Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vragen

    Korting op 420shop
    Hallo lezers,

    Ik ben nieuw op dit forum en heb na een goede middag surfen op het web toch nog enkele vragen.
    mijn plan is namelijk om over ongeveer een week te beginnen met autoflower zaden te ontkiemen.
    Vervolgens wil ik een week of 2 de plant binnen laten groeien. Hier kwam mijn eerste vraag omhoog, namelijk: mijn kamer heeft maar een halve dag daglicht, dus ik was van plan om hier een/enkele spaarlamp(en) boven te hangen.
    heeft dit zin? En zo ja, hoeveel Watt is er dan nodig voor 1 autoflower plantje? Ik zet hem niet in een kast of tent ofzo

    Nadat hij een stukje gegroeid is wil ik hem naar buiten doen. Hierbij komt de volgende vraag naar boven: Is een afdakje of iets dergelijks echt nodig, of wordt er op internet een beetje overdreven gedaan over regen enzo? En indien het dus wel echt nodig is, hebben jullie aanraders voor materiaal wat ik er overheen kan bevestigen?

    Veel vragen haha, maar wil graag zo min mogelijk aan het toeval overlaten.


    #2
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Okee, waarom niet onder direct zonlicht buiten dan? Hij moet toch veel licht krijgen om te groeien?

      En ik heb wat gezocht naar kweektenten maar kan niet echt iets vinden van rond de 25 euro wat regen tegenhoudt hoor

      Comment


        #4
        Trouwens het moest twee weken zijn niet een week!
        Van binnen naar buiten direct in de volle zon is niet handig, je bezorgt extra stress/shock, een dag of twee en dan lekker in de volle zon.

        Dit soort kasjes:
        https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel...-x-50-x-150-cm
        https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel...re-parapluvorm
        Ad usum proprium!

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Autoflowers worden meestal niet zo groot hoor. Ik weet ook niet welk genetica AF je gaat kweken?
            Maar idd achteraf gezien zou ik de kleine kasje ook vermijden als je er een AF in zet deze kan je ook niet toppen.
            (ewa) ga voor de grotere tent zou ik zeggen
            Ad usum proprium!

            Comment


              #7
              Genetica zijn niet bekend staat erbij haha..
              tis een Amnesia.

              Maargoed zo'n tentje is dus wel echt nodig? Of is dat meer een luxe en lukt het zonder ook wel?

              Comment


                #8
                Als je het nou eens gewoon 6 weken uitstelt, en begin juni start ?
                Dan kun je ze meteen buiten zetten, meteen in de grote pot zaaien.
                Krijgen ze veel meer en beter licht dan je ooit binnen kan namaken en hebben ze geen stress door al die wisselende omstandigheden.

                Afdakjes enzo zijn niet nodig als je een gezonde plant hebt die gewend is aan de omstandigheden buiten.

                't Is maar een idee heh...
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Ja ik wilde dit een beetje als proef doen, kijken of het al lukt, dan kon ik in de 'echte' zomer serieus aan het werk gaan en dan verdoe ik geen tijd. Want als het in de zomer dan die eerste keer niet zou lukken dan heb ik veel zon/licht verspild.

                  maar begin juni? Halverwege mei is perfect toch?
                  En dan heb je dus helemaal geen afdakjes ofzo nodig? Want dat zou wel een hoop geklus en gebouw schelen

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door EwaMaffia View Post
                    maar begin juni? Halverwege mei is perfect toch?
                    En dan heb je dus helemaal geen afdakjes ofzo nodig? Want dat zou wel een hoop geklus en gebouw schelen
                    Halverwege mei kan je al beginnen hoor, en dat zet je ze meteen buiten zoals Q aangaf. Eerder kan alleen zijn de omstandigheden niet echt optimaal.
                    Een kasje is eigenlijk overbodig maar niet zozeer luxe en zo een kasje zet je in 5 minuten in elkaar dat is geen hoop geklus. Ik ben een persoon met twee linkerhanden, als het mij lukt zal het jou vast wel lukken trust me hehe

