga ze niet allemaal noemen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Welke wiet voor op de Antillen

      Voor maar een voorbeeld te noemen heb die hier zelf ook liggen en is een landras en echte sativa Brazil Amazonia. Je moet maar eens wat opzoekwerk doen of deze ook past voor je.
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Welke wiet voor op de Antillen

        http://www.zamnesia.nl/cannabis-seedfinder Selecteer daar sativa en je krijgt een mooi lijstje met soortjes

        Comment


          #5
          Re: Welke wiet voor op de Antillen

          Danke allemaal. To zo ver was ik eigenlijk ook gekomen. Had gehoopt dat er iemand zou zijn die ervaring heeft gehad met een soort in een droog klimaat of van andere growers dergelijke info kunnen vergaren.

          Zat zelf een beetje te denken aan:
          http://sensiseeds.com/nl/gefeminisee...haze-automatic

          en
          http://www.nirvanashop.com/nl/vrouwe...aden.html?n=50

          Ik wacht nog even met bestellen en ga nog even door met de zoektocht.
          Dank voor de hulp!

          Comment


            #6
            Re: Welke wiet voor op de Antillen

            Als je nou leest dat autoflowers liefst de hele kweek 18 uur licht hebben, en jij gaat ze in een 12/12 cycle zetten kun je op je Hollandse klompen aanvoelen dat die weinig gaan opbrengen.
            Autoflowers zijn zeker niet geschikt.

            Verder kun je elke plant zetten, ze gaan toch eerst groeien tot ze "volwassen" zijn.
            Sativa's groeien tijdens de bloei ook lekker door dus die zullen het mooist (grootst) worden.
            Indica's groeien tot ze 7 nodes hebben ongeveer. Daarna zullen ze in bloei gaan, en als er echt bloei is gaan die niet veel meer groeien.

            Hebben ze op die eilanden geen forums over wiet kweken ?
            Met 10 minuten googelen ga ik zeker wel wat kweekverslagen vinden uit die regio.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Welke wiet voor op de Antillen

              QnQ bedankt dat je me op de autoflower wijst. Daar had ik even niet op gelet! Ik heb een kweekverslagje van iemand op curacao gelezen hier op het forum. Kon die niet meer terug vinden helaas. Volgens mij was daar ook geen duidelijkheid over de zaden en had hij ze gewoon geprobeerd.

              Als jij een kweekverslag kan vinden uit de antillen maak je me daar erg blij me!

              De haze valt dus af, dan misschien toch maar de maui waui.

              Kweekverslag terug gevonden op ander forum:
              http://www.wietforum.nl/topic/17771-...p-de-antillen/

              In ieder geval weet ik dan dat dat ook werkt.

              In ieder geval is die seedfinder pagina van jou wel super!! Moet wat te vinden zijn daar.
              Last edited by Bringamosa; 10 August 2014, 21:07. Reden: link toegeveogd.

              Comment


                #8
                Re: Welke wiet voor op de Antillen

                Voor de geinteresserde, het is de Panama geworden:
                http://www.aceseeds.org/panamafemeng.php

                Als er behoefte is aan een kweekverslag/ poging dan wil ik wel het een en ander bijhouden hier op de warme antillen.
                Last edited by Bringamosa; 11 August 2014, 05:46. Reden: link

                Comment


                  #9
                  Re: Welke wiet voor op de Antillen

                  Ik wil best zien hoe je dat allemaal regelt daar.
                  Ook je watervoorziening lijkt me interessant om te volgen.
                  De beestjes zullen daar ook wel wat groter zijn

                  Goeie keus. Ik heb die ook nog bij m'n verzameling TODO-soortjes liggen.
                  Hopelijk gaan ze mooi kleuren bij je.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke wiet voor op de Antillen

                    Kweek verslag is altijd welkom ! leren we ook van , veel suc6

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke wiet voor op de Antillen

                      lijkt mij inderdaad wel nice! zeker hoe je alles zal moeten aanpassen aan het klimaat daar!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X