Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer guerrilla kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer guerrilla kweek

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    ik ben al enige tijd bezig met het plannen van mijn eerste guerrilla kweek (aangezien mijn huisbaas niet zo van de binnenplanten is ). Een goeie plek heb ik al gevonden, en ook heb ik al een paar simpele zaadjes in gedachten. Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik volledig zelf ga experimenteren met het kweken, wil ik het graag simpel en goedkoop houden (en dan hopelijk volgend jaar groot en uitgebreid).
    Dit is wat ik tot nu toe in gedachten heb;

    Ik heb 3 verschillende soorten zaadjes uitgezocht, deze zijn allemaal auto-flower; AK-47, Blueberry en Bubblegum. Voordat deze naar de locatie gaan wil ik de plantjes thuis in een simpel moestuin pakketje laten groeien tot stekje. De locatie is aan een bosrand, de plek is moeilijk bereikbaar, maar toch erg open, er kan dus overdag genoeg zonlicht bij komen en het zal s'nachts volledig duister zijn. Voor iedere plant wil ik een gat graven, vervolgens een vuilniszak over het gat spreiden en daar gaten in maken, vervolgens hier overheen de aarde, om het gat komt dan weer gaas. Om het gebied wil ik dan nog wat koffie strooien tegen dieren en wat slakken korrels tegen de slakken.

    Nog een paar vragen;

    - Ik geloof dat het niet verstandig is de zaadjes te stekken in potgrond, zou het verstandig zijn om dit met de meegeleverde tabletten te doen in een moestuin setje?
    - Hoeveel aarde is voldoende per plant? 10 liter, 20 liter, meer?
    - Als de stekjes eenmaal op de locatie komen, wat kan ik dan het beste als goedkope grond gebruiken, kan dit wel potgrond zijn? Het handigste zou voor mij zijn als ik dit bij een tuinwinkel kan halen, die ligt namelijk in de buurt.
    - Wat is verstandig om toe te voegen aan de grond? Iets van perliet en daarnaast nog voedingsstoffen/stimulators?

    Alle tips en opmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.

    Alvast bedankt voor het reageren
    Last edited by BlueEyesWhiteWidow; 17 March 2017, 22:50.

    #2
    Waarom heb je gekozen voor auto-flowers?
    Zaden stek je niet maar ontkiem je en dit kan gerust in een goede lightmix.
    Op de plek zelf zou ik een idd een gewone potgrond gebruiken en deze bijmesten met evt bloedmeel, beendermeel en vinassekali.
    Alhoewel AF slecht tegen zware bemesting kan, dus zou ik persoonlijk voor fem. of reg. zaad gaan.
    Verder zou ik iets van 50l aarde p/plant gebruiken.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Bedankt Hoeloes! Ik bedoelde inderdaad ontkiemen :p. Er is gekozen voor AF Planten i.v.m met de korte bloeitijd en gemakkelijkheid, aangezien dit maar een experimentje is leek me dit wel makkelijk om mee te beginnen. Als het weer mee zit zou ik graag in begin mei al beginnen, in de hoop dat het ergens vroeg in juli klaar is, in deze periode heb ik genoeg vrije tijd om de plantjes goede zorg te geven.

      Comment

      Bezig...
      X