Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afstand box afzuiger & lamp, relais

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afstand box afzuiger & lamp, relais

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik heb zonet men kastje (185x110x60) gemaakt en zit nog met een aantal vragen. Ik zou graag mijn lamp & box afzuiger op stationaire hoogte plaatsen, omdat het beter lijkt voor koeling en in mijn geval ook beter lijkt. Kan uiteraard wel zijn dat ik de lamp iets laat zakken nog, maar echter niet veel. Liefst zou ik ze pal tegen de bovenkant van men kastje willen. Dan zou de lamp op 30cm van de box komen. Lijkt jullie dit allemaal OK?

    Ook denk ik een verkeerd relais gekocht te hebben. Ik heb deze gekocht: http://www.zelektro.be/automaat-2p-32a-3ka-curve-c.html maar ik denk dat ik deze moest kopen: http://www.zelektro.be/finder-interf...c-16a-1no.html

    Maar die laatste is enkelpolig, is dit OK? Ik ben een beetje verloren, ik veronderstelde dat er maar 1 soort relais bestond en die wel OK was Nu hier gelezen wat zo'n relais exact doet voor je lamp & schakelaar en tot het besef gekomen dat ik misschien een foute aankoop heb gedaan. Aangezien ik toch alles veilig wil laten verlopen dacht ik, ik vraag het beter

    #2
    Als de lamp niet variabel is zul je de plantjes variabel in hoogte moeten maken.
    Elke lamp heeft z'n optimale afstand, plantjes groeien dus de lamp moet mee bewegen.

    Je hebt nu een schakelaar gekocht, geen relais.
    Die kun je als hoofdschakelaar gebruiken bijvoorbeeld.
    Dat relais is niet geschikt.
    Misschien kun je in je omgeving iemand om hulp vragen die er meer vanaf weet ?
    Dit soort dingen gaat meestal niet zo goed met de trail-and-error methode.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dat weet ik, hier ga ik nog een systeem met kettingen voor maken.

      Ik ken jammer genoeg niemand die er verstand van heeft... Maar dit relais: http://www.zelektro.be/finder-interf...c-16a-1no.html is dus niet goed? Welke kan ik dan wel gebruiken? 400W hps en 65W afzuiging (550m3 metal box afzuiging) moet hier worden op aangesloten.

      Bedankt voor de hulp al

      Edit: De inlaat van men metal box komt op 30cm van de lamp, dit is toch niet te dicht?

      Comment


        #4
        koop een kant en klaar kastje.zit ook een klok in is lekker handig gewoon kijken waar er een aanbieding is,je heb ze ook voor 2 lampen,maar meestal voor 4
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Ik gebruik deze dingen. Handig en goedkoop.

          https://nl.aliexpress.com/item/1pack...254044486.html
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
            Ik gebruik deze dingen. Handig en goedkoop.

            https://nl.aliexpress.com/item/1pack...254044486.html
            Waarom via Ali ? Moet je je een Jezus tijd wachten terwijl ze hier voor 8 euro te koop zijn en binnen een dag binnen, maar als het alleen was om te laten zien heb ik niks gezegd

            Idd rete handig trouwens, heb ze ook

            Comment


              #7
              Goedkoopste met gratis levering en binnen de 6 dagen tegenwoordig. Geef me een link van een shop waar ze goedkoper zijn met gratis levering.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Wat minder fancy, maar het kan ook niet kapot: Victorketting en een paar S-haakjes.
                Bij de plaatselijke bouwmarkt
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor de reacties allemaal Ik had mezelf al Easy Rollers gekocht. Werkt niet naar behoren vind ik. Heb ze direct terug in het zakje gestoken en enkel de bevestiging gebruikt Het probleem is zeker niet dat ik niet weet hoe ik de lamp van hoogte moet verstellen. Het probleem is dat de locatie nogal slecht is tegen de zomer aan. Dit los ik op door de afzuiging zo dicht mogelijk tegen de lamp te zetten (30cm) en een fannetje lucht rond de lamp naar de afzuiging blaast. Dit werkte met men spaarlampen goed dus ik veronderstel dat het hier ook wel wat zal doen.

                  Ik heb uiteindelijk maar een Davin D-12 gekocht. Nu kan ik de schakelaar die ik gekocht heb nog steeds gebruiken, maar waar tussen moet ik deze dan plaatsen? Ik heb een verlengkabel van 5 meter (ongeveer) van het stopcontact naar de kast, daar een stekkerdoos met 4 stekkers aan en daar sluit ik de Davin op aan. Op de Davin de HPS & afzuiging. Nu dacht ik de schakelaar in de verlengkabel te verwerken zodat de schakelaar in de meterkast niet afspringt. Ik ga nog nakijken of er nog andere apparaten aangesloten zijn op dezelfde groep maar ben er vrij zeker van dat dit niet zo is. Toch leek het me nog beter om ervoor te zorgen dat de schakelaar in de meterkast niet afspringt, maar wel degene in men kast.

                  Als jullie willen, zouden jullie men setup kunnen nakijken? Ik zal dan foto's nemen van men kast en de elektriciteit.

                  Comment


                    #10
                    Maarre..de afzuiging moet je niet schakelen eh, die hou je 24/7 aan.
                    Alleen het licht schakel je.

                    Als je laat zien hoe het erbij staat ga je vast horen wat er eventueel beter kan
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Dat ding moet dus de hele dag lawaai maken? Met men spaarlampen draaide men PC fannetjes wel 24/7, misschien zet ik er wel een paar bij zodat enkel de PC fannetjes draaien tijdens de nacht van het plantje.. Is een inlaat van ongeveer 30 op 30cm goed trouwens? Ik denk dat ik daar gewoon 3 kleine PC fannetjes ga plaatsen, die eventueel ook draaien.

                      Enja, er kunnen sowiso dingen beter. De locatie zelf is al niet top, maar moeder des huize wil het niet anders..

                      Comment


                        #12
                        Een softbox als afzuiging, dan ben je van het lawaai af.
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                        Comment


                          #13

                          Comment

                          Bezig...
                          X