Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tak onderaan 90% afgescheurd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tak onderaan 90% afgescheurd

Korting op 420shop
    Ben net iets te hardhandig geweest met 1 van mijn onderste takken van mijn plant en deze is voor het grootste deel afgescheurd van de stam.

Tak stond op internode 1, plant staat in groei en blŪjft nog zeker 3 weken in groei

Heb hem tijdelijl vast gekleefd met tape tegen de stam, maar weet niet of dit de juiste manier is

Iemand suggesties?

Kan de tak natuurlijk ook verwijderen en stekken ... weet alleen niet hoeveel tijd ik hiervoor heb.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

je ziet snel genoeg of er nog voldoende sapstroom in tact is gebleven.
      zo niet gaat de tak zn bladeren en top laten hangen.
      als er nog voldoende sapstroom is blijft dit wel een zwakke plek en kun je de tak beter meer ondersteuning geven als je hem wil behouden.

Comment

Stukje tape erom. Als de sappen doorstromen zal deze weer dichtgroeien en komt er een soort verdijking. Zo niet sterft deze af. Als je dat ziet gebeuren kmip je hem net zo goed af zodat de plant er geen energie meer naartoe hoeft te sturen.
        http://akk.li/

Comment

Je kunt ook spalken. Bij het verwijderen van tak kun je wond dichten met niet te heet (kaarsvet).

Comment

Ik vind dat gerommel zo onderaan de stam best een risico.
            m.i. kun je deze beter goed afdichten, met een wond-afdichtmiddel, of bijvoorbeeld met vaseline+zeezout gemengd.
            Takje dat afgebroken is gewoon weggooien, of zet 'm in een fles water ofzo.
            En in het vervolg beter opletten. 't Is weer een les.

Als er door je gedoe een schimmel de stam in kan komen is de kans op stamrot erg groot.
            Als dat zo laag op de plant voorkomt is de kans even groot dat de hele plant het einde niet gaat halen.
            Voila, het maakt natuurlijk wel iets uit of je hygiŽnisch en binnen of buiten kweekt.
            De een zal wat meer risico geven dan de ander.
            Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb een gespleten hoofdstam onder een scrogg buiten gehad, de plant had zichzelf 'stuk gegroeid'.
              Ik heb toen de wond met vaseline+zeezout dichtgesmeerd en daarna met een tie-rip stevig aangetrokken. Dit heeft het goed volgehouden, de toppen etc. rusten hierbij wel op het scroggrek.
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Tak is intussen dood ... Zou vaseline en zeezout nu nog helpen?

Is er bepaalde verhouding waar ik rekening mee moet houden?

Comment

Als de wonde open is wel ja.

Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

ik word even geÔnteresseerd door alle tips hier,
                    vaseline en zeezout mengen is dus een goed middel om wonden af te dichten en extra bescherming te geven begrijp ik?

Comment

Sorry dat ik niks nuttigs kan zeggen w33d3r over je plantje

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                      Bezig...
                      X