                    Ad usum proprium!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post

                      Halverwege mei kan je al beginnen hoor, en dat zet je ze meteen buiten zoals Q aangaf. Eerder kan alleen zijn de omstandigheden niet echt optimaal.
                      Een kasje is eigenlijk overbodig maar niet zozeer luxe en zo een kasje zet je in 5 minuten in elkaar dat is geen hoop geklus. Ik ben een persoon met twee linkerhanden, als het mij lukt zal het jou vast wel lukken trust me hehe

                      Comment


                        #12
                        Probeer het zou ik zeggen. Ik zou persoonlijk beginnen met 2 plantjes ipv 1 en verspilde tijd is het niet, maar of je er veel van af haalt dat hangt ervan af Succes
                        Ad usum proprium!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post

                          Probeer het zou ik zeggen. Ik zou persoonlijk beginnen met 2 plantjes ipv 1 en verspilde tijd is het niet, maar of je er veel van af haalt dat hangt ervan af Succes
                          Je hebt gelijk, wie niet waagt wie niet wint, ik ga het gewoon proberen.

                          Comment


                            #14
                            Waarom een kastje ?? plantjes houden van regen en zon en geen angst als de zon niet ganse dag op je plantje schijn .
                            Plantjes hebben ook geen voetjes dus ga niet elke keer die plant verplaatsen en in de zon zetten bv
                            Ik mei / juni zou je beste kunnen beginnen maar we hebben allemaal geen geduld dus wat led je om nu al te beginnen we zijn allemaal eigenwijs
                            Je kan je plantjes 2 weken laten groeien in de vensterbank hoef niet ganse dag zon (je weet wel GEEN voetjes).
                            Na 2 weken zet je ze lekker buiten en de natuur doe de rest.
                            Als jij jou plantjes na het ontkiem gebeuren wat je in Kiem en stek aarde doe over zet in in goede Potgrond hoef je zelfs niet eens te voeden.
                            zo makkelijk kan het zijn Stokjes naast je plantje zo dat het niet om waai /breek is ook niet nodig deze planten zijn zo sterk dat je ze met stokjes
                            E.d meer kwaad doe dan goed .

                            Kosten plaatje 1 zak zaai en stek aard / 1 zak goede pot grond / Goede zaden.
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                              Waarom een kastje ?? plantjes houden van regen en zon en geen angst als de zon niet ganse dag op je plantje schijn .
                              Plantjes hebben ook geen voetjes dus ga niet elke keer die plant verplaatsen en in de zon zetten bv
                              Ik mei / juni zou je beste kunnen beginnen maar we hebben allemaal geen geduld dus wat led je om nu al te beginnen we zijn allemaal eigenwijs
                              Je kan je plantjes 2 weken laten groeien in de vensterbank hoef niet ganse dag zon (je weet wel GEEN voetjes).
                              Na 2 weken zet je ze lekker buiten en de natuur doe de rest.
                              Als jij jou plantjes na het ontkiem gebeuren wat je in Kiem en stek aarde doe over zet in in goede Potgrond hoef je zelfs niet eens te voeden.
                              zo makkelijk kan het zijn Stokjes naast je plantje zo dat het niet om waai /breek is ook niet nodig deze planten zijn zo sterk dat je ze met stokjes
                              E.d meer kwaad doe dan goed .

                              Kosten plaatje 1 zak zaai en stek aard / 1 zak goede pot grond / Goede zaden.
                              Thanks voor de uitgebreide reactie.
                              Als ik dit zo lees doe ik er misschien wel te moeilijk over haha, maar zoals ik al zei, ik ben nou eenmaal iemand die zo min mogelijk aan toeval wil overlaten.
                              Maar aan de andere kant, als ik zo min mogelijk aan het toeval over zou willen laten zou ik later moeten beginnen dus eigenlijk moet ik niet zeuren.

                              Nog wel een vraagje, mijn huis staat niet zo gunstig, ik heb aan de ene kant tot een uur of 1 zon en aan de andere kant dan de rest van de middag.
                              Zal dit wel genoeg daglicht zijn of is dat dan toch een beetje te weinig?
                              Plus het zijn AF's dus overpotten is niet echt de bedoeling toch?
                              Plus bedoel je met 'goede' potgrond speciale bemeste grond of gewoon normale potgrond?

                              (Toch stiekem weer paar vragen weten te verwerken in mijn reactie haha)

                              Comment

                              Bezig...
                              X