Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Egyptenaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Egyptenaar

    Korting op 420shop
    Hiephoi, Op m'n laatste vakantietripje liep ik tegen een plantje aan die helaas onherkenbaar was (het was gedompeld in mangosap, allemaal gele draden dus...hoe bedenk je het), maar er viel wel wat zaad uit te pellen. Dat meegenomen en hier opgekweekt, wat een uiterst interessant plantje opleverde. Helaas geen foto beschikbaar, komend buitenseizoen zal dat goedgemaakt worden!
    Beschrijving : licht groen gebladerde plant, relatief smal blad. Lange buds die in dit geval niet erg compact waren. De plant komt me bekend voor op de een of andere manier, maar kan er niet helemaal de vinger op leggen. Ze heeft wel iets van een soortje genaamd citral, al zijn de buds veel groter/langer.
    hoogte : 120-140cm (wel getopt)
    bloeiperiode : 9-11 weken
    geur : sterk citrusachtig
    kwaliteit : buiten afgebloeid : relaxed wietje met erg cerebrale high(erg creatief wordt je ervan)
    buiten opgroeien/binnen afbloeien > amnesia-achtige dreun, te sterk voor mij persoonlijk. Een bevriende uiterst ervaren blower (8+ per dag) hoefde na het jointje wat ik hem aanbood niet meer, en is thuis even gaan liggen.

    Van de 10 gepotte zaadjes bleek er 1 mannetje bij, welke -bij toeval- is doorgekruist met een jack herrer-dame. Het zaad hiervan opgekweekt, gestekt en weggezet in 3 kweekruimtes bij 2 verschillende personen (dus variatie in kweekmethodiek). Komende week zal ik foto's posten van een van de hokjes, mijns insziens de moeite van het bekijken waard!
    Deze egypte/jack kruising is interessant maar met kanttekeningen : kruising lijkt niet stabiel want in 2 van de 3 hokjes schieten er mannelijke bloempjes in aan het einde van de bloei, steeds aan de onderste takken. Er lijkt een stresslink aanwezig (kleine potjes, lange groei ivm stekken, onregelmatig en vaak te weinig water). Ook een kanttekening qua bloeiperiode : 11 weken in het eerste hok, 12(!) in het tweede. Maar qua bloeivorm is alleen "vet" een juiste omschrijving. Toppen zo lang als mn onderarm plus hand. weinig groot blad. Trichoom-productie valt wat tegen maar link ik aan kweekmethoden (mn proefkwekers zijn helaas nog niet erg van de groene vingers.
    Komend buitenseizoen ga ik verder met het origineel uit egypte, en probeer een sneller afbloeiende soort te creeren mbv geoogst stuifmeel uit de egypte/jack-hermaatjes.
    wordt vervolgd
    Last edited by moreweed; 2 December 2009, 23:33. Reden: latig leesbaar dus wat breakjes ertussen
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: Egyptenaar

    tis een lastig doch uitermate aardig plantje.... waar met enig inzicht en doorzettingsvermogen een leuk resultaat mee te behalen valt... maar meer is minder bij deze plant, heeft een bovenmatige magnesium behoefte (al is dit ook afhankelijk van de waterkwaliteit), Selectie, selectie en selectie....

    Greetzz

    Comment

    Bezig...
    